Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که نسل جدید کشتی نسل اخلاق مداری است چون الگوی خوبی چون حسن یزدانی دارد، درحالیکه در گذشته برخی ستاره‌ها ساز خود را زده و از کادرفنی فرمانبرداری نمی‌کردند. - اخبار ورزشی -

احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به کیفیت بالای مسابقات اخیر چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: در جام تختی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی از لحاظ فنی و هم کیفیتی کشتی‌های خیلی رو به جلویی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک موضوع خوب و امیدوارکننده اینکه ما  پشتوانه‌های جوانی داریم مثل احمد جوان، امیرحسین فیروزپور، امیررضا معصومی که تازه معرفی شده‌اند که در کنار قهرمانانی چون محمد نخودی، امیرحسین زارع و... می‌توانند تا 10 سال دیگر برای ما کشتی بگیرند. خداراشکر تیم خوبی در اختیار داریم و در کنار اینها کشتی‌گیران باتجربه‌مان مثل حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان و رضا اطری هم هستند که تیم ملی ما را تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد جوانان در منامه تصریح کرد: اینکه هر 5 نماینده روز دوم ما در مسابقات جوانان آسیا به فینال رسیدند خیلی خبر خوبی برای کشتی ایران بود. یعنی اینکه جدای از نفراتی که اکنون در رده سنی بزرگسالان مطرح هستند ما چنین پشتوانه خوب و جوانی را هم در اختیار داریم.

عضو سابق تیم ملی آزاد با اشاره به نبرد نزدیک مدعیان وزن 92 کیلوگرم عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوب این وزن اینکه هم مهدی حاجیلوییان و هم امیرحسین فیروزپور در رده سنی جوانان هستند و ما در این وزن کامران قاسم‌پور قهرمان جهان را در اختیار داریم. در 125 کیلوگرم هم امیررضا معصومی 17 ساله را در اختیار داریم که تازه از رده سنی نوجوانان جدا شده است. یعنی جدای از کیفیت مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، ما پشتوانه‌های خیلی خوبی داریم. من امروز خیلی خوشحال شدم که همه بچه‌ها خوب کشتی گرفتند، همه در قواره خودشان بودند.

این مربی کرمانشاهی در مورد وضعیت 86 کیلوگرم کشتی آزاد ایران تصریح کرد: الان همین علیرضا کریمی که به حسن یزدانی باخت را اگر به مسابقات جهانی ببریم با هر قرعه‌ای مدال جهانی می‌گیرد. ما کشتی ضعیفی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی ندیدیدم، حتی محسن مصطفوی که به کریمی باخت کشتی خوبی گرفت.

امینی در مورد رضا اطری نفر منتخب وزن 61 کیلوگرم نیز خاطرنشان کرد: اطری خیلی باتجربه‌تر از کشتی‌های قبلی که از او دیده بودم، مبارزه کرد. او هم در جام تختی و هم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی صلابت و پختگی لازم را داشت. قبلا وزن‌ کم کردن زیاد خیلی اذیتش کرده بود اما با تغییر وزن، در جام تختی شاهد مبارزه‌های خوبی از او مقابل کشتی‌گیر ارمنی و مجید داستان بودیم، او در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی هم بی‌نقص کشتی گرفت. من برای هر کشتی‌گیری که از هر مسابقه‌ای بدون مدال برمی‌گردد خیلی ناراحت می‌شوم. برای محمدعلی عموزاد در تیم ملی جوانان یا مهدی یگانه‌جعفری و رضا مومنی در همین قهرمانی بزرگسالان آسیا که بدون مدال برگشتند خیلی ناراحت شدم. چون خودم کشتی‌گیر بودم و حس آنها را درک می‌کنم. اینکه کشتی‌گیر بدون مدال دوره قهرمانی‌اش تمام شود خیلی تلخ است. کاش رضا اطری هم بدون مدال کارش را تمام نکند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد همچنین به اخلاق مداری ملی‌پوشان امروز تاکید کرد و گفت: قبلا در گذشته داشتیم کشتی‌گیرانی که حرف شنوی از کادرفنی نداشتند و برخی ستاره‌ها ساز خودشان را می‌زدند، اما امروز این نسل کشتی را بسیار خوب و اخلاق مدار دیدم که بسیار هم گوش به فرمان هستند و جدای از اینکه خانواده‌های خوبی دارند، در کشتی هم خوب تربیت شده‌اند. فکر می‌کنم آنها الگوی خوبی دارند که حسن یزدانی است. ستاره کشتی ایران اینقدر منظم و گوش به فرمان است که دیگر کسی نمی‌تواند در اردوی تیم ملی آزاد چیزی غیر از این باشد وقتی ستاره‌اش این خصوصیات اخلاقی را دارد.

فدراسیون کشتی از مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان توضیح خواستچرخه نهایی انتخابی تیم ملی کشتی| محمدیان حریف اسنایدر شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تیم ملی کشتی آزاد اختیار داریم حسن یزدانی بدون مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ / سهیل موسوی به مدال طلا دست یافت

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ تیم صعودکننده به جام جهانی۲۰۲۴

در وزن ۷۰- کیلوگرم، محسن محمدسیفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، درمرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار ایران این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

‌همچنین در وزن ۷۵- کیلوگرم ساندای مردان، سهیل موسوی ملی‌پوش ایران که دیروز برابر رقیبش مراکش پیروز شده بود، امروز در نیمه نهایی حریفی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی دیدار نهایی شد.

او در فینال با ارائه یک نمایش دلچسب مقابل ووشوکاری از چین، کشور میزبان به برتری دست یافت و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

کد خبر: 1228413 برچسب‌ها جام جهانی

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • احضار ستاره های سه تیم به کمیته انضباطی بسکتبال
  • رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ / سهیل موسوی به مدال طلا دست یافت
  • دبیر: ما این کار را بکنیم پدرمان را درمی‌آورید