Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه موشک هوا به هوای گوکدوگان ساخت صنایع دفاعی این کشور را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل دمیر»، رئیس آژانس صنایع دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور آزمایش‌های موفقیت‌آمیز موشک هوا به هوای گوکدوگان را انجام داده است.

مقامات ترکیه موشک هوا به هوای گوکدوگان را بومی و ساخت داخل عنوان کرده و گفته اند که این موشک مجهز به رادار جستجوگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل دمیر در حساب توئیتری خود در این ارتباط نوشت: موشک گوکدوگان به اهدافی فراتر از خط دید اصابت می‌کند. آزمایش‌های موشک گوکدوگان به عنوان بخشی از پروژه گوکتوگ ادامه دارد. گوکدوگان با سر جستجوگر راداری پرتاب شد. موشک‌های گوکدوگان و بوزدوغان داخلی در خدمت ارتش ترکیه قرار خواهند گرفت.

بیشتربخوانید:

زیردریایی‌های جنگی ساخت ترکیه به زودی عملیاتی می‌شود

پروژه گوکتوگ توسط مؤسسه تحقیقات و صنایع دفاعی ترکیه دنبال می‌شود و این مؤسسه ارتقای چهار نوع موشک هوا به هوا که قرار است از جت‌های F-16 پرتاب شوند را در دست کار دارد.

بنا بر گزارش‌ها، ترکیه در حال ساخت تأسیسات تولیدی برای سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی خود است و موشک‌های جدید این کشور برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی IDEF-2017 در استانبول ارائه شده بودند. گوکدوگان یک موشک کوتاه برد با سر فرود مادون قرمز است و بوزدوغان نیز به نوبه خود متعلق به کلاس موشک‌های میان برد است و مجهز به سر رادار است.

هر دو موشک تولیدی ترکیه به عنوان بخشی از پروژه‌ای برای تجهیز جنگنده‌های اف – ۱۶ در اختیار نیروی هوایی ترکیه قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ترکیه موشک هوا به هوا آزمایش موشکی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت موشک هوا به هوای موشک هوا به هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده، در جلسه‌ای که با حضور عوامل بخش آزمایشگاه امور آب و فاضلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه پیک مصرف آب در فصول گرم سال قرار گرفته‌ایم، لازم است نظارت و مدیریت دقیق برای کنترل بهداشت آب، آزمایش و نمونه‌برداری از چاه‌های آب انجام شود.    وی با تاکید بر اینکه تمامی چاه‌های آب باید از استاندارد لازم برخوردار باشند، افزود: با تلاش و کنترل‌های مستمر، باید آب شرب سالم و بهداشتی را در دورترین و نزدیک نقاط شهری و روستایی به دست مشترکان برسانیم.    پاشازاده به فرارسیدن فصل گرما و خطر انتقال بیماری در تابستان اشاره و عنوان کرد: کیفیت آب خط قرمز مجموعه آب و فاضلاب است و از این رو نباید در زمینه کنترل کیفی آب شرب با جدیدت پیگیری و با نمونه برداری صحیح از خطا‌های آزمایش آب جلوگیری شود.    در ادامه این جلسه عوامل مجموعه آزمایشگاهی امور آب و فاضلاب ارومیه، مشکلات و دغدغه‌های مربوط در این حوزه را مطرح و بر رفع آنها تاکید شد.

دیگر خبرها

  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه