Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر خارجه پیشین کشورمان در صفحه اینستاگرام خود در مطلبی با اشاره به انتشار بخشی از سخنانش در یک جمع دانشگاهی و غیرخبری در یکی از رسانه‌های کشور و برخی حواشی به وجود آمده پس از آن در این ارتباط نوشت:

سلام دوستان دنیای عجیبی است. در دوران مسئولیت وزارت خارجه همراه با همکاران دلسوزم کوشش نمودیم وظیفه گزارش‌نویسی شفاف و پاسخگویی مستمر را در حد توان به صورت کتبی و شفاهی و گزارش‌های شفاهی به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانیم که آخرین نمونه آن تدوین شش جلد کتاب «راز سر به مهر» و ارائه بیش از ۳۰۰۰ گزارش و اسناد قابل انتشار مذاکرات برجام به مردم دلاور ایران بود اما پس از پایان دوران وزارت، تنها به آموختن، پژوهش و آموزش پرداخته و از انجام مصاحبه و یا حتی سخنرانی عمومی خودداری نمودم به امید این‌که مزاحمتی در راه اجرای سیاست‌های مورد نظر مسئولان کنونی برای رفع مشکلات مردم و ایران ایجاد نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم زمان به رسم ادب، دیدار و گفت‌وگوی خصوصی را به شرح صریح رسانه‌ای نشدن می‌پذیرفته‌ام – که ظاهرا باید در آن هم تجدیدنظر کنم – متاسفانه در چند روز گذشته یک خبرگزاری به روش همیشگی خود در بی‌توجهی به اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای، دزدانه به بخش‌های تقطیع‌ شده‌ای از یک گفت‌وگوی دو ساعته، دانشگاهی و غیر خبری با جمعی از اساتید و دانشجویان دست یافته و آن را به صورت گزینشی، تحریف شده و خارج از موضوع بحث منتشر کرده و سپس خود و همراهانش بر آن متن دزدانه دستکاری شده حاشیه‌نگاری کرده و با ببر کاغذی خود ساخته به جنگ و مناظره پرداخته‌اند.

از آنجا که گفت‌وگو خصوصی و غیرخبری بوده، آن را ضبط نکرده‌اند ولی دوستان رسانه‌ای همه می‌دانند که متن کامل یک گفت‌وگوی دوساعته دست کم ۱۲ هزار کلمه می‌شود و نه متن تقطیع و تحریف شده کنونی که با همه حاشیه‌نویسی‌ها کمتر از ۳۰۰۰ کلمه است. موضوع آن گفت‌وگو نیز برخلاف ادعای ناشران، ارائه یک تحلیل دانشگاهی پیرامون تکثر منابع قدرت در جهان کنونی و اهمیت روایت‌سازی از یکسو و تحلیل برنامه ریزی، روایت‌سازی و مدیریت رفتاری  رژیم صهیونیستی به عنوان یک مثال از سوی دیگر بود. علاقه‌مندان به ببر واقعی – و نه کاغذی – می‌توانند تفصیل بحث را در کتاب «دوران گذار روابط بین‌الملل در جهان پسا غربی» که در سال ۱۳۹۵ منتشر کردیم ملاحظه کنند.

دوستان گرامی، این جدل‌ها و بحث‌های انفرادی نه سازنده است نه باری از دوش مردم ایرانی بر می‌دارد و نه برپایه اصل اخلاقی و اسلامی و «جادلهم  بالتی هی احسن» شکل می‌گیرد لذا سال‌هاست این تیرهای ناسزا و دروغ را با سپر تحمل پاسخ داده‌ام و در شرایطی که باید همه کوشش‌ها در جهت انسجام ملی و حل مسائل کنونی کشور و مردم باشد همین روش را ادامه خواهم داد.

خدا می‌بیند و همین کافی است.

کد خبر 689623 منبع: ایسنا برچسب‌ها محمدجواد ظریف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از آغاز جنگ غزه به دلیل حجم جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه توسط نیروهای نظامی اسرائیل، اعتراضاتی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا شکل گرفت. رفته رفته حجم این اعتراضات افزایش یافت و جامعه دانشگاهی و نخبه در این کشورها به انتقاد از حمایت‌های دولت‌های خود از رژیم صهیونیستی پرداختند. با شدت گرفتن اعتراضات موج دستگیری و اخراج دانشجویان و اساتید دانشگاه افزایش یافت و در روزهای اخیر پاسخ پلیس ایالات متحده به تظاهرات کنندگان خشونت و ضرب‌وشتم بود.

خشونت پلیس در حالی در آمریکا رخ می‌دهد که ایالات متحده خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. بدون تردید اگر این حجم از خشونت پلیس در کشور دیگری به ویژه در بین دشمنان آمریکا رخ می‌داد، رسانه‌های جریان اصلی لحظه‌ای را برای حمله به آن از دست نمی‌داند. همین موضوع در گفتگو با دکتر «تیم اندرسون» -استاد دانشگاه در استرالیا و مدیر یک مرکز مطالعاتی در سیدنی- مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: آمریکا و اسرائیل دنبال حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم غزه / ادعای تلاش برای آتش‌بس حیله نتانیاهو و بایدن برای تحقق اهدافشان است

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

- ما هر روز شاهد خشونت پلیس علیه اساتید و دانشجویان آمریکایی و دستگیری آنها هستیم. واکنش جامعه دانشگاهی به این رفتار ضدحقوق بشری چیست؟

جوامع دانشگاهی عموما از تجمعات برای فلسطین حمایت می‌کنند اما گروهی هم هستند که از مجازات شدن می‌ترسند و همین امر موجب شده که هنوز برخی به صحنه نیامده‌اند. با این وجود گروهی از اساتید برای حمایت از دانشجویان خود به گروه‌های پیوسته‌اند. از سوی دیگر، اکثر سیاستمداران و رسانه‌های گروهی از دانشجویان سوء استفاده می‌کنند.

- به نظر می‌رسد که جوامع غربی و به ویژه طیف دانشگاهی و تحصیل کرده متوجه جنایتکار بودن اسرائیل شده‌اند. آیا با خشونت می توان صدای آنها را خاموش کرد؟

خشونت پلیس نه تنها خشم جوامع دانشگاهی را خاموش نخواهد کرد، بلکه باعث جذب معترضان بیشتر و افزایش اعتراضات خواهد شد؛ همچنین موجب تمسخر کسانی خواهد شدکه از جنایات صهیونیست‌ها حمایت یا از آنها چشم پوشی می‌کنند. واقعا از زمان جنگ آمریکا در ویتنام چنین چیزی در ایالات متحده دیده نشده است.

- بدون تردید اگر اتفاقاتی که در حال حاضر در آمریکا رخ می‌دهد، در هر یک از کشورهای دشمن آمریکا رخ داده بود اکنون شاهد شدیدترین هجمه علیه آن می‌بودیم. واکنش رسانه‌های آمریکایی به اعتراضات اخیر چیست؟

رسانه‌های آمریکا نمی‌توانند سرکوب پلیس را پنهان کنند، اما سعی می‌کنند آن را بچرخانند و دانشجویان را «تروریست» و امثال آن خطاب کنند. بله، اگر این نوع خشونت پلیس در هر یک از کشورهای هدف ایالات متحده، مانند کوبا، ونزوئلا یا ایران رخ دهد، طبقه سیاسی و رسانه‌های جمعی ندای خون خواهند داشت.

- به عنوان آخرین سوال، فکر می‌کنید این اعتراضات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

ما در هفت ماه گذشته در استرالیا هر هفته در حمایت از فلسطین تظاهرات داشته‌ایم. در حال حاضر حجم آن نسبت به ماه‌های اول کمتر شده اما هر هفته همچنان هزاران نفر در تظاهرات شهرهای بزرگ شرکت می‌کنند. اشغال دانشگاه‌ها اتفاق اخیر در ایالات متحده است که با خشونت پلیس تشدید شده است. من معتقدم که آنها ماه‌ها یا تا زمانی که کشتار در غزه متوقف شود، ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1228584 برچسب‌ها آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»