Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@18:26:25 GMT

قربانی: برای سابر هزینه کم شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۶۹۴۵

قربانی: برای سابر هزینه کم شده است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، امین قربانی در حاشیه تمرین تیم سابر درباری شرایط تیم ایران نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا برای حضور در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در مصر اظهار داشت: در قهرمانی جهان شرایط از لحاظ روحی و فنی متفاوت است. البته در قهرمانی آسیا هم کار سختی داشتیم و آسان نبود چون بقیه کشورها از جمله ژاپن و کره‌جنوبی  هم حضور داشتند و اینگونه نیست که بقیه کشورها هم بیکار باشند آنها کار می‌کنند و نباید انتظار داشته باشیم که تا ابد فقط دو کشور کره جنوبی و ایران در شمشیربازی قهرمانی آسیا پادشاهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشیربازی رشته رکوردی نیست که از قبل مشخص باشد

 سرمربی تیم سابر در ادامه افزود: شمشیربازی رشته رکوردی نیست که از قبل مشخص باشد و واقعا باید روز مسابقه، روز بازیکنان باشد. بچه‌های ما دور از خانواده اردوهای 10-12 روزه دارند و روزی دو‌ نوبت تمرین دارند. اتفاقاتی که در قهرمانی آسیا رخ داد برای اولین بار نبود. ما قبلا تیم رویایی داشتیم که بازیکنان بزرگی داشتند با این تیم هم باخت داشتیم و هم موفقیت‌های خوبی را به دست آوردیم.

کار سختی در قهرمانی جهان داریم

 قربانی در مورد شرایط ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مصر تاکید کرد: ملی‌پوشان شرایط خوبی دارند، فخری مدیر فنی تیم‌های ملی نیز در کنار آنها است و ما از نکات فنی او استفاده می‌کنیم. تیم سابر ایران این قدر بزرگ است که تیم ترکیه درخواست اردوی مشترک کرده و همین تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی اروپا توانست تیم‌های گرجستان، فرانسه و ایتالیا را شکست دهد. ما کار سختی در قهرمانی جهان داریم.

از مسئولان خواهش می‌کنم که برای اسلحه‌های دیگر هم هزینه کنند

وی درباره اینکه سوالات زیادی در مورد انتخابات فدراسیون وجود دارد که گاهی مواقع پای سابر هم وسط کشیده می‌شود، چه برنامه‌ای دارد تا ملی‌پوشان درگیر این مسائل نشوند گفت: تا الان اگر بودجه‌ای سمت فدراسیون آمده است به خاطر نتایج خوب سابر بوده است. مگر می‌شود گفت برای تیمی که نتیجه می‌گیرد و عملکرد رو‌به جلو دارد هزینه نشود؟ من از مسئولان خواهش می‌کنم که برای اسلحه‌های دیگر هم هزینه کنند. سابر ایران جزو هشت تیم برتر دنیا است اما اتفاقا برای این تیم خیلی کم هزینه شده است. تمام هزینه‌ای که برای سابر شده  جهت برگزاری اردو و اعزام بوده است. آیا سابر تجهیزات خاصی دارد یا به  کمپ‌های خارجی اعزام شده است؟ این تیم فقط یک پیمان فخری را داشت که هم سرمربی بود و هم زمان نیز نقش روانشناس، پزشک و‌ ماساژور را داشت. 

اگر بقیه هم نتیجه بگیرند، خوشحال می‌شویم

قربانی تاکید کرد: تمام تمرکز تیم سابر روی کارهای فنی و تکنیکی است و هیچ دخالتی در کار دیگران انجام  نمی‌دهد و هیچ نظری هم ندارد. یک سال قبل از المپیک با توجه به پولی که برای تیم‌های المپیکی در نظر گرفتند، ماساژور به تیم اضافه شد و من به عنوان کمک مربی آمدم و یک اردوی 10 روزه به گرجستان داشتیم و دیگر چه هزینه‌ای برای تیم سابر شده است؟  اکنون هم ما فقط دنبال این هستیم که نتیجه بگیریم و دل مردم را شاد کنیم و اگر بقیه هم نتیجه بگیرند، خوشحال می‌شویم. ما به مسابقات رفتیم و نتیجه گرفتیم و مسئولان کشور را مجاب کردیم که اگر روی این تیم سرمایه‌گذاری شود،  نتیجه می‌‌گیرد. برای همین تیم سابر هم کم هزینه شده و فکر نکنید همه چیز خوب است اما ملی‌پوشان یک هدف دارند که آن هم موفقیت است و نمی‌گذاریم هیچ اتفاقی تمرکز تیم را به هم بریزد.  

توقعات را بیجا بالا بردیم

سرمربی تیم ملی سابر کشورمان تاکید کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا با تیمی رفتیم که نیما زاهدی تازه به آن اضافه شده بود و محمد فتوحی برای اولین بار به صورت فیکس در ترکیب قرار داشت. البته توقع ما از محمد رهبری و علی پاکدامن بیشتر بود اما آن قدر توقعات به نظرم بیجا و زیاد بود که از لحاظ روانی روی آنها تاثیر گذاشته بود و آنها فقط نگران این بودند که نکند ببازیم.‌ این بازیکنان هر لحظه بوی مدال و نتیجه خوب می‌‌دهند اکنون هم تمام تمرکز خود را روی این گذاشتیم که در قهرمانی جهان بهترین نتیجه را بگیریم اما اینکه در روز مسابقه چه اتفاقی می‌افتد را فقط خدا می‌داند.  

در یکی دو ماه نمی‌توان بازیکن ساخت

قربانی در پاسخ به این سوال که شاید برخی فشارها از طرف جامعه شمشیربازی باشد، تصریح کرد: ما آن قدر نتایج قابل قبولی گرفتیم باعث شده توقعات از این تیم بالا برود البته این وظیفه ما است که دل مردم و جامعه شمشیربازی را شاد کنیم اما به نظرم این توقعات هم باید به‌جا و به وقت باشد. ما یک تیم چهار نفره داریم و در این تیم مگر می‌توانیم چند نفر را تغییر بدهیم؟ از طرفی شمشیربازی نیاز به زمان دارد که یک بازیکن ساخته شود و در یکی دو ماه نمی‌توان بازیکن ساخت.

خود بازیکنان نمی‌خواهند اتفاق بدی بیفتد

وی در پاسخ به این پرسش که فشاری که شما در مورد آن صحبت می‌کنید مطمئنا از سوی رسانه نیست پس از سوی کجا و یا چه کسانی به بازیکنان وارد می‌شود؟ خاطرنشان کرد: آنقدر این تیم در 10 سال اخیر خوب بوده و نتایج قابل قبولی در مسابقات مختلف گرفته که خود بازیکنان هم نمی‌خواهند که یک موقع اتفاق بدی بیفتد و عملکرد ضعیفی داشته باشند و می‌خواهند دل مردم را شاد کنند و نتایج خود را تکرار کنند. ورزش حرفه‌ای بالا و پایین دارد. ما هدف‌های بلند مدت داریم. بازی‌های آسیایی کنسل شد، بعد قهرمانی جهان و کشورهای اسلامی را داریم که هدف کوتاه مدت ماست. بعد از آن کسب سهمیه و درخشش در المپیک را در برنامه داریم که هدف بلند مدت ماست. ما نباید فقط جلوی چشم‌مان را ببینیم اگر می‌خواهیم این تیم با تغییراتی که داشته در المپیک نتیجه بگیرد، باید از الان از همه لحاظ مورد حمایت قرار بگیرد و یکی از مهمترین نیازهای تیم، حمایت مادی است.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی قهرمانی جهان قهرمانی آسیا ملی پوشان تیم سابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا در اسلحه سابر بانوان با حضور ۱۰ شمشیرباز برگزار شد.

نجمه سازنچیان نماینده ایران در این اسلحه بود که هر چهار دیدار مقدماتی خود را با برد به پایان رساند و وارد مرحله یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله با «ورونیکا واسیلوا» از استرالیا رقابت کرد و با نتیجه ۱۵ به ۱۱ شکست خورد.

با برگزاری دیدارهای اسلحه سابر بانوان و مشخص شدن وضعیت نجمه سازنچیان، پرونده نمایندگان ایران در مسابقات شمشیربازی انتخابی زون آسیا بسته شد.

در چارچوب این رقابت ها، امروز ریحانه رضایی در اسلحه اپه از مرحله مقدماتی صعود کرد اما در مرحله یک هشتم نهایی باخت و به کار خود پایان داد. او در رده بندی نهایی نهم شد. علی امینی هم با دو برد، ۴ باخت و ناکامی از صعود به کار خود در اسلحه فلوره مردان پایان داد. امینی در رده بندی نهایی صاحب جایگاه چهاردهم شد.

همچنین روز گذشته محمد اسماعیلی در اسلحه اپه تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در نهایت موفق به کسب سهمیه نشد. زهرا کارگر هم در اسلحه فلوره موفق به صعود از دور گروهی نشد.

بدین ترتیب شمشیربازی ایران با سهمیه تیمی که توسط تیم ملی اسلحه سابر مردان به دست آورده است در بازی های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

////

کد خبر 6090873 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • پرسپولیس بعد از 9 سال 4 تایی شد
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳