Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:34:52 GMT

حج، انسان را به مدت یک عمر پرنشاط می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۵۲۲

حج، انسان را به مدت یک عمر پرنشاط می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب یکشنبه شب در آیین «شب آفریقا» که در بعثه مقام معظم رهبری در منا با حضور جمعی از زائران کشورهای آفریقایی برگزار شد، با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان کشورهای آفریقایی، افزود: هدف خدا از خلقت بشر این است که انسان خلیفه خدا بر روی زمین باشد و روحیه و معنویات او در سطح عالی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خداوند برای تحقق این هدف یکسری عبادات روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالانه در نظر گرفته است، گفت: حج از جمله عباداتی است که اثرات آن تا آخر عمر با انسان باقی می ماند به شرط آنکه انسان نورانیت حج را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران حج که معظم له زندگی مسالمت آمیز را از درس های حج برشمردند، گفت: ایشان حجاج را به برخورد خوش با یکدیگر فراخواندند تا در جامعه اسلامی به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند.

در این دیدار زکریا از نیجر داماد نخست وزیر این کشور، در سخنانی با تقدیر از بعثه مقام معظم رهبری برای برگزاری این برنامه گفت: ایمان که مهمترین ویژگی مسلمانان است ما را به دور هم جمع کرده است.

در این برنامه، زائرانی از کشورهای گینه کوناکری، مالی، بورکینافاسو، چاد، بنین، سنگال، کشمیر، نیجر و نیجریه حضور داشتند و پیش از شروع مراسم، نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اقامه کردند.

این مراسم با اجرای گروه تواشیح مصباح الهدی پایان یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان عبدالفتاح نواب سازمان حج مناسک حج بعثه مقام معظم رهبری شب آفریقا مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هواداران زن پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس با انتشار یک استوری و یک شعر از هواداران زن پرسپولیس حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، حواشی رخ داده برای هواداران زن پرسپولیس در بازی با سپاهان واکنش‌های زیادی در پی داشت و سرخپوشان از هواداران خود حمایت کردند.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس هم با انتشار یک استوری و یک شعر از هواداران زن پرسپولیس حمایت کرد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«سنگ بی‌قیمت اگر کاسه زرین بشکست

قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • روی کین دست از سر هالند بر نمی‌دارد؛ بچه لوسِ بی‌ادب!
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هواداران زن پرسپولیس
  • شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هوادارن زن پرسپولیس + عکس