Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، "آلکسی رزنیکوف"، وزیر دفاع اوکراین شب گذشته در مصاحبه با روزنامه «تایمز» اعلام کرد که واحدهای نیروهای مسلح این کشور از "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین دستور بازپس گیری مناطق جنوبی کشور را دریافت کرده‌اند. وی گفت: «رئیس جمهور به فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تدوین یک برنامه دقیق برای این منظور را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن باید در ستادکل روی این طرح کار شده و برای رسیدن به هدف اقدامات لازم انجام شود.»

به گفته رزنیکوف، مقامات کی‌یف به خوبی درک می‌کنند که دستیابی به این هدف از لحاظ سیاسی برای اوکراین بسیار ضروری است. وی در عین حال یادآور شد که کشورهای غربی باید به ارتش اوکراین در انجام این وظیفه  کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

ادعای بلینکن در مورد ارتباط تحولات جنگ اوکراین با ناآرامی‌های سریلانکا

در عین حال، وزیر دفاع  اذعان کرد که تلفات سنگینی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد و تسلیحات نظامی در حال تمام شدن است. رزنیکوف بر نیاز فوری به تحویل مضاعف انواع تسلیحات، به‌خصوص خودروهای زرهی و پهپاد تاکید کرد.

روز شنبه مشخص شد که رئیس جمهوری اوکراین از اقدامات "والری زالوژنی"، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ناراضی است.  طبق اطلاعات روزنامه تلگراف به نقل از منابع خبری در کی‌یف، زلنسکی از شکست‌های نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونباس بسیار خشمگین است. وی همچنین از فرمانده کل نیروهای مسلح خواسته تا دیگر بدون مشارکت وی تصمیمات جدی نظامی اتخاذ نکند.

وزیر دفاع اوکراین در این مصاحبه یادآور شد که در حال حاضر تعداد نیروهای مسلح اوکراین به "حدود 700 هزار نفر" رسیده و در مجموع، کی‌یف می تواند به همراه "نیروهای گارد ملی اوکراین، پلیس و نیروهای مرزبانی"، حدود یک میلیون نفر را برای حضور در میدان جنگ جذب کند.

رزنیکوف همچنین فاش کرد که در حال حاضر دو تیپ از نظامیان اوکراینی در انگلستان در حال گذراندن دوره آموزش نظامی هستند.

در ماه ژوئن، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس، در جریان سفر خود به کی‌یف گفته بود که لندن و دیگر شرکای غربی آن، هر 120 روز به آموزش 10 هزار سرباز اوکراینی کمک خواهند کرد. هر دوره آموزشی برای نظامیان اوکراینی برای به مدت سه هفته طراحی شده و شامل کسب مهارت‌های "ضروری برای پیروزی در میدان نبرد"، آموزش کمک‌های اولیه، اصول اولیه امنیت سایبری و خنثی سازی مواد منفجره خواهد بود.

لازم به یادآوری است که از سال 2015 به این طرف مربیان نظامی انگلیسی بیش از 22 هزار سرباز اوکراینی را در طول عملیات "اوربیتال" آموزش دادند و این برنامه اندکی قبل از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین لغو شد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و سی و هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

اعتراف وزیر دفاع اوکراین به تلفات سنگین و فرسودگی نیروهای مسلح این کشور

آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با روزنامه "وال استریت ژورنال" در باره تلفات سنگین در صفوف نیروهای مسلح اوکراین و کاهش تسلیحات  نظامی آنها صحبت کرد. به گفته وی، نیروهای مسلح اوکراین نیاز به "به‌روز رسانی واحدها، ارتقاء استحکامات، جایگزینی تسلیحات از دست رفته، تجدید سازماندهی و برنامه ریزی یک استراتژی عملیاتی جدید" دارند.

رزنیکوف گفت: ما انتظار داریم وسایل نقلیه زرهی و سلاح‌های بیشتری از شرکای غربی خود دریافت کنیم. البته ارتش اوکراین به لطف استفاده موفق از سامانه‌های توپخانه دوربرد آمریکا که اخیراً تحویل داده شده، وظایف دفاعی خود را بهتر انجام میدهند. با این حال، سطح بالای تلفات در خط مقدم جبهه، نیاز به تحویل مضاعف انواع تسلیحات، از جمله خودروهای زرهی و پهپادها را ضروری کرده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه مدعی شده بود که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین دستور داده تا زمان درمان سربازان مجروح خود را کاهش داده و آنها را بدون انجام توانبخشی لازم، دوباره به جبهه اعزام کند. علاوه بر این، کمبود شدید پرسنل درجه یک، طرف اوکراینی را مجبور کرده که گردانهای ملی را به خط مقدم جبهه بفرستد و وظایف مربوط به مناطق پشت خط مقدم را به مزدوران خارجی محول کند.

بورل مواضع کشورهای گروه 20 در قبال تحریم‌ها علیه روسیه را فاش کرد

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا صبح امروز، دوشنبه فاش کرد که دیدگاه کشورهای اروپایی درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین، هنوز در میان کشورهای عضو گروه 20 غالب نیست.

بورل در رابطه با پایان نشست وزریران گروه 20 که در اندونزی برگزار شد، در حساب توییتری خود نوشت: «نبرد جهانی روایت‌ها پیرامون اوضاع اوکراین در جریان است و ما تاکنون در این خصوص پیروز نشده‌ایم. البته اتحادیه اروپا باید با روشن کردن اینکه چه کسی مسئول تجاوز و در نتیجه مسئول عواقب آن است، به رد دروغ‌های روسیه و تبلیغات نظامی آن ادامه دهد.»

وی یادآور شد که در ماه مارس، 140 کشور از جمله اعضای گروه 20 بااقدام نظامی روسیه در اوکراین مخالفت کردند، با این حال، نظرات در خصوص اقدامات قابل قبول در این رابطه  و پیامدهای بحران متفاوت است.

رئیس دیپلماسی اروپایی افزود: بسیاری از آنها درباره وضعیت کنونی مطمئن نبوده و مایل نیستند طرف اوکراین را بگیرند، برای اینکه این امر منافع ژئوپلیتیکی آنها را به خطر می‌اندازد.

شرودر تاکید کرد که همچنان به تماس با پوتین ادامه خواهد داد

گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان، علیرغم اادامه حمله نظامی روسیه به اوکراین، قصد دارد به ارتباط و تماس خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ادامه دهد. وی این موضوع را روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" بیان کرد.

وی گفت: من هرگز فرصت صحبت با رئیس جمهور پوتین را از دست نمی‌دهم و این مسئله را مهم و لازم می‌دانم.

شرودر همچنین تاکید کرد که به راه حل نظامی برای بحران در اوکراین اعتقاد ندارد و تنها راه برای پایان دادن به مناقشه کنونی را از طریق مذاکرات دیپلماتیک می‌داند.  صدراعظم سابق آلمان افزود: سرنوشت نظامیان و مردم غیرنظامی در اوکراین تنها از طریق دیپلماسی بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به مشخص بودن علاقه مندی ولادیمیر پوتین برای حل و فصل اوضاع از طریق گفتگو و یافتن توافق، تاکید کرد: تنها در جریان مذاکرات می‌توان چنین راه‌حلی را درک و به نتیجه قابل قبول رسید.

تاکید وزارت دفاع فرانسه بر لزوم حفظ تماس با مقامات نظامی روسیه

روزنامه فرانسوی "لوژورنال دو دیمانش"  شب گذشته گزارش داد که وزارت نیروهای مسلح فرانسه همچنان به تماس‌های خود با مقامات وزارت دفاع روسیه ادامه خواهد داد.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه در گفتگو با این روزنامه گفت: «ما در جنگ با روسیه نیستیم. تماس با مقامات نظامی و غیرنظامی این کشور ادامه دارد و مسدود کردن کامل کانال‌های ارتباطی با مسکو غیرممکن و غیرسازنده است.»

این مقام  فرانسوی تاکید کرد که پاریس به عنوان طرفی که تعادل بین نیروها را در شرایط کنونی حفظ می کند، عمل خواهد کرد. لکورنو در پایان گفت: "اوکراین به ما نیاز دارد که چنین نقشی را ادامه دهیم تا بتوان به حل و فصل اوضاع کمک کرد."

پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز  تاکید کرده بود که تسلیحاتی که فرانسه در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد نباید برای حمله به خاک روسیه استفاده شود. ماکرون گفته بود که اگر لازم باشد، همچنان تماس‌های جدید با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را در آینده بعید نمی‌داندو معتقد است که حفظ تماس با طرف روسی یکی از مسئولیت‌های پاریس برای کمک به حل بحران است.

توضیح سفیر روسیه در چین درباره تأثیر تحریم‌ها بر همکاری‌های دو کشور

آندری دنیسوف، سفیر فدراسیون روسیه در چین در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا"، چاپ مسکو که صبح امروز، دوشنبه منتشر شده، اعلام کرد که مسلماً سیاست کشورهای غربی در قبال روسیه و تهدید اعمال تحریم‌های ثانویه علیه شرکت‌های چینی تا حدودی بر روابط تجاری بین پکن و مسکو تأثیر گذاشته، ولی این تأثیر به هیچ وجه حیاتی نیست.

دنیسوف گفت: شرکت‌ها و مؤسسات بانکی وجود دارند که فعالانه در بازارهای غربی هم فعالیت داشته و مسلماً از تحریم‌های ثانویه هراس دارند. ولی شرکت‌ها و بانک‌های دیگری هم هستند که می‌توانند چنین ریسکی را بپذیرند، برای اینکه یا اصلاً به بازار غرب وابسته نبوده یا وابستگی آنها بسیار کمتر است.

به گفته این دیپلمات، مشارکت روسیه با چین "به اندازه کافی و مناسب در حال پیشرفت است". دنیستوف یادآور شد که "به دلیل ساختار نسبتاً خاص تجارت روسیه و چین، اهمیت آن برای اقتصاد هر دو کشور فراتر از شاخص‌های صرفاً عددی است."

در عین حال، سفیر روسیه در چین یادآور شد که در ارتباط با خروج بخشی از شرکتهای تجاری اروپایی از روسیه، اکنون امکاناتی ظاهر شده که طرف چین می‌تواند و مایل است تا آنها را پر کند که نمونه بارز آن، صنعت خودرو سازی روسیه است.

ترامپ: اگر در انتخابات 2020 پیروز می‌شدم اجازه آغاز درگیری در اوکراین را نمی‌دادم

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق ایالات متحده روز یکشنبه در سخنرانی در جمع هواداران خویش در آنکوریج (ایالات آلاسکا) ابراز عقیده کرد که در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2020 مجدد انتخاب میشد، می‌توانست از آغاز درگیری نظامی در اوکراین جلوگیری کند.

ترامپ در جریان سخنرانی خود گفت: ما می‌توانستیم به توافقی (با روسیه) دست یابیم، ولی حتی مجبور به انجام این کار هم نبودیم و باز هم هیچ اتفاقی نمی افتاد.

ترامپ بار دیگر از سیاست‌های جو بایدن، رئیس فعلی دولت آمریکا انتقاد کرده و گفت این رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده را به سمت انحطاط سوق داده و این کشور را به قدرتی در حال تضعیف تبدیل کرده است. وی دولت بایدن را مسئول تورم بی سابقه در آمریکا، افزایش قیمت سوخت، از دست دادن «استقلال انرژی»، کاهش بازارهای سهام، خروج ناموفق نیروهای آمریکایی از افغانستان و بسیاری مشکلات دیگر دانست.

رئیس جمهور پیشین تاکید کرد که اگر در انتخابات 2020 پیروز شده بود، اوضاع به این شکل پیش نمی‌رفت و از جمله اینکه امکان جلوگیری از بروز جنگ در اوکراین نیز وجود داشت.

رئیس دوما: هدف از درگیری نظامی در اوکراین تضعیف روسیه است

ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه شب گذشته، یکشنبه، در مصاحبه با برنامه مستند "مسکو. کرملین. پوتین" از شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد : "در خصوص درگیری نظامی در خاک اوکراین باید بگویم که بطور واضح هدف از آن تضعیف روسیه است."

وی معتقد است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با آغاز عملیات ویژه محافظت از دونباس، از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری کرد، برای اینکه نیروهای ارتش اوکراین قبلاً به خطوط تماس دونباس کشیده شده بودند و در صورت عدم آغاز عملیات، همه اینها می‌توانست به یک فاجعه انسانی با تعداد زیادی قربانی ختم شود.

رئیس دومای دولتی معتقد نیست که جهان در آستانه یک "جنگ بزرگ" قرار گرفته است. وی گفت: "رئیس جمهور ما اقدامات لازم را انجام داد تا امنیت کشورمان را تضمین کند و اگر تصمیم او برای راه اندازی یک عملیات نظامی ویژه نبود،  جهان در واقع می توانست با یک پرتگاه خطرناک روبرو شود.

به گفته وی، حل و فصل «بحران کنونی در اوکراین از طریق مسالمت آمیز» برای غرب سودی نداشت.

والودین افزود: «بوریس جانسون (رئیس سابق دولت انگلیس) یکی از سیاستمداران غربی است که خواستار راه حل نظامی مناقشه اوکراین بوده و حامی صلح نیست و بدین ترتیب، نسبت به سرنوشت اوکراینی‌ها بی تفاوت بود. رئیس دومای دولتی معتقد است که بوریس جانسون حتی اصرار داشت که به مناطق مسکونی در خاک روسیه حمله شود و مستحق مجازات در این رابطه است.

کد خبر: 1147223 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین نیروهای مسلح اوکراین مصاحبه با روزنامه وزیر دفاع اوکراین ولادیمیر پوتین ارتش اوکراین یادآور شد نظامی روسیه رئیس جمهوری رئیس جمهور تحریم ها گروه 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین