Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید بیگلریان یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت نفوذ توده گرد و غبار ، کاهش دید افقی و کیفیت هوا با مصوبه ستاد بحران استان و تایید استاندار به عنوان رییس ستاد بحران، ادارات شهرستان های مهران و دهلران فردا تعطیل است.

وی افزود: همچنین فعالیت و شروع به کار ادارات در سایر نقاط استان ایلام نیز با ۲ ساعت تاخیر آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگریان تاکید کرد: این مصوبه ها شامل دستگاه های امدادی، عملیاتی و امدادی نیست.

وی ادامه داد: آخرین وضعیت آلودگی هوا در شهرستان مهران با غلظت یک‌ هزار و ۴۴۳ میکروگرم بر متر مکعب ۹ برابر حد مجاز و دهلران با ۸۹۸ میکرو گرم بر متر مکعب پنج برابر حد مجاز با روند افزایشی است.

میزان غلظت الودگی در هوا در شهرستان های ایلام ۱۸۹ با روند افزایشی، ایوان ۲۸۵ افزایشی، دره شهر ۱۴۵ پایدار و  سرابله ۱۱۰ افزایشی است.

به گزارش ایرنا، بنا به پیش بینی های هواشناسی توده گرد و غبار از طرف کانون های تولید ریزگرد در بیابان های عراق و سوریه ظهر امروز تشکیل و از غروب امروز وارد استان ایلام شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی هوای استان ایلام تا ساعاتی از فردا متاثر از فعالیت این توده آلوده خواهد بود.

از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰ روز ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

میزان استاندارد غلظت الودگی در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب و استاندارد دید افقی نیز ۱۰ کیلومتر است.

استان ایلام بیش از ۲ دهه است که تحت نفوذ توده گرد و غبار از سمت بیابان های عراق، سوریه، اردن و عربستان است.

برچسب‌ها ایلام گرد و غبار مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام گرد و غبار مدیریت بحران ایلام گرد و غبار مدیریت بحران استان ایلام گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • (ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام