Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@08:40:26 GMT

100 هزار تومان برای هر شانه تخم مرغ منطقی است!

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۵۵۷۵

به گزارش صدای ایران از صدا و سیما ناصر نبی پوررئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران افزود: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ های مازاد را جمع آوری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

 قیمت انواع تخم‌مرغ بسته‌بندی را در برندهای مختلف 

تخم مرغ تنظیم بازار حسام بسته ۳۰ عددی ۸۹,۰۰۰
تخم مرغ تازه تنظیم بازار پروتانا بسته ۲۰ عددی ۷۱,۸۰۰
تخم مرغ تنظیم بازار تلاونگ بسته ۱۵ عددی ۴۸,۴۶۰
تخم مرغ تنظیم بازار تلاونگ بسته ۹ عددی ۳۲,۳۰۰
تخم مرغ تازه تنظیم بازار زرده طلایی بسته ۱۵ عددی ۵۳,۸۵۰
تخم مرغ تازه تنظیم بازار پروتانا بسته ۹ عددی ۳۲,۳۰۰
تخم مرغ قهوه‌ای زرده طلایی بسته ۶ عددی ۲۴,۶۰۰
تخم مرغ غنی شده اسید فولیک حسام بسته ۹ عددی ۳۸,۵۰۰

تخم مرغ به صورت محدود به افغانستان صادر می شود

نبی پور با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است، گفت: اوج صادرات این محصول روزانه ۱۰۰ تن است که رقم زیادی محسوب نمی شود.
 
وی تصریح کرد: دولت باید برای جلوگیری از زیان بیشتر مرغداران و از بین رفتن این صنعت چاره ای بیاندیشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ مرغداری هزار تومان تنظیم بازار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رضا غلامی درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی مازندران، ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، تصریح کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

این مسوول ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی اضافه کرد: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی از کشور‌های همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد، گفت: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن ۶ هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی