Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال راهی جز برکناری دراگان اسکوچیچ و اعتماد به یک گزینه مقبول ایرانی را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فدراسیون فوتبال در آستانه مجمع انتخاباتی ملتهب و حساس ۸ شهریورماه که لابی‌های مربوط به آن طی این روزها در قله خودش به‌سر می‌برد، درگیر مسئله‌ای شده که بی‌تردید ساعات پراسترس و تصمیماتی مملو از تبعات بعدی را پیش رو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از نمایش نه‌چندان مطمئن شاگردان دراگان اسکوچیچ در برابر تیم ملی فوتبال الجزایر که به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان انجامید، روزهای خاکستری مرد کروات مجدداً آغاز شد و تا همین چند روز پیش خاکستری هم ماند اما طغیان چند بازیکن ملی‌پوش در استوری‌های اینستاگرامی و بیانیه تقابلی ستارگان قدیمی‌تر تیم ملی، رنگ سیاهی به آینده اسکوچیچ پاشید.

علنی شدن دودستگی و شکاف در رختکن تیم ملی آن هم به فاصله کم‌تر از ۵ ماه تا سوت آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، بیش از پیش نشان داد که اسکوچیچ مرد روزهای سخت در قطر نیست و توان اداره این رختکن مملو از ستاره را در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان نخواهد داشت؛ موضوعی که تمام دست‌اندرکاران را به صرافت تغییر انداخت.

اگر چه در این بین صحبت‌هایی از دخالت دستگاه دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان در مسئله تغییر سرمربی تیم ملی به میان آمده اما با بیانیه‌ها مشخص شد که حتی اگر نظراتی هم باشد، به علت قوانین بین‌المللی خبری از دخالت مستقیم نیست و این فدراسیون و کمیته فنی آن است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.

با وجود این که دراگان اسکوچیچ امروز از تعطیلات نه‌چندان مفرح خود به ایران باز خواهد گشت اما انگار تمام مسیرها در فدراسیون به برکناری او ختم شده و نقطه مشترک تمام دست‌اندرکاران طی این روزها، قطعیت برکناری اسکوچیچ از هدایت یوزهای پارسی بوده؛ حتی پیش از تعیین گزینه‌های آلترناتیو.

با این که در چندین محفل از بازگشت کارلوس کی‌روش و حتی برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌هایی به میان آمده اما با وجود دستان خالی فدراسیون فوتبال در امور ارزی و قیمت نه‌چندان پائین سرمربی پرتغالی، او از لیست گزینه‌های پذیرش رهبری رختکن تیم ملی فوتبال ایران تنها پس از ایجاد ارتباط مستقیم و بدون ارائه هرگونه پیشنهاد رسمی کنار رفت.

مسئله برانکو ایوانکوویچ هم بی‌تفاوت با کی‌روش نیست؛ سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال عمان برای خروج از لباس این کشور باید حداقل نیم میلیون دلار به فدراسیون عمان بپردازد و برای حضورش در ایران نیز مبلغی در حدود ۱۲ میلیارد تومان بدهی مالیاتی از دوران حضور در پرسپولیس خواهد داشت که تأمین این مبالغ در توان فدراسیون نیست.

بنابراین رجوع به گزینه داخلی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ، بهترین راه حل و البته ساختارشکنانه‌ترین مسیر بوده که فدراسیون چاره‌ای جز آن ندارد. با پایان دوران پرفرازونشیب و فضای همواره بی‌اعتماد نسبت به این کروات، تیم ملی فوتبال پس از قریب به ۱۱ سال یک گزینه داخلی را روی نیمکت خواهد داشت.

پس از افشین قطبی و حتی علی‌رضا منصوریان که یک بازی روی نیمکت سپیدپوشان ایرانی نشست، دوران کارلوس کی‌روش شروع شد و با پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، نوبت به روزهای سیاه اعتماد به مارک ویلموتس بلژیکی رسید که پس از آن شکایت و تعیین غرامت، دراگان اسکوچیچ هدایت یوزهای پارسی را در آستانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی پذیرفت.

حالا و پس از ۳ سرمربی خارجی با ۳ تفکر کاملاً متفاوت، نوبت به اعتماد به گزینه ایرانی رسیده. فدراسیون فوتبال امروز در آخرین ساعات ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات و جلسات کمیته فنی و هیأت رئیسه، تعیین تکلیف اسکوچیچ را هم در نظر خواهد داشت و درباره جانشین او هم انگار به چند گزینه محدود رسیده.

علی دایی در رأس لیست پذیرش هدایت یوزهای پارسی قرار گرفته و پس از آن هم کسی جز جواد نکونام در این لیست نیست. سرمربی موفق تیم فوتبال فولاد البته شانس کم‌تری نسبت به اسطوره فوبتال ایران خواهد داشت اما از این فدراسیون هیچ تصمیمی بعید نیست.

با این حال به نظر می‌رسد کار اسکوچیچ تمام شده و فقط باید در انتظار اعلام رسمی برکناری‌اش بمانیم. شاید خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنیم، نوبت به دایی یا نکونام برسد که بر صندلی داغ سرمربی‌گری یوزهای پارسی در قطر تکیه بزنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال یوزهای پارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی

به گزاش همشهری آنلاین شمسایی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که به درخواست خودش قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده؛ او گفت که خواهان تاخیر در عقد قراردادش شده تا اگر تیم ملی فوتسال قهرمان آسیا نشد، استعفا بدهد و برود.

حالا اما با توجه به کسب جام قهرمانی توسط فوتسالیست‌های ایران مسئولان فدراسیون در صدد هستند تا هرچه سریع‌تر قرارداد شمسایی را امضا کنند.

اصولی، رییس کمیته فوتسال، روز دوشنبه اعلام کرد که در خدمت شمسایی خواهند بود و در همین رابطه خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که امضای قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

شمسایی قرار است به زودی به دیدار مهدی تاج برود و مهم‌ترین بحث در این خصوص قرارداد سرمربی فوتسالیست‌های ایران است. قرارداد او بعد از تنظیم از سوی بخش حقوقی به هیئت رییسه فدراسیون فوتبال خواهد رفت تا آنجا مصوب شود و به امضای رییس فدراسیون و شمسایی برسد تا حضور سرمربی ایران رسمی شود.

کد خبر 848222 برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده