Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:22:34 GMT

تداوم حسی چندساله در کارهای یک هنرمند نقاش

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۶۰۹۶

تداوم حسی چندساله در کارهای یک هنرمند نقاش

علی فرامرزی، هنرمند نقاش جدیدترین نمایشگاهش با عنوان «کویری‌ها، هجوم ۲» را به زودی در گالری هدایت افتتاح می کند.

این هنرمند در گفت‌وگویی با خبرنگار تجسمی ایسنا درباره تازه‌ترین نمایشگاهش اطلاعاتی ارائه داد. او در همین راستا چنین اظهار کرد: «این مجموعه از دو بخش تشکیل می‌شود؛ یک مجموعه کارهای دوبعدی هستند و یکی هم کارهای تکمیلی که به عنوان بُعد چهارم معروف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو مجموعه نقاشی هستند، ولی یکی از آن‌ها دو بعدی است و یکی از آن‌ها حجمی.»

فرامرزی در پاسخ به این سوال که سوژه این آثار از کجا گرفته شده‌اند، گفت: «سوژه «کویری‌ها» با عنوان «هجوم» از مجموعه «کویری‌ها» گرفته شده و به همین دلیل عنوان نمایشگاه نیز «کویری‌ها، هجوم ۲» در نظر گرفته شده است.»

فرامرزی مدت‌ها است کویر و چشم‌انداز کویری ایران را دستمایه نقاشی‌های خود قرار داده و این گستره جغرافیایی را از زوایای گوناگونی مطالعه و بازنمایی کرده و از طرفی آثارش حضور در حراج تهران را نیز به خود دیده‌اند. او که سال‌‍‌های طولانی‌ای را صرف خلق آثار این نمایشگاه کرده، در ادامه اظهار کرد: «کارهای من در یک دوره شروع نمی‌شود تا در یک دوره تمام شود. من چند دوره کاری دارم که اینها را به طور متناوب کار می کنم و سال هاست که روی تابلوهای این نمایشگاه نیز کار کرده‌ام.»

او ادامه داد: «این کارها نیز ممکن است ادامه داشته باشند. من چند دوره و شیوه کاری دارم که اینها می توانند به صورت متناوب بسته به احساس و کشش خودم، کار کنم و ادامه دهم.»

کارهای علی فرامرزی از آن جهت که اغلب چشم انداز کویری ایران را سوژه قرار داده‌اند، انتظار تنوع رنگی زیادی از آن نمی‌رود؛ اما این هنرمند در این رابطه چنین عقیده دارد: «برخی از آثار خیلی تنوع رنگی دارند مخصوصا «بعد چهارم‌ها» و برخی کمتر تنوع رنگی دارند که در دو بعدی‌ها تعدادی از آثار این چنین هستند.»

این هنرمند که اغلب آثارش در ابعاد بزرگی خلق شده‌اند، به همین جهت فضایی خاص را برای به نمایش درآمدن می‌طلبند. فرامرزی که به همین منظور گالری هدایت را برای نمایش آثار خود انتخاب کرده و در این زمینه چنین اظهار کرد: «گالری هدایت، یک گالری خاص و ویژه‌ است که امکانات خوبی و دیوارهای بزرگی برای کارهای من دارد. برخی از آثار من در ابعاد بزرگی خلق شده‌اند که محیط خاصی را برای به نمایش گذاشته شدن، می‌طلبند. برای مثال یکی از کارها یک متر و ۶۰ سانتی متر در حدودا ۵ متر و ۶۰ سانتی متر است.»

به گزارش ایسنا، نمایشگاه جدید علی فرامرزی با عنوان «هجوم ۲»، ۲۴ تیر ماه در گالری هدایت به نشانی تهران خیابان استاد نجات‌الهی، کوچه ششم، پلاک۱۵ افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه که در حوزه حجم و نقاشی است، تا ۲۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی فرامرزی گالری هدایت گالری هدایت کویری ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شهرام ایرانی روز گذشته در حاشیه جشنواره فرهنگی و هنری روز ملی خلیج‌ فارس و رونمایی از پوستر روز ملی خلیج‌ فارس در محوطه برج آزادی در تهران، اظهار داشت:خلیج همیشه فارس نماد اقتدار ایران است، در شروع ٨ سال دفاع مقدس نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر ۶٧ روز توانست استیلای دریایی خود را به دشمن تحمیل و نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند.

تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور در خلیج‌ فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کردیم، اما شاهرگ اقتصادی خودمان را به صورت کامل و در امنیت و پابرجا نگه داشتیم به گونه‌ای که اقتصاد در جنگ به خوبی مدیریت شد و امنیت بنادر اصلی جنوب مانند بندر امام (ره) و بندر بوشهر و میدان نفتی جزیره خارک که اصلی‌ترین مرکز صادرات نفت ما بود، برقرار ماند و در نهایت شاهد پیروزی شیرینی بودیم که نیروهای مسلح به کشور و به مردم هدیه کردند.

«نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشورمان از زمان دفاع مقدس تاکنون پله‌های اقتدار را طی کرده است و پیروزی جدید هم «وعده صادق» بود که به زودی هم نابودی رژیم منحوس صهیونسیتی صورت خواهد گرفت»

ایرانی گفت: امروز خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است، البته بیشترین اسکورت‌های کشتی‌های ایران در مناطقی فرامرزی مانند خلیج عدن و اقیانوس اطلس که دشمنان نظام حضور دارند و تروریسم دریایی را تشکیل دادند اسکورت کشتی‌های خود را انجام می‌دهیم، اکنون دریانوردان و تجار ما در امنیت کامل فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است