Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، متهم پرونده جنایی که شنبه گذشته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به محل وقوع جنایت در بولوار ابوذر هدایت شده بود، در حالی که صدای پابندهای آهنین در فضای مجتمع آپارتمانی می پیچید، وارد پذیرایی محل واحد مسکونی شد. در این هنگام قاضی «محمود عارفی راد»  با اشاره به خنجر نیم متری وحشتناکی که در دست افسر پرونده قرار داشت، خطاب به متهم گفت: با همین خنجر برادرت را کشتی؟ متهم سرش را به نشانه تایید پایین آورد و سپس با فراهم شدن مقدمات بازسازی صحنه جنایت، قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب (ویژه پرونده های جنایی) با تفهیم اتهام ارتکاب قتل عمدی از متهم خواست حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که این اظهارات در مراحل دادرسی مورد استناد قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازرسی صحنه قتل که سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) نیز حضور داشت، «امید- د» مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و سپس سروان منفرد (افسر پرونده) به تشریح خلاصه ای از محتویات پرونده برادرکشی پرداخت و جزئیاتی از اعترافات  متهم در مراحل بازجویی را بازگو کرد.

متهم ۲۹ ساله با معرفی کامل خود گفت: «حدود ۲۰ روز بود که اعتیادم به مواد مخدر را ترک کرده بودم به همین دلیل و برای آن که وسوسه های گرایش دوباره به مواد مخدر را از خودم دور کنم تصمیم گرفتم مقداری مشروبات الکلی بنوشم. این بود که موضوع را با برادر کوچک ترم (علی) مطرح کردم. او متاهل بود و دختر خردسالی هم داشت اما با هرکدام از  دوستانم (مشروب فروشان) تماس گرفتم همه پاسخ منفی دادند. در این لحظه برادرم گفت: تو که همه لوازم تولید مشروب دست ساز را در خانه داری! دیگر نیازی به دیگران نیست!

با این سخن برادرم، بلافاصله لوازم تهیه مشروب را بیرون آوردم و مقداری مشروبات الکلی را که از قبل تخمیر شده بود صاف کردم که ساعتی بعد آماده مصرف شد. در همین حال برادرم دخترش را به مادرم سپرد تا او را به طبقه بالا (منزل خودشان) ببرد که ما راحت تر بساط مشروب خواری را راه بیندازیم. در این هنگام بود که یکی از دوستان مشترک من و برادرم از داخل کوچه سوت زد! ما هم او را برای دورهمی به منزل دعوت کردیم. حمید در کنار بساط مشروب خواری نشست و علی هم برای خرید تنقلات از منزل بیرون رفت اما در حالی به منزل بازگشت که «رضا» یکی از همسایگان را نیز به خانه دعوت کرده بود تا او هم در کنار ما باشد.

خلاصه ۴ نفری مشغول صرف مشروبات الکلی بودیم و در عالم مستی از هر دری سخن می گفتیم. وقتی با اشاره حمید حرف و حدیث ها به اختلافات قبلی بین من و برادرم کشید من خیلی ناراحت شدم به علی گفتم به همین خاطر است که مادر تو را بیشتر دوست دارد! و همواره به تو توجه می کند!»

امید (متهم) ادامه داد: «حرف ها به سویی رفت که دیگر من از شدت عصبانیت کنترل خودم را از دست دادم. ناگهان در کشاکش همین مشاجره های لفظی به درون اتاق رفتم و خنجر نیم متری را از داخل کمد برداشتم و قصد داشتم به داخل کریدور بیایم (جایی که بساط مشروب خواری پهن بود) ولی ناگهان برادرم را مقابلم دیدم. ابتدا با همان خنجر که در غلاف بود، ضربه ای به پایش زدم و سپس خنجر را از غلاف بیرون آوردم و تیغه آن را به سوی برادرم پرت کردم!

در یک لحظه او چند قدم به عقب رفت و کنار در پذیرایی افتاد. وقتی دیدم خون از گردن برادرم فواره می زند! ترسیدم، خیلی پشیمان بودم بی درنگ خودم را فریاد زنان روی پیکر زخمی«علی» انداختم و با  دستمال گردنش را فشار دادم تا خون ریزی نکند! ولی شدت زخم به حدی بود که نمی توانستم از خون ریزی جلوگیری کنم و بدین ترتیب برادرم در مقابل چشمان وحشت زده ام جان سپرد!»

امید درباره گذشته خود نیز گفت: «چندین سال بود که به مواد مخدر اعتیاد داشتم و چند بار هم برای ترک آن تلاش کرده بودم! ولی برادرم با آن که کوچک تر از من بود، ازدواج کرد و صاحب فرزند شد! مادرم نیز بعد از طلاق از پدرم، با مرد دیگری ازدواج کرد که در طبقه بالای همین واحد آپارتمانی زندگی می کند ولی من بعد از آن که متوجه شدم پای بساط مشروب خواری ، برادرم را کشته ام، خیلی دچار عذاب وجدان شدم. کاش می توانستم خودم را کنترل کنم.»

حضور قاتل در صحنه قتل

شب بیست و نهم خرداد گذشته، ماجرای قتل وحشتناکی در خیابان ابوذر کوی طلاب مشهد به پلیس گزارش شد. در پی دریافت این خبر، نیروهای تجسس کلانتری رسالت عازم بیمارستان شهید هاشمی نژاد شدند و با تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی «محمود عارفی راد» اطلاع دادند. دقایقی بعد و در حالی که عقربه های ساعت نیمه شب را نشان می داد، قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کرد.

متهم به قتل که هنوز در محل وقوع جنایت حضور داشت با دستور مقام قضایی بازداشت و به کلانتری هدایت شد. ساعتی بعد و در حالی که بررسی های میدانی قاضی عارفی راد در مرکز درمانی و محل وقوع جنایت به نتایجی رسیده بود، وی عازم کلانتری شد و به بازجویی از «امید» (متهم به قتل) پرداخت که او به صراحت قتل برادرش را پذیرفت. در ادامه تحقیقات و با دستور قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب، متهم این پرونده جنایی تحویل کارآگاهان اداره جنایی آگاهی شد تا بازجویی ها به شیوه تخصصی ادامه یابد.

کد خبر 689611 منبع: خراسان برچسب‌ها قتل - قاتل حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قتل قاتل حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

به گزارش جام جم آنلاین از هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901445

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست