Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترور نخست وزیر ژپن (شینزو آبه)، موضوع  "تفنگ دست ساز" را به یک سوژه تبدیل کرده است.

به گزارش عصرایران، شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن روز جمعه گذشته در تجمع انتخاباتی در خیابان مورد هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد. یکی از نکات این اتفاق، استفاده از اسلحه دست ساز در این شلیک بود. این اسلحه دست ساز 40 سانتی متر طول دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن یکی از شدیدترین قوانین و محدودیت ها درباره حمل و نگهداری سلاح را در جهان دارد و به همین دلیل، کسی که شینزو آبه را کشت مجبور شده بود اسلحه گرم، بسازد و از آن برای کشتن آبه استفاده کند.

عکس - مهاجم به شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن که اسلحه دست ساز او دیده می شود



در ژاپن کسب مجوز حمل و نگهداری سلاح نیازمند بررسی های اساسی، مصاحبه با اعضای خانواده فرد و دریافت مجوز از پزشک است. علاوه بر این افراد باید امتحان بررسی ایمنی اسلحه گرم را با موفقیت بگذرانند و صندوق ویژه نگهداری سلاح خریداری کنند.

پلیس ژاپن در بازرسی از خانه مهاجم 40 و چند ساله در شهر نارا، یک اسلحه دست ساز دیگر هم کشف کرد. اسلحه ای بزرگ متشکل از تعدادی لوله که با چسب زیادی در کنار هم قرار داده شده بودند. او عضو سابق نیروی دریایی ارتش ژاپن بود و می دانست چگونه باید از اسلحه استفاده کند و آن را بسازد.


عکس - اسلحه دست ساز که مهاجم به وسیله آن به سمت شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن شلیک کرد


پلیس علاوه بر اسلحه دست ساز دوم، مواد منفجره  هم کشف کرد. تصویر منتشر شده از اسلحه دوم نشان می دهد این اسلحه متشکل از چوب و بخش های الکترونیکی و 9 لوله هستند که با چسب باندپیچی شده اند.

این موضوع باعث نگرانی هایی در ژاپن درباره ساخت و استفاده از سلاح های دست ساز در این کشور شده است.

بررسی تصاویر این اسلحه دست ساز نشان می دهد دو لوله با چسب سیاه رنگی پیچیده شده اند. همچنین چند بخش الکترونیکی نیز در این اسلحه دیده می شوند. به نظر می رسد این اسلحه دست ساز از چیزهایی ساخته شده که همه جا در اختیار همه است. 

عکس - اسلحه دست ساز دوم که در خانه مهاجم به نخست وزیر سابق ژاپن کشف شد


برخی گفته اند این اسلحه با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی، تهیه شده اما بررسی ها مشخص کرد این چنین نیست.
تولید اسلحه با استفاده از پرینت سه بعدی در نقاط مختلف جهان از جمله امریکا دیده شده است. فیلم ساخت این نوع سلاح هم در یوتیوب قابل مشاهده است.

گفته می شود در این اسلحه، از گلوله دست ساز استفاده شده زیرا پیدا کردن گلوله واقعی در ژاپن به دلیل محدودیت شدید نزدیک به غیرممکن است. مهاجم گلوله فلزی برای اسلحه دست ساز خود ساخته بود. قطعه فلزی دایره ای شکل شبیه گلوله که با انفجار باروت، شلیک می شود.

فناوری به کار رفته در این اسلحه بسیار قدیمی است. قطعه کوچک الکترونیکی هم برای جرقه شلیک به کار رفته است.

بعد از دو شلیک از اسلحه دست ساز به سمت شینزو آبه نخست وزیر سابق، دود زیادی به هوا برخواست. این دلیلی است که نشان می دهد از گلوله دست ساز استفاده شده. اسلحه با باروت پر شده بود و با الکتریسیته بخش الکترونیکی، جرقه زد و شلیک کرد تا گلوله فلزی به هدف اصابت کند.

استفاده از سلاح دست ساز در ژاپن بسیار نادر است زیرا اکثر حملات در این کشور با استفاده از چاقو یا ریختن بنزین و آتش زدن آن است.  

کارشناسان جرم و جنایت می گویند آموزش ساخت اسلحه در اینترنت در دسترس است. برخی تحلیلگران هم گفته اند حمله به آبه یک نوع "تروریسم منفرد" است.

همچنان انگیزه کشتن "شینزو آبه" نخست وزیر اسبق ژاپن غیرواضح است. مهاجم گفته بود چون مادرش به دلیل اهدای مبلغ بالایی پول به یک گروه مذهبی، ورشکست شده و مشکلات مالی برای خانواده اش به وجود آمده بود وی از این گروه مذهبی کینه و نفرت داشت. او فکر می کرد نخست وزیر سابق حامی این گروه مذهبی بود پس دست به قتل آبه زد.

ژاپن در گذشته هم شاهد حملات علیه سیاستمداران و مقامات بود. در سال 1960 پدربزرگ شینزو آبه که در آن زمان نخست وزیر بود مورد حمله فیزیکی قرار گرفت اما نجات یافت. در سال 1975 هم نخست وزیر ژاپن مورد هدف قرار گرفت. به دنبال این اتفاق ژاپن یک سازمان مخفی اطلاعاتی امنیتی ایجاد کرد.

"هیدیتو تید اوسانای" رئیس انجمن بین المللی محافظان شخصی در ژاپن و دیگر کارشناسان گفته اند ژاپنی ها در این زمینه تنها آموزش های سطحی دیده اند به جای اینکه ذهن پیشگیرانه امنیتی داشته باشند.

"یاسوهیرو ساساکی" رئیس شرکت امنیتی در توکیو هم گفت: ژاپنی ها به زندگی در صلح و آرامش عادت کرده اند. محافظان خوابیده اند. او می گوید باورش نمی شود محافظان در چند ثانیه میان شلیک اول و دوم به سمت "شینزو آبه"، هیچ حرکتی نکردند.

وی افزود: محافظان باید به سرعت آبه را از خطر دور می کردند. و سوال مهمتر اینکه چگونه درباره فرد مهاجم مشکوک و متوجه سلاح او نشدند.

به عکس امریکا، در ژاپن استفاده از شیشه ضدگلوله بسیار نادر است زیرا فرض عمومی این است که مردم مسلح نیستند.

 

تماشاخانه ببینید| نبرد شگفت‌انگیز خفاش و عقربی که سم‌اش انسان را از پا در می‌آورد عید قربان/ مسلمانان ترکیه در جست‌و‌جوی گوشت قربانی/ بسیاری در طول سال قادر به مصرف گوشت نیستند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شینزو آبه نخست وزیر سابق نخست وزیر سابق ژاپن اسلحه دست ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • مزدا آر ایکس7؛ زیبای ژاپنی (عکس)
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!