Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- سمنان: همه‌گیری ویروس کرونا که از زمان ورودش به کشورمان تاکنون، جان صدها نفر از هم‌وطنانمان را گرفته و هزاران نفر را نیز درگیر عواقب حاصل از ابتلا و بیماری ساخته، پس از ماه‌ها و با تدبیر دولت در گسترش پوشش واکسن، رو به خاموشی رفته بود.

نقشه همه‌گیری کرونا در ایران نشان می‌داد که اقدامات مؤثر برای کنترل این ویروس تا چه حد توانسته نتیجه‌بخش باشد و نقشه‌ای که روزی سراسر به رنگ قرمز یا نارنجی درآمده بود، رفته‌رفته آبی‌رنگ شد و از شمار بالای مبتلایان به بیماری کووید- 19 دیگر خبری نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه، از همان ابتدا همواره تأکید شده بود که عادی‌انگاری، کنار گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکردن اصول مراقبتی می‌تواند دوباره کرونا را در کشور شعله‌ور سازد و گویا در روزهای اخیر، این اتفاق در حال شکل‌گیری است.

به‌زودی به اوج ابتلا می‌رسیم!

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در همین زمینه می‌گوید: در حال حاضر، از شهرستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، شهرستان مهدی‌شهر در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه امیکرون سویه غالب اصلی و BA5 زیر سویه همه‌گیری کرونا در حال حاضر است، گفت: طی دو هفته گذشته، تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان اضافه کرد: در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان طی هفته اخیر تاکنون، ۱۵۰ مراجعه‌کننده مشکوک به ابتلا به کرونا داشتیم که از این تعداد، حدود ۹۰ نفر تست آنها مثبت بود و ۲۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

قدس اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی سه هفته آینده از نظر ابتلا، بستری و بستری در آی.سی.یو به اوج برسیم و لازم است تا دُز یادآور سوم و چهارم در سطح جامعه به‌صورت فراگیر تزریق شود.

وی تصریح کرد:‌ عادی‌انگاری در جامعه و کاهش میزان واکسیناسیون از دلایل اصلی تشدید همه‌گیری مجدد کرونا در جامعه است.

افزایش 3 برابری مبتلایان به کرونا!

حسین شیبانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هم می‌گوید: شهرستان شاهرود در حال حاضر در وضعیت رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارد.

وی بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، حدود ۱۸۹ نفر مراجعه‌کننده مشکوک داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: مراجعان مشکوک، مثبت سرپایی و بستری در هفته گذشته بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و خوشبختانه طی هفته گذشته، فوتی و بستری در آی.سی.یو در مراکز زیرپوشش این دانشگاه نداشتیم.

شیبانی گفت: طی چند روز گذشته، مراجعه برای تزریق دُزهای مختلف واکسن افزایش یافته که نیاز است تا این روند تقویت شود.

وی افزود: سویه اُمیکرون سویه غالب همه‌گیری در جامعه بوده و زیرسویه ba5 سرایت بالایی دارد و نیاز است تا عادی‌انگاری از جامعه دور شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه افزایش یابد.

پرهیز از عادی‌انگاری؛ امری ضروری

سیدمحمدرضا هاشمی، رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان سمنان هم می‌گوید: در حال حاضر، دو شهرستان شاهرود و مهدی‌شهر در استان در وضعیت رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار داشته و مابقی شهرستان‌ها دارای وضعیت آبی کرونایی است.

وی افزود: در هفته گذشته در استان سمنان با ۹۸ درصد رشد در بحث مراجعه بیماران مشکوک کرونا به مراکز درمانی روبه‌رو بودیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته، درمجموع ۱۳۷ نفر بیمار با تست مثبت کرونا به‌صورت سرپایی و بستری در استان وجود داشته که از این تعداد، ۱۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و پنج نفر در آی.سی.یو تحت مراقبت قرار دارند.

وی عنوان کرد: بحث تزریق واکسن کرونا یکی از مواردی است که باید اطلاع‌رسانی لازم در این حوزه صورت گیرد تا ترغیب برای پرهیز از عادی‌انگاری و استفاده از دُزهای مختلف واکسن در سطح جامعه ایجاد شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه مراکز تجمیعی واکسن در شهرهای زرد، مجدد راه‌اندازی و امور با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: برنامه‌های دهه ولایت و امامت به دور از عادی‌انگاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان سمنان اضافه کرد: ضروری است تا از امروز و با توجه به افزایش میزان مراجعات و ابتلا، نظارت و مدیریت امور بیش از پیش و به‌صورت مطلوب‌تر در امر پیشگیری و مقابله با کرونا شکل گیرد.

هاشمی بیان کرد: نظارت‌ها در سطح جامعه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک برای پیشگیری از تشدید همه‌گیری و ابتلا به کرونا باید افزایش یابد تا مجدد شاهد بازگشت رنگ‌بندی‌های قرمز و نارنجی به استان نباشیم.

وی گفت: آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه برای رعایت پروتکل‌ها و همچنین جلوگیری از تشدید بیماری در سطح جامعه در دستور کار باشد.

مراقب باشیم ...

به‌هرحال، امروز باید بیش از گذشته مراقب باشیم تا آتش کرونا دوباره دامان شهرهای کشورمان را نگیرد و موارد ابتلا و فوت ناشی از این ویروس به روزهای غم‌انگیز گذشته بازنگردد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برهه کنونی ضرورتی انکارناپذیر است و باید از سوی عموم مردم و در تمام مجامع جدی گرفته شود.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی بیماران مشکوک کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها درمانی سمنان سطح جامعه عادی انگاری حال حاضر هفته گذشته همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟