Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:43:13 GMT

خوابگاه متاهلین در دانشگاه اصفهان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۵۶۸۵

خوابگاه متاهلین در دانشگاه اصفهان ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم تکریم از خانواده دانشگاهیان با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آینده جمعیت کشور ابراز نگرانی و برتغییر سیاست‌های جمعیتی تاکید کردند، اظهار داشت: تاکید ایشان و برخی نخبگان دغدغه‌مند در این جهت منجر به تغییر برخی سیاست‌های بالادستی نسبت به جمعیت شد که نقطه اوج آن ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده در سال‌های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تأکید رهبر انقلاب، سیاست‌های مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت سیزدهم بر مبنای تصویب طرح تعالی خانواده به سمت افزایش فرزندآوری چرخش یافته است.

هرسیج با بیان اینکه افزایش جمعیت با توسعه اقتصادی تعارضی ندارد، یادآور شد: افزایش نیروی انسانی آموزش دیده و صاحب فکر از مزیت‌های رشد و توسعه یک جامعه به شمار می رود.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: امروزه کشورهایی مانند چین ثابت کرده‌اند که افزایش جمعیت می‌تواند در خدمت رشد اقتصادی قرار بگیرد به طوری که سیاست‌های حمایت از افزایش جمعیت در بسیاری از کشورها و حتی در کشور آمریکا بسیار مشهود است.

وی دانشگاه اصفهان را به‌عنوان دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز، پیشرو و پیشگام در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و تصریح نمود: دانشگاه اصفهان اولین دانشگاهی است که همه معاونت‌های آن با برنامه‌ریزی مدون و معطوف به قانون در راستای توسعه قانون حمایت از خانواده به صورت منسجم اقدام نموده و برگزاری این مراسم نیز در راستای تداوم سیاست‌های مذکور است.

هرسیج در ادامه از تصویب ساخت خوابگاه متاهلین برای دانشجویان، در کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه خبر داد و تصریح نمود: حمایت از دانشجویان متاهل در راستای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت نخبگانی در جامعه در دستور کار دانشگاه اصفهان قرار دارد و در این راستا ساخت خوابگاه متاهلین، بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این مراسم، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی دانست و توضیح داد: خدمات این دانشگاه به گونه‌ای است که همه کشور از آن منتفع می‌شوند و خوشبختانه دکتر هرسیج از بدو مسؤولیت ریاست دانشگاه اصفهان در عرصه‌های عمرانی، رسیدگی به نیروی انسانی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: گزارش‌های رسیده از دانشگاه اصفهان در زمینه‌های رسیدگی به نیروی انسانی و کیفیت بخشی در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی حاکی از تسریع در حرکت به سمت عدالت بیش‌تر است.

مقتدایی همچنین، دانشگاه اصفهان را یکی از امیدهای علمی کشور دانست و تصریح کرد: اصفهان در زمینه  علم و فناوری در حال حاضر در مرحله پیشگامی است و به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بر همین اساس توقع ما از دانشگاه‌های استان به خصوص دانشگاه جامع اصفهان در زمینه‌های علم و فناوری در بخش‌های علوم انسانی و سایر علوم بسیار بالا است و مجلس از همه کسانی که در زمینه های علم و دانش فعالیت می کنند حمایت می نماید.

در پایان این مراسم نیز ۳۲ نفر از دانشگاهیان که در سال گذشته صاحب فرزند شده و یا ازدواج نموده بودند، به اتفاق خانواده مورد تکریم قرار گرفتند و با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح تعالی جمعیت افزایش جمعیت دانشگاه اصفهان افزایش جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی