Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وحید جلال‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استانی که در محل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه رسانه تمایز میان نقد و تخریب را متوجه هستند و عمده تخریب‌هایی که علیه مسئولان و نمایندگان انجام می‌شود، از جانب نفرات و رسانه‌های بدون شناسنامه و بی‌هویتی است که این امر نیازمند ورود جدی برای برخورد و شناسایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحمل و بردباری به‌عنوان زکات قدرت و مسئولیت شناخته می‌شود که در همین راستا نیز به مدیران و مسئولان توصیه شده است در برابر تخریب‌ها بردباری داشته باشند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: متأسفانه حدود ۸۰ درصد زمان نمایندگان مجلس به مسائل جزئی و حاشیه‌ای مربوط می‌شود و این امر باعث بازماندن از مسائل اصلی است. امورات کلان کشوری و استانی در حاشیه می‌مانند و مسائل حاشیه‌ای به‌عنوان موضوعات اصلی مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: وظیفه نمایندگان، ورود به پیگیری و مطالبه موضوعات مهم و اساسی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، زیرساختی و دیگر مسائل است که باید توسط مردم و رسانه‌ها مطالبه شود و نمایندگان نیز به‌عنوان خادمان ملت در زمینه برآورده ساختن این موضوعات ورود کنند.

جلال‌زاده ابراز داشت: در مورد مسائل مربوط به ارومیه و آذربایجان‌غربی، مسائلی نظیر دریاچه ارومیه، آزادراه ارومیه ـ تبریز، منطقه ویژه اقتصادی سرو، سد نازلو و مباحث مرتبط با بخش کشاورزی جزو مسائل اصلی و اساسی هستند که نمایندگان باید نسبت به پیگیری این موضوعات اهتمام داشته باشند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی ارومیه به‌دلیل استفاده از چاه‌ها در معرض خطر و هشدار بهداشتی است، در این زمینه نیازمند ورود جدی مسئولان دولتی هستیم که نباید فرصت موجود برای حل این مشکل را به زمان بحران موکول کنند. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سرو و منطقه گردشگری مارمیشو جزو انتظاراتی است که از مسئولان دولتی داریم چراکه بدون حمایت‌های مسئولان دولت چنین سرمایه‌گذاری‌ای محقق نمی‌شود.  ما به‌دنبال حذف برخی معافیت‌های ارزی از منطقه ویژه اقتصادی سرو هستیم تا به اقتصاد این منطقه کمک شود.

جلال‌زاده، ضمن اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و این‌که مسئله موجود در خصوص این دریاچه نیازمند عزم جدی مسئولان دولتی است، تأکید کرد: کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور جان ویژه‌ای گرفت، در این زمینه، در جریان سفر رئیس جمهور به استان، مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان برای پایان پروژه‌های ناقص در خصوص دریاچه اختصاص یافت که باید توسط مسئولان استانی برنامه‌ریزی و محقق شود.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین دلیل خشکسالی دریاچه ارومیه کاهش نزولات آسمانی است، ۴۳۵ میلی‌متر متوسط بارندگی دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته به زیر ۳۵۰ میلی‌متر تقلیل یافته است.

نماینده ارومیه و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه "امروز حجم آب دریاچه ارومیه کمتر از ۲ میلیارد مترمکعب است"، اظهار کرد: حداقل امیدی که برای احیای دریاچه ارومیه داریم، اتمام و بهره‌برداری کامل از پروژه تونل کانی‌سیب است که باید در این خصوص اهتمام ویژه‌ای انجام پذیرد. هرچند در حالت خوشبینانه تونل کانی‌سیب ۶۰۰ میلیارد مترمکعب انتقال می‌دهد و نمی‌تواند جوابگوی وضعیت فعلی بشود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه به مرکز آینده‌پژوهی تقلیل یافته است که این می‌تواند موجب کاهش دقت به این موضوع شود و در این راستا نیز مذاکراتی انجام شده است و نیازمند دقت نظر و ورود جدی‌تر و ویژه‌تر مسئولان دولتی هستیم تا وضعیت امروز دریاچه بهبود پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به روند سدسازی ترکیه، ابراز داشت: ما مخالف این سدسازی‌ها هستیم و موضع خود را در قبال این روند اعلام کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت کشاورزی و به‌ویژه سیب استان، گفت: سال گذشته در زمینه صادرات سیب و خرید سیب زیردرختی موفق عمل کردیم. امسال هم این هدف را دنبال خواهیم کرد، اما در قرارگاه کشاورزی باید به این موضوع توجه شود که در چرخه صادرات کشاورزی حلقه‌ای مفقوده در زمینه بسته‌بندی و سورتینگ داریم که حداقل باید ۶۰ واحد فعال باشد، اما به‌زودی ما به ۱۰ واحد خواهیم رسید.

جلال‌‎زاده، ورود به موضوع پرونده فساد شهری ارومیه را یکی از عوامل اقتدار دستگاه قضایی برشمرد و با تقدیر از زحمات دستگاه قضایی و امنیتی، تصریح کرد: خیلی از ادارات و اشخاص در حوزه فساد درگیر بودند که خوشبختانه سیستم قضایی استان و کشوری در مبارزه با فساد شهری موفق عمل کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وحید جلال زاده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی دریاچه ارومیه مسئولان دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت

سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: هم‌اکنون تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۵۳ متر و وسعت آن ۱۷۹۰ کیلومترمربع و به حجم ۲.۳۴ میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از وزرات نیرو، احمد قندهاری درباره مهم‌ترین اقدام‌های مدیریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: با وجود وضعیت نامساعد بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه در شش ماه نخست سال، حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب از سدهای حوضه آبریز، رهاسازی و جریان آب به‌سوی دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن روان شد.

سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: در ادامه باتوجه به وضعیت مناسب‌تر بارش‌های بهاری جریان رهاسازی از سدهای حوضه و کانال انتقال آب به دریاچه افزایش قابل‌توجه پیدا کرده است، به‌طوری‌که تا پایان فروردین بالغ بر ۵۸۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی و انتقال آب انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌های در دست انجام، رهاسازی آب از سدهای حوضه به‌خصوص سدهای بوکان و مهاباد همچنان ادامه دارد، در صورت مساعد بودن شرایط، این اقدام تا پایان نیمه اول اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته قندهاری، همه این فعالیت‌ها سبب شد که هم‌اکنون تراز دریاچه ارومیه به رقم ۱۲۷۰.۵۳ متر، به وسعت ۱۷۹۰ کیلومترمربع و به حجم ۲.۳۴ میلیارد مترمکعب برسد.

سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه ادامه داد: تأمین نیاز زیست‌محیطی تالاب‌های اقماری نیز به بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب (۱۵ میلیون مترمکعب بیشتر از برنامه) محقق شد.

وی افزود: چندین سال است که دریاچه ارومیه در کانون توجه گروه‌های مختلف مردم، فعالان محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: از دیرباز وزارت نیرو به‌عنوان متولی تأمین نیاز زیست‌محیطی دریاچه ارومیه، اقدام‌های کنترلی برای جلوگیری از کم‌آبی این دریاچه تعریف و دست یاری به‌سوی کنشگران و ذی‌مدخلان موضوع دراز کرده است.

وی افزود: اگرچه طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری برای نیل به این هدف تعریف و اجرا شده است، اما تا رسیدن به چشم‌انداز تعریف شده، اقدام‌های بسیاری باید انجام داد که نیازمند همکاری طیف وسیعی از آحاد جامعه و دولت به‌خصوص کشاورزان منطقه و وزارتخانه جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان برنامه‌وبودجه با وزارت نیرو است تا فرایند تعریف شده که با ترمیم و بهسازی آغاز می‌شود، به احیای دریاچه ارومیه منجر شود.

قندهاری خاطرنشان کرد: پس از اجرای عملیات موفق سد و تونل انتقال آب به دریاچه در دولت سیزدهم و جاری‌شدن آب به‌سوی دریاچه ارومیه، به همراه عملیات رهاسازی آب سدهای حوضه و آبگیری نشدن نهرهای زراعی در فصل غیرکشت، بخش قابل‌توجهی از پیکره دریاچه ارومیه از خشکی خارج و پر آب شد.

سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: سال آبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با کم‌بارشی آغاز شد و بارش‌ها چندان قابل‌توجه نبود، این موضوع سبب شد برنامه منابع و مصارف و تأمین نیاز زیست‌محیطی دریاچه ارومیه تحت شرایط بارش بدبینانه تنظیم شود.

قندهاری افزود: به‌هرحال با سپری‌شدن پاییز و شروع زمستان به‌خصوص در بهمن سال ۱۴۰۲، بارش‌های مناسبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به وقوع پیوست و این مهم موجب شد که تا پایان فروردین ۱۴۰۳ به‌اندازه کل بارش سال آبی گذشته، این حوضه از رحمت خداوند منتفع شود.

کد خبر 748757

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان