Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مرادی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ماحصل برگزاری رویداد عصر امید گفت: رویداد عصر امید یکی از اقدامات فاخر دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه برگزار شد و دانشگاه‌های استان خراسان رضوی هم در این رویداد حضور فعال داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  ۲۵۰ مجموعه از گروه‌های پژوهشی حضور داشته و  ظرفیت‌ها برای متقاضیان شناسانده و با نوع کار آگاه شدند و  قرارداد و تفاهم نامه‌های مناسب بسته شده است.  برای مثال قرارداد شهر هوشمند با شرکت برق بسته می‌شود و بعد از آن جلسات متعدد  با کارفرمایان و  در حوزه خوراک آبزیان قرارداد مناسب و  تفاهم‌نامه بسته شده است.

رویدادهای فناورانه به شکل استانی برگزار شود

مرادی با بیان اینکه به باور بنده این‌گونه رویدادها در صورت برگزاری استانی می‌تواند اقدامی مناسب برای شناسایی قابلیت‌های هر زیست بوم را به دنبال داشته باشد، ادامه داد: ظرفیت و امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌های دانش بنیان بی‌نظیر است و استفاده از این امکان باعث می‌شود تا مشکلی از مشکلات جامعه حل شده و دانشگاه از مسیر اجتماعی گام‌های محکم بردارد.

وی درباره مباحث اقتصادی و تغییر رویکرد  دانشگاه از درآمدهای شهریه به سمت اخذ درآمدهای غیر شهریه‌ای در خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای موثرترین عامل در پوشش هزینه‌ها درآمد شهریه‌ای است. بی شک در این مسیر نیازمند تلاش گسترده اعضای هیات علمی و مجموعه دانشگاه  است.

اخذ ۱۶ درصد درآمد غیرشهریه‌ای در سال گذشته

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال تامین درآمدها به شکل غیرشهریه‌ای از طریق شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های درون دانشگاهی و حل طرح‌هایی برای سازمان‌ها بیرون از دانشگاه  هستیم، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۶ درصد درآمد از طریق اقدامات غیرشهریه‌ای اخذ شده و انتظار داریم که بیش از ۹۰ این امر محقق شود.

وی درباره افزایش حقوق و تامین خدمات رفاهی کارمندان گفت: در مدیریت منابع انسانی مقوله جبران خدمات رفاهی کارکنان پیگیری می‌شود. بخشی از جبران خدمات از طریق افزایش حقوق اتفاق افتاده است. در دو سال اخیر افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی از میزان  افزایش حقوق کارکنان دولت در وزارت علوم و تحقیقات بیشتر بوده است. در سالجاری هم افزایش ۳۰ درصدی در پرداختی بین ۲۵ تا ۴۵ درصد کارکنان را شاهد هستیم. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش حقوق افزایش انگیزه در بین کارکنان را به دنبال دارد، افزود: برای جبران خدمات پرداخت‌های غیرنقدی باید مورد توجه قرار بگیرد، چون برای کارکنان در افزایش منابع وام‌های مناسب اختصاص داده شد و در خراسان رضوی ۲۰ میلیارد در ۸ ماه گذشته به کارکنان اختصاص داده شد. ظرفیت رفاهی دانشگاه و سلف در خراسان رضوی امکانات مناسب در اختیار کارکنان قرار داده است. طرح واگذاری مسکن و زمین به همکاران در منطقه گلبهار مشهد در دست اقدام است.

در سال ۱۴۰۲ واحد زیان‌ده در خراسان رضوی نداریم

مرادی در واکنش به تعطیلی واحدهای دانشگاهای زیان‌ده تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای دانشگاهی تعطیل نمی‌شود و در سالجاری تعداد واحدهای زیان‌ده کاهش یافته است. در سال ۱۴۰۲ واحد زیان‌ده در خراسان رضوی نداریم و بر اساس طرح آمایش فعالیت دانشکده‌های کارآفرینی و مهارت‌آموزی افزایش می‌یابد. برای مثال در دو سال اخیر خراسان رضوی در صدر اخذ دانشجو بود. در این میان ۱۲ درصد افزایش دانشجو داشتیم و  تعداد دانشجویان در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1147039 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزایش حقوق شهریه ای زیان ده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست