Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانی‌زاده گفت: اکنون رویکرد مصر نسبت به ایران تغییر کرده که این ناشی از ارتقاء جایگاه ایران به لحاظ سیاست خارجی است و انتظار می‌رود در آینده سفارتخانه‌های دو کشور بعد از ۴۲ سال در پایتخت‌های یکدیگر افتتاح شوند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص عملکرد دستگاه دیپلماسی گفت: دولت سیزدهم راهبرد خود را بر اساس گسترش روابط با کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس قرار داده و از آن زمان تاکنون ایران به کانون همگرایی و دیپلماسی فعال در منطقه تبدیل شده است؛ سفر روسای جمهور ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان به ایران و سفر وزرای خارجه آذربایجان، قطر، روسیه و همچنین سفر  نخست وزیر عراق به تهران نشانگر تاثیرگذاری ایران در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:  دولت سیزدهم به ویژه دستگاه دیپلماسی در طول یکسال گذشته توانسته است سیاستی کاملاً منسجم و هماهنگ با رخدادها اتخاذ کند لذا اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان تاثیرگذارترین کشور منطقه همواره مورد مشورت کشورها قرار می‌گیرد و ایران در حل بسیاری از مناقشات منطقه ایفای نقش جدی کرده است. در مورد بحران اوکراین ایران  پیشنهادهایی به روسیه و اوکراین ارائه داده است و آمادگی خود را برای حل این موضوع اعلام کرده است. 

کشورهای با نگاه تهاجمی به ایران اکنون تمایل به برقراری رابطه دارند 

هانی زاده با اشاره به مجموع تحرکات دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: اکنون ایران یک قدرت برتر در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه سیاست خارجی تلقی می‌شود به همین دلیل بسیاری از کشورهای عربی که در گذشته نگاهی تهاجمی نسبت به ایران داشته‌اند اکنون تمایل خود را برای برقراری رابطه با ایران اعلام کردند از جمله مصر و اردن. 

وی ادامه داد: عربستان سعودی در پنج دور با ایران در بغداد مذاکره کرده است و اردن هم مخالفت خود را در شکل گیری یک مجموعه نظامی عبری- عربی علیه ایران اعلام کرده است اینها مجموعه‌ای از عوامل هستند که جایگاه سیاسی ایران در سطح منطقه و جهان ارتقا داده و آینده جمهوری اسلامی ایران در حوزه روابط بین‌الملل کاملاً روشن است.

ارتقا جایگاه ایران در سیاست خارجی رویکرد مصر به کشورمان را تغییر داد 

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص روابط ایران و مصر تاکید کرد: بیش از ۴۰ سال است که مصر روابط خود را با ایران به دلیل تبعیت از سیاست‌های آمریکا و عربستان سعودی در پایین ترین حد نگاه داشته است، اما اکنون رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر داده که این ناشی از ارتقاء جایگاه ایران به لحاظ سیاست خارجی است و انتظار می‌رود در آینده سفارتخانه‌های دو کشور بعد از ۴۲ سال در پایتخت‌های یکدیگر افتتاح شوند. 

هانی‌زاده در پایان در خصوص چشم‌انداز روابط تهران - قاهره گفت: با توجه به اینکه مصر بزرگترین کشور عرب منطقه و دارای جایگاه ژئوپلیتیکی در جهان اسلام و عرب است، افزایش سطح روابط دو کشور می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات اقتصادی، سیاسی و تجاری با مصر صورت گیرد و در نهایت منجر به ورود ایران به شمال آفریقا شود و کالاهای ایرانی جایگاه خود را در بازار این کشور پیدا  کنند. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکمنستان جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی عراق مصر سیاست خارجی هانی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد

ایتنا - گوگل قابلیت دانلود و نصب همزمان دو اپلیکیشن در گوگل پلی را فعال کرده است.
به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

 


این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.
 

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟