Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح از تصویب نهایی سه سند مهم تحولی در این معاونت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا یزدانیان با اشاره به تصویب سه دستورالعمل مهم در معاونت قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح، بیان کرد: در راستای الزامات سند تحول قضایی قوه قضاییه و اهداف راهبردی سازمان و سایر اسناد بالا دستی، سه سند مهم تحولی معاونت قضایی و حقوقی سازمان با موضوعات برگزاری کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح، تشکیل شوراهای استانی و کمیسیون‌های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل کمیسیون رسیدگی به تقاضاهای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری به تایید رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال جاری، گفت: این کارگاه‌های آموزشی با اهداف ارتقای سطح کیفی دانش حقوقی قضات، سیاست گذاری یکپارچه و هماهنگ در امر آموزش، خدمت قضات و ارتقای سطح کیفی دانش همکاران قضایی و با تکیه بر نیازها و آموزه‌های جدید و کاربردی برگزار می‌شود.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه این رویکرد منجر به اتقان آرا و سایر تصمیمات قضایی خواهد شد، تصریح کرد: دستورالعمل تشکیل شوراهای استانی پیشگیری از وقوع جرم با اهداف بهبود و ارتقاء وضعیت پیشگیری‌های قضایی با عینیت بخشیدن به یافته‌های علمی و تجارب کاربردی قضات و اثربخشی اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح و اعمال سیاست‌های راهبردی پیشگیرانه مذکوردر سند تحول قضایی قوه قضاییه تدوین شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل پیشگیری قضایی و آسیب شناسی  جرایم نوپدید از جمله جرایم رایانه‌ای محوریت دارد و در شوراهای استانی و کمیسیون‌های تخصصی قضات و نیروهای مسلح، در دو بعد پیشگیری وضعی و قضایی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل علمی قرار می‌گیرد و ضمن آسیب شناسی جرایم، راهکارهای اجرایی نیز در چارچوب مقررات قانونی ارائه و با هماهنگی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح به مرور زمان در سازمان‌های نظامی و انتظامی اجرا می‌شود.

یزدانیان اظهار کرد: به منظور پرهیز از تزلزل آرا و جلوگیری از اطاله دادرسی، افزایش کیفیت و دقت در بررسی و اظهارنظر در خصوص تقاضاهای اعمال ماده ۴۷۷ و ایجاد روش متمرکز و هماهنگ و رویه واحد در سراسر کشور در خصوص بررسی  درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، کمیسیون رسیدگی به تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری با حضور قضات مجرب سازمان در معاونت قضایی و حقوقی سازمان تشکیل شده است.

وی افزود: در معیت این کمیسیون گروه کارشناسان قضایی انجام وظیفه و نظرهای کارشناسی خود را در این مورد به کمیسیون ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان قضايي نيروهاي مسلح سازمان قضایی نیروهای مسلح قضایی و حقوقی سازمان پیشگیری از وقوع جرم اعمال ماده ۴۷۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه