Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:07:29 GMT

ماجرای شکم دریده شده یک اسب + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۰۹۱

ماجرای شکم دریده شده یک اسب + تصاویر

داریوش احمدی پور همیار محیط بانی سواکوه با انتشار چند تصویر از اسبش کمند در فضای مجازی ، متنی را نیز منتشر کرد و نوشت

سالهاست بدون چشمداشت تمام توان و جوانی ام رو چه در لباس خدمت سربازی و چه بعنوان یک فعال زیست محیطی و یا همیار در راه احیای طبیعت و حیات وحش وطنم سوادکوه گذاشتم و پاداشم رو هم جز دیدن گله کل و بزی که می‌توانستند سر از یخچال و شکم عده‌ای شکارچی متخلف در بیاورد و شاید حضورم حتی باعث این شده باشه که یکی از ان بز‌های کوهی همچنان بر فراز صخره‌ها بماند و گلوله نصیبش نشود نگرفتم؛ و سرانجام بی وجدانی اینگونه با ناجوانمردی بهترین اسبم (کمند) رو با تیزی تبر از پا در اورد تا به خیال خود به نامردی جبران کرده باشه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما یقین دارم خداوند لحظه درد کشیدن حیوان بی گناه را شاهد بود و دامن چنین افرادی رو خواهد گرفت.

چه روز‌هایی که چادر گاوبانگی و اسباب محیطبانان سوادکوه رو برای حفاظت از آخرین مرال‌های سوادکوه بر دوش کشیدی و با هم بدنبال صدای تیر رفتیم.




امیدوارم روزی بعد مرگم باز هم باهم برای دیدن مرال‌ها به کوه برویم و چادر بزنیم، در ارامش بخوابی کمند مهربانم

حیوان پیر تلف شده بود

ابراهیم فلاحی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران تایید کرد که این همیار محیط بانی از این اسب برای فعالیت‌های محیط زیستی و پایش منطقه ارفع کوه شهرستان سوادکوه استفاده می‌کرده است.

به گفته او بعد از انتشار تصاویر و متن این همیار محیط بان در فضای مجازی، بررسی این پرونده در دستور محیط زیست شهرستان قرار گرفت و گروهی از کارشناسان این اداره به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته فلاحی بررسی از لاشه حیوان توسط کارشناسان انجام و مشخص شد هیچ نشانه‌ای از برخورد جسم تیز و برنده مانند تبر و داس با شکم حیوان وجود نداشت و احتمال دریدن شکم این اسب  از دید کارشناسی رد شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه می‌گوید: اینکه گفته شده شکارچیان یا هر فرد دیگری شکم این حیوان را دریده باشد صحت ندارد و این موضوع نیز به همیار محیط بان اعلام شده است.

فلاحی می‌گوید: با بررسی لاشه این اسب مشخص شد هیچ نشانه‌ای از دریده شدن شکم این حیوان توسط حیوانات درنده مانند پلنگ نیز وجود ندارد.

به گفته او این اسب خیلی پیر بود و به احتمال زیاد به دلیل کهولت سن تلف شد و گرما و فساد نعشی سبب شد شکم اسب متورم و امعا و احشاء از شکم او خارج شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقام گیری همیار محیط محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان