Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ستاری عصر امروز در آیین افتتاحیه یادواره شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که بعد از 14 سال این مسابقات با حمایت مقام عالی وزارت احیا شد و از حضور پرشور معلمان در سطوح مختلف مسابقه و میزبانی بسیار عالی استان اصفهان سپاسگزار هستم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است، بیان کرد: نیروی انسانی عامل پیش‌برنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت است و در این ساحت، معلم محور اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: معلم مهم‌ترین رکن تحول‌ساز در حوزه آموزش و پرورش و محور تحقق سند بنیادین تحول است؛ معلم توانمند و سالم از جهت روحی و جسمی و معلم شاداب قطعا می‌تواند عامل پیشران در تحقق اهداف تربیتی باشد.

وی با اشاره به اهمیت ساعت تربیت بدنی در مدرسه تصریح کرد: در ساعت‌های مهم تربیتی مسائل زیستی و بدنی مورد تاکید و توجه ما است که بسترساز تحقق اهداف سایر ساعات است و مبتنی بر همین موضوع مسابقات ورزشی فرهنگیان را احیا و در سطوح مختلف آغاز کردیم.

ستاری با بیان اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان عامل پیشران ورزش دانش‌آموزی است، گفت: هر چه بتوان در حوزه ورزش فرهنگیان سرمایه‌گذاری کنیم، این سرمایه به حوزه ورزش دانش‌آموزان سرازیر خواهد شد.

وی افزود: معلمانی که در مرحله کشوری این مسابقات شرکت کرده‌اند می‌توانند سفیران ورزش دانش‌آموزی و نیز سفیران نشاط و شادابی نیرو تعلیم و تربیت باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرحی در وزارت‌ آموزش و پرورش با عنوان "هر معلم یک مربی ورزش" در حال بررسی است و شما این توانمندی را دارید که تیم‌داری کنید و می‌توانید در حوزه استعدادیابی ورزش دانش‌آموزی مفید و موثر باشید.

وی ادامه داد: ما با کمک شما و حضور پررنگ معلمان در مسابقات آتی فرهنگیان به دنبال یک نظام مستقر در حوزه ورزش فرهنگیان در طول سال تحصیلی هستیم.

ستاری بیان کرد: در کنار برگزاری مسابقات ورزشی، مسائل فرهنگی و تربیتی نیز مورد توجه قرار دارد و اگر طرح‌ها و برنامه‌های ما مزین به نام شهیدان باشد می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه از سال 1384 تاکنون موضوع رتبه‌بندی مدنظر بوده است اما به هر دلیلی عملیاتی نشده، گفت: در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی رئیس‌ جمهور موضوع رتبه‌بندی به عنوان یک مطالبه و حق عمومی مورد توحه قرار گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رتبه‌بندی‌ نیز یکی از عاملان و آثار تحول است که در سند بنیادین تحول نیز بر آن تاکید شده است اما در طول 10 سال از اجرای سند مورد توجه قرار نگرفت؛ اکنون با همکاری دولت و مجلس این قانون تصویب و آیین‌نامه آن ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: آخرین جلسه مربوط به شیوه‌نامه آن فردا برگزار می‌شود و از این هفته و هفته آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه مطالبات فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

4747

کد خبر 1649878

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش ورزش دانش رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود

دریافت 23 MB کد خبر 6092578

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند