Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:53:39 GMT

فرمانده ارتش سودان خواستار آغاز گفتگوهای سیاسی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۱۸۸

فرمانده ارتش سودان خواستار آغاز گفتگوهای سیاسی شد

رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور با انتشار پیامی گروه‌های مختلف سیاسی از جمله کمیته‌های مقاومت این کشور را به عقل سلیم و گفتگو برای آشتی ملی دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور در پیام خود تصریح کرد: ما برای تامین امنیت، صلح و ثبات نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اصول از تمامی نیروهای سیاسی و اجتماعی، کمیته‌های مقاومت و سایر سازمان‌ها حمایت کرده و بار دیگر خواستار گفتگوی ملی برای دستیابی به چشم‌اندازی امیدبخش برای کشور هستیم.

البرهان با بیان اینکه دوره انتقالی می‌تواند به راحتی پشت سر گذاشته شود، افزود: برگزاری انتخابات در گرو گفتگو است. از نیروهای سیاسی می‌خواهم تا احزاب خود را تشکیل داده و خود را برای انتخابات آماده کنند. به این ترتیب زمینه برای ایفای کامل نقش ارتش در امنیت و دفاع از کشور فراهم خواهد شد.

پس از کودتای نظامی در سودان در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹، یک دولت انتقالی با مشارکت نیروهای سیاسی-نظامی در اوت همان سال تأسیس و قرار شد تا ژوئیه ۲۰۲۳ ادامه یابد.

در روز ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ نیز این دولت به بهانه تهدیدات امنیتی و بقای کشور توسط گروه دیگری از ارتش ساقط شده و پس از اعلام وضعیت فوق العاده ده‌ها سیاستمدار از جمله عبدالله حمدوک، نخست وزیر تحت بازداشت قرار گرفت.

ابتکار آشتی و گفتگو که توسط سازمان ملل و اتحادیه آفریقا برای حل بحران سیاسی در این کشور آغاز شده نیز تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتای سودان عبدالفتاح البرهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور