Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرماه سال گذشته و در جریان بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا که در دوحه جریان داشت، انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا (ATTU) برگزار شد که طی آن افشین بدیعی به عنوان دبیرکل منصوب شد تا برای نخستین بار یک ایرانی متصدی این پست شود.

بدیعی که پیش از این مسئولیت نایب رئیسی تنیس روی میز آسیای میانه را بر عهده داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر به مهمترین اقدامات انجام شده در ساختار تنیس روی میز اشاره کرد و در این زمینه از پیگیری برای تدوین اساسنامه جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با تاکید بر اینکه دارندگان سهمیه دوره جدید مسابقات انفرادی جهان از طریق رقابت های انتخابی مشخص می شوند بر لزوم حضور متوالی بازیکنان ایران در میادین بین المللی به منظور جبران فاصله آنها با رقیبان شان تاکید کرد.

تدوین اساسنامه جدید برای تنیس روی میز آسیا

وی با بیان اینکه اساسنامه ای که در کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا ملاک عمل بود مربوط به ۵۰ سال پیش می شد، گفت: اساسنامه در بسیاری از موارد پاسخگو نبود به خصوص که خیلی از موارد اصلا در آن پیش بینی و لحاظ نشده بود. به همین دلیل در آغاز ورود به ساختار کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، گروهی به منظور بازبینی اساسنامه، اصلاح و تدوین نسخه جدید تشکیل دادیم. طی این مدت جلسات هفتگی در این زمینه و با کارشناسان داشته ایم. به زودی هم اساسنامه جدید آماده و برای تصویب به رأی گذاشته می‌شود.

برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات رده های مختلف

بدیعی با اشاره به برگزاری مسابقات منطقه ای نوجوانان و جوانان طی ماه های گذشته از برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مسابقات باشگاه های آسیا و پیشکسوتان قاره در سال آینده هم خبر داد و اینکه برنامه ریزی برای برگزای مسابقات منطقه‌ای بزرگسالان هم در دستور کار است به خصوص که این رقابت ها لازمه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ پاریس و تعیین نفرات اعزامی به آن است.

تشریح کامل فعالیت ها در نشست هیات رئیسه آسیا

وی با بیان اینکه گزارش کامل فعالیت هایش در ماه های اخیر در نشست آتی هیات رئیسه کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید به این موارد هم اشاره کنم که در این مدت و در راستای بی نیاز شدن از مدیران اروپا یا دیگر قاره ها، برگزارکننده سمینار برای مدیران مسابقات تا بتوانیم نسل جدیدی از مدیران مسابقات را پرورش داده و از آنها در مسابقات مان بهره ببریم. هچنین طراحی جدیدی برای سایت کنفدراسیون آسیا انجام شده که به زودی از آن رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه فعالیت‌های زیادی هم در راستای کسب اسپانسر داشته ایم.

فدراسیون جهانی در مورد مسابقات انتخابی المپیک ابلاغیه ای نداده است

وی همچنین در مورد «رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در قاره آسیا و اینکه این مسابقات با چه شیوه ای برگزار و پیگیری خواهد شد؟»، تصریح کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) هنوز ابلاغیه ای در این زمینه نداده است. باید ابلاغ لازم انجام شود تا بر اساس آن و با توجه به سهمیه تعیین شده و شیوه موردتاکید در برگزاری مسابقات، اقدام لازم را داشته باشیم. به محض دریافت ابلاغیه از ITTF موضوع را در هیات رئیسه و کمیته فنی خود مطرح و تصمیم لازم در مورد روش انتخابی المپیک را اتخاذ می کنیم.

اخذ رنکینگ جهانی برای مسابقات منطقه ای رده های سنی پایه

بدیعی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه که برای نخستین بار دارای رنکینگ شدند، گفت: پیش از این هم این رقابت ها در منطقه آسیای میانه و دیگر مناطق آسیا برگزار می شد اما بنده این مکاتبه را با فدراسیون جهانی انجام داده و به نتیجه رساندم که رنکینگ ITTF را برای شرکت کنندگان در رقابت ها داشته باشیم. البته انجام این کار سلسله مراتب طولانی دارد چون تمام بازیکنان باید رجیستری شده و مشخصاتشان ثبت شود. برخی کشورها مانند تاجیکستان هنوز این کار را انجام نداده اند اما از طرف کنفدراسیون آسیا پیگیر موضوع هستیم. قطعا بازیکنان ایران بیشترین منفعت را از این اقدام خواهند برد.

دارندگان سهمیه مسابقات جهانی با مسابقات انتخابی مشخص می شوند

«سال گذشته مسابقات انفرادی قهرمانی جهان در شرایطی به میزبانی آمریکا برگزار شد که شرکت کنندگان بر اساس رنکینگ جهانی یا سهمیه، مجوز حضور در مسابقات را گرفتند. به طور مثال بازیکنان ایران بر اساس سهمیه مشخص شده از طرف ITTF وارد جدول مسابقات شدند اما گویا تعیین بازیکنان شرکت کننده برای دوره آتی رقابت بر اساس مسابقات انتخابی خواهد بود. در این زمینه توضیح می دهید؟»

افشین بدیعی در این زمینه گفت: کاهش شرکت کنندگان در مسابقات انفرادی و تیمی قهرمانی جهان تصمیمی بود که چند سال پیش در مجمع عمومی جهانی اتخاذ شد. فدراسیون جهانی برای دوره آتی این رقابت ها همچون دوره پیش سهمیه مشخصی در اختیار قاره ها و از جمله آسیا گذاشته است با این تفاوت که با توجه به اتمام دوره کرونا و مهیا شدن شرایط برای برگزاری مسابقات، صاحبان این سهمیه ها از طریق رقابت های انتخابی مشخص می شوند. بر این اساس تصمیم گرفتیم مسابقات هر منطقه را با حضور ۱۶ بازیکن برگزار کنیم و به بهترین ها سهمیه جهانی را اهدا کنیم.

بازیکنان ایران از رقیبان شان عقب تر هستند

وی در واکنش به اینکه این شیوه کار را برای بازیکنان ایران و جهانی شدن آنها سخت تر می کند»، گفت: به هر حال بازیکنان باید اردوهای آماده سازی را به صورت مرتب پیگیری کنند تا بتوانند سطح آمادگی و فنی خود را ارتقا دهند. مهمتر اینکه حضور متوالی در مسابقات بین المللی و دارای رنکینگ داشته باشند تا به واسطه ارتقای رنکینگ،در سیدگذاری مسابقات انتخابی وضعیت بهتری پیدا می‌کنند ضمن اینکه در عین حال این شانس را پیدا می کنند که از طریق رنکینگ جهانی هم صاحب سهمیه شوند. فراموش نکنید رقیبان بازیکنان ما حضور مدام در مسابقات مختلف دارند و ما در این زمینه از آنها عقب هستیم. البته که بودجه و مسائل مرتبط با ارز در این زمینه بی تاثی نبوده است اما به هر حال اعزام مستمر به میادین فاکتوری تعیین کننده است.

با همراهی پیمان حسنی فعالیت های نتیجه بخش تری خواهیم داشت

افشین بدیعی که با تصدی دبیرکلی کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا به دو دهه حضور متوالی هنگ کنگ در این پست پایان داد در مورد حکم جدیدی که برای پیمان حسنی به عنوان مشاور ویژه خود صادر کرده است، گفت: حجم کار بنده در ATTU بسیار زیاد شده است. کمیته‌ها در کنفدراسیون فعال شده اند، رویدادهایی به تقویم سالیانه اضافه کرده ایم و در این راستا مدام در حال برگزاری جلسات مختلف هستیم. در عین حال موضوعاتی مانند اساسنامه را هم پیگیر هستیم. این حجم از فعالیت ها می طلبید که یک همکار در کنارم داشته باشم. به همین دلیل با توجه به تجربه و سابقه و پشتکار بسیار زیادی که پیمان حسنی داشت، وی را در این زمینه گزینه کردیم. به طور حتم با همکاری او فعالیت های مان بهتر و نتیجه بخش تر دنبال خواهد شد.

کد خبر 5534375

منبع: مهر

کلیدواژه: تنیس روی میز افشین بدیعی مسابقات قهرمانی جهان تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد تیم ملی فوتبال ایران کشتی فرنگی مهدی طارمی دراگان اسکوچیچ انتخابی تیم ملی تیم ملی والیبال ایران تکواندو ریکاردو ساپینتو کارلوس کی روش کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا برگزاری مسابقات مسابقات انتخابی بازیکنان ایران فدراسیون جهانی هیات رئیسه فعالیت ها خواهد شد رقابت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از 12سال غرب آسیا که از سوم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود با قهرمانی تیم دختران کشورمان همراه شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیئت تنیس خراسان شمالی است.

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد