Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:04:42 GMT

ساخت خط 10 مترو در 2 فاز

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۶۱۹

خبرگزاری آریا-مجری خط 10 متروی تهران گفت: برآورد اعتبارات مورد نیاز این خط مترو بر پایه سال مالی امسال، 54 هزار میلیارد تومان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمود یوسفی درباره جزئیات خط 10 متروی تهران گفت: خط 10 مترو به طول 43 کیلومتر با 35 ایستگاه طراحی شده که از فلکه چهارم تهرانپارس آغاز و با طی کردن مسیر بزرگراه صدر و چمران به وردآورد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی با بیان اینکه این خط مترو یک مسیر شرقی-غربی است که شمال تهران را نیز در مسیر حرکت خود پوشش می‌دهد، افزود: این اولین خط مترو خواهد بود که محله‌های شمال تهران را که از عدم توسعه خطوط مترو رنج می‌برند، پوشش می‌دهد که براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در فاز نخست در نظر داریم در یک برنامه 5ساله، خط را با 10 ایستگاه به بهره برداری رسانده و مابقی ایستگاه‌ها نیز به مرور وارد چرخه خدمت رسانی خواهد شد.
مجری خط 10 متروی تهران با بیان اینکه برآورد اعتبارات مورد نیاز مترو بر پایه سال مالی 1401، 54هزار میلیارد تومان است، گفت: عمده تأمین مالی ساخت خط 10 مترو از طریق تهاتر خواهد بود.
یوسفی با تاکید بر اینکه در ابتدا قرار بود قرارگاه خاتم الانبیا تنها بخشی از این خط مترو را بسازد، اما با رایزنی صورت گرفته، مقرر شده که همه خط توسط این قرارگاه ساخته شود، افزود: شفت ورود دستگاه «تی. بی. ام» در محدوده ایستگاه دریاچه چیتگر حفر شده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این خط مترو در دو فاز ساخته شده و به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی در فاز اول 5/ 20 کیلومتر از ایستگاه وردآورد تا میدان کتاب با پنج ایستگاه به نام‌های وردآورد، دریاچه، میدان اتریش، کوهسار و میدان کتاب تکمیل می‌شود که مدت اجرای چهار سال تخمین زده شده و فاز دوم از میدان کتاب تا تهرانپارس به طول 22/5 کیلومتر آن هم به مدت اجرای 4 سال ساخته خواهد شد، اما فرآینده فاز دوم از سال آینده آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مترو خط مترو خط 10 مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هادی زند از جابه‌جایی ۴۰ هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با این ناوگان خبر داد و درباره میزان جابه‌جایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد