Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@07:43:30 GMT

کشته شدن یک معارض سعودی در لبنان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۵۳۱

کشته شدن یک معارض سعودی در لبنان

حزب معارض التجمع الوطنی سعودی از کشته شدن یکی از اعضای مؤسس خود در لبنان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب «التجمع الوطنی» از احزاب معارض سعودی اعلام کرد که یکی از اعضای مؤسس آن به نام «مانع بن حمد مهذل الیامی» در «شرایطی سخت در لبنان ترور شد».

به گزارش عربی 21، نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کردند که یک شهروند سعودی 42 ساله سعودی در درگیری خانوادگی توسط دو برادرش با چاقو کشته شد و این دو برادر روز یکشنبه دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ولید البخاری» سفیر عربستان در لبنان از تلاش‌های مقامات لبنانی در کشف حقایق و سپردن عاملان آن به دست عدالت قدردانی کرد.

حزب التجمع الوطنی در بیانیه خود تاکید کرد که مانع الیامی در تلاش برای ادامه فعالیت‌های خود به دور از سیاست‌زدگی و سوءاستفاده مذهبی، عربستان سعودی را ترک کرد.

بر اساس این بیانیه ، مانع الیامی به همراه دیگر اعضای حزب سعی کرد که به کشوری امن و جایگزین پناه ببرد و با سازمان ملل و تعدادی کشورها برای تضمین پناهندگی تماس‌هایی برقرار شد اما طی این تلاش‌ها، این ترور ناگوار رخ داد.

حزب التجمع الوطنی اعلام کرد که از لحظه اعلام خبر ترور، سعی در بررسی جزئیات و انگیزه‌های آن از خلال طرف‌های مختلف را داشته است تا عاملان این ترور را پیدا کند.

این حزب مقامات سعودی را مسئول به خطر انداختن مردم این کشور و مجبور کردن آنها به تبعید به خاطر اعتقادات سیاسی یا مطالبات حقوقی‌شان دانست.

تیراندازی نیروهای گارد مرزی عربستان در صعده یمن/ 17 نفر کشته و زخمی شدندرسانه صهیونیستی: احتمالا یک مقام اسرائیلی بایدن را در سفر به عربستان همراهی کندادامه بی توجهی عربستان به درخواست سازمان ملل درباره پرونده‌های حقوق بشری

الیامی به تأسیس حزب التجمع الوطنی عربستان در سال 2020 کمک کرد. این حزب خواستار تأسیس پارلمان منتخب و همچنین ارائه تضمین‌های قانونی برای اطمینان از جدایی قوای مقننه، قضایی و اجرایی شد.

حزب التجمع الوطنی عربستان توسط گروهی از عربستانی‌های مقیم خارج در نودمین سالروز تأسیس پادشاهی سعودی تأسیس شد.هدف از تشکیل این حزب تغییر نظام پادشاهی در این کشور و جایگزین کردن آن با یک حکومت مردم سالار و دموکراتیک است.

«یحیی عسیری» فعال و حقوقدان عربستانی مقیم لندن، این حزب مخالف را رهبری می‌کند و «مضاوی الرشید»، «سعید بن ناصر الغامدی» شهروندان سعودی مقیم لندن، «عبدالله العوده» عربستانی مقیم آمریکا و «عمر بن عبدالعزیز» مقیم کانادا از اعضای دیگر این حزب هستند.

این حزب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تشکیل حزب التجمع الوطنی در زمانی صورت می‌گیرد که فعالیت‌های سیاسی از هر جهت در عربستان مسدود شده است.

این حزب افزود: دولت با افزایش دستگیری‌های سیاسی، ترورها و سیاست‌های خصمانه علیه کشورهای منطقه ناپدید شدن‌های اجباری و مجبور کردن شهروندان سعودی به فرار از کشور، به اعمال خشونت و سرکوب ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی لبنان اخبار عربستان سعودی لبنان حزب التجمع الوطنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد