Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:45:25 GMT

لزوم نهادنیه کردن «ایام‌غدیریه» در جامعه

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۶۲۷

لزوم نهادنیه کردن «ایام‌غدیریه» در جامعه

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: لازم است از روز عید قربان برای عیدغدیر برنامه ریزی و «ایام غدیریه» در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد  در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: درایام بسیار مبارکی قرار داریم که از عید قربان شروع می شود و حدود ۱۵ روز تا روز مباهله مراسم جشن و سرور برگزار می شود که مهم‌ترین عید در این میان، عید غدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استاد حوزه‌علمیه خاطر نشان کرد: کسانی که در مسیر زندگی خود ولایت و اهل بیت(ع) را کنار گذاشتند و به قرآن تمسک جستند ظلم و خطای بزرگی را درعالم هستی مرتکب شدند چرا که نبی گرامی اسلام بر اساس روایت ثقلین قرآن و اهل بیت(ع) را در میان امت خود به یادگار و امانت گذاشتند.

رئیس ستاد مردمی غدیر تاکید کرد: قرآن بدون مفسران واقعی که اهل‌بیت(ع) هستند قابل درک نیست و حرف ظالمانه‌ای را بیان کردند، کسانی که گفتند قرآن ما را کفایت می کند و اهل‌بیت(ع) را خانه نشین نمودند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: در ایام غدیریه باید بذر محبت علوی در میان دل‌های خود و اولاد خود کاشته شود چرا که بدون محبت  و ولایت حضرت علی علیه السلام امکان کمال و سعادت اخروی نیست.

وی افزود: آیه «اولی الامر» نشان دهنده جایگاه ویژه اهل‌بیت(ع) در نزد خداوند است که اطاعت از اهل‌بیت(ع) همچون اطاعت از اوامر خدا لازم و واجب است.

فرحزاد در ادامه گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره در روز عیدغدیر سفارش و توصیه شده است چرا که حاومی مضامین بسیار ارزشمند و مهمی است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: بزرگترین روز در این ایام، عید بزرگ غدیر است چرا که در عالم هستی از ابتدای خلقت تا انتهای خلقت، روزی بالاتر از غدیر خم توسط خداوند خلق نشده است و این مسئله در روایات متعددی از لسان اهل‌بیت(ع) تصریح شده است.

وی تاکید کرد: طبق فرمایش و قسم‌های متعدد امام صادق علیه السلام روزی بالاتر از غدیرخم در عالم خلق نشده است چرا که غدیر نتیجه تمام زحمات انبیاست.

فرحزاد خاطرنشان کرد: لازم است از روز عید قربان برای عیدغدیر برنامه ریزی کنیم و «ایام غدیریه» در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: یکی از مناسک عیدغدیر، اطعام است که باید اهتمام ویژه ای به اطعام در این روز داشته باشیم چرا که برکات و آثار بسیاری را دارد.

وی اظهار داشت: راه اندازی کاروان‌های شادی در روز عیدغدیر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و استان‌های دیگر، پذیرایی از مردم و… باید در این ایام نهادنیه و فرهنگ سازی شود.

فرحزاد در پایان گفت: خواندن عقد اخوت، ادای قرض مقروضین، آزاد نمودن زندانیان نیازمند، هدیه دادن، بیعت با امام‌زمان علیه‌السلام، صله‌رحم و دید و بازدید، برپایی جشن و سرور، انفاق، صدقه و… از جمله مناسک این روز بزرگ است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غدیر ایام غدیریه اهل بیت ع روز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر یاسوج افزود: اگر کار وجود نداشته باشد، جامعه تعطیل می‌شود و نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شده و شرایط بر آنها سخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگران مورد تاکید است، اظهار کرد: برای مثال برخی کارگران شهرداری چندین ماه حقوق خود را دریافت نکردند و باید به رفاه کارگران توجه شود.

حسینی افزود: کارگران در جامعه زحمت زیادی می‌کشند و کار سرمایه جاودانی است.

حسینی با اشاره به جنایات غرب در کشورهای مختلف، اظهار کرد: در غزه بر روی مردم مظلوم بمب می‌ریزند، چندین هزار نفر کشته شده و چند میلیون نفر آواره شده‌اند و این دستاوردهای یک غرب وحشی است.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه علم باید مهد آرامش بشر باشد، اظهار کرد: امروز علم در غرب به مهد کشتن بشر تبدیل شده و بمب‌هایی که بر سر مردم غزه فرود می‌آید در این محور است.

حسینی با اشاره به جایگاه بارز معلم در جامعه عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، فلسفه و کلام بود.

وی افزود: فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت بار سنگین بود.

حسینی با تبریک روز معلم، تصریح کرد: معلمان وظیفه سنگین و جایگاه رفیع در جامعه دارند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی ابراز داشت: برخی از حوادث مربوط به عامل انسانی، برخی به دلیل زیرساخت‌ها و برخی عدم رعایت قوانین است.

حسینی گفت: در حال حاضر معضل خودروهای شوتی را نیز داریم که با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و علاوه بر خطر برای خودشان، برای بخیه نیز خطرآفرین شدند.

کد خبر 6089062

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد