Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد علی ذلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویی صبح امروز در دانشگاه زنجان حضور یافت. 

در این سفر یک روزه وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی از چند طرح و مجتمع دانشگاهی بازدید و سایت تیراندازی اهداف پروازی را در دانشگاه زنجان افتتاح خواهند کرد.

بازدید از ساختمان ترویج، کلنک زنی خوابگاه متاهلین، بهره برداری مجدد از خوابگاه ورقایی دانشگاه زنجان، بازید از پژوهشکده فناوری های نوین زیستی، بازید از دانشکده علوم، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب و بازید از مجتمع فناوری و مرکز نوآوری و فناوری کار مشترک از جمله مهمترین برنامه های وزیر علوم در این سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تجربه راه‌اندازی پارک علم و فناوری در کشور را دارد، گفت: می‌توانیم تجارب و ظرفیت پارک علم و فناوری را برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق به اشتراک بگذاریم و ضروری است که برای عملیاتی کردن این موضوع، اجرای اقدامات پایه‌ای را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسدی در جلسه دیدار و گفت‌وگو با دکتر لبنا خمیس مهدی، معاون پژوهش و توسعه وزیر علوم عراق و هیأت همراه با رئیس و هیأت رئیسه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، از راه‌اندازی پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در نجف‌ اشرف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا می‌توانیم شعبه‌ای از پارک علم و فناوری را که تمام زنجیره ارزشی و فعالیت‌های پارک را پوشش می‌دهد، در این پردیس بین‌المللی ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال تجربه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به کشور عراق، ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌تواند در قالب کارگاه‌های یک روزه، همه فرآیندها، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات دانش‌بنیان را به معاونان پژوهشی دانشگاه‌های عراق ارائه دهد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به حضور و تحصیل دانشجویان عراقی در ایران و به‌ویژه دانشگاه تهران، تصریح کرد: این موضوع فرصت مناسبی است تا از ظرفیت این دانشجویان در جهت همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق استفاده کنیم.

اسدی با اعلام عضویت و استقرار بیش از ۳۰۰ هسته فناور، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در این پارک، گفت: فراوانی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فنی و مهندسی بیش از حوزه‌های دیگر است.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر کوشیده‌ایم برنامه‌های حمایتی را در زمینه فناوری‌های نرم، علوم انسانی و بین رشته‌ای گسترش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که دستاوردهای فناوران و متخصصان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانسته نیازهای فناورانه و نوآورانه کشور را به‌ویژه در زمان تحریم تأمین کند، افزود: نواحی نوآوری، نسل آینده پارک های علم و فناوری محسوب می‌شوند و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با ایجاد ناحیه نوآوری تهران، حوزه فعالیت‌های خود را به فراتر از مرزهای فیزیکی پارک گسترش داده است.

اسدی، فعالیت‌های نوآورانه، فناورانه و پارک‌های علم و فناوری را جزء لاینفک نظام آموزشی دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: زنجیره ارزشی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محدود نمی‌شود، بلکه مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری و شعب آن در ۱۹ دانشکده دانشگاه تهران در تلاش است تا دانشجویان حین تحصیل با مباحث فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان آشنا شده و فرهنگ کارآفرینی ترویج یابد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم‌ میان پارک علم و فناوری با معاونت پژوهشی دانشگاه تهران، گفت: مطابق با این تفاهم‌نامه، پیوست فناوری و نوآوری به پروپوزال پایان‌نامه‌های دانشجویی افزوده می‌شود که می‌توان از آن در جهت سوق دادن فعالیت‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری و حمایت از آنها بهره برد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی، سیاسی و فرهنگی بسیاری میان دو کشور می‌توانیم در راستای گسترش زمینه‌های همکاری و تداوم آن در عرصه دانش و فناوری اقدام کنیم.

اسدی، تصریح کرد: امروزه کشورهای منطقه خاورمیانه می‌کوشند تا در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری به سطوح بالایی دست یابند و زمان حاضر فرصت مناسبی است که همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری را میان دو کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به قدمت، جامعیت و گستردگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک دانشگاهی کشور است و همواره تلاش بر این بوده با حمایت از حوزه‌های متنوع علمی و فناوری، مرجعیت فناوری و نوآوری خود را در کشور حفظ کنیم.

بهره‌مندی وزارت علوم عراق از دستاوردهای متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

در ادامه این نشست، دکتر لبنا خمیس مهدی، معاون پژوهش و توسعه وزارت علوم عراق، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک فناوری دانشگاه تهران، گفت: در گذشته چندین بار به‌عنوان رئیس دانشکده علوم سیاسی به ایران سفر کرده‌ام، اما توفیق حضور در دانشگاه تهران را نداشتم.

وی ادامه داد: ما در وزارت علوم از دستاوردهای متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رشد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و آوازه علمی فناوران ایران مطلع هستیم و پیشرفت‌های شما را رصد می‌کنیم.

معاون وزیر علوم عراق با ارائه توضیحات مبسوطی از فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت علوم عراق، افزود: کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان یکی از مهم‌ترین موضوعات حال حاضر عراق است و از همین‌رو اداره‌ای تحت‌عنوان حمایت از کارآفرینی در معاونت پژوهش و گسترش وزارت علوم عراق تأسیس شده است که امید می‌رود بتوانیم در این زمینه همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تعامل با وزارت محیط زیست عراق، ۸۰ طرح پژوهشی و کاربردی داریم که در جهت حل مسائل زیست محیطی به‌ویژه در نواحی کم‌آب و بیابانی تدوین، ارائه و اجرا شده و از درون این طرح‌های کاربردی ۵۳ هزار مقاله طی ۱۰ سال اخیر استخراج شده است.

معاون وزیر علوم عراق با اشاره به وجود سامانه‌ای برای ارتباط مستقیم با حوزه نخست‌وزیری، تصریح کرد: از این طریق طرح‌های کاربردی به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف جهت بهره‌برداری ارائه می‌شود.

دکتر بهاره حیدری، مشاور بین‌الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هم از طریق پاورپونت، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را به تفصیل و به زبان عربی معرفی و اهداف، خدمات، تاریخچه، زنجیره ارزش واحدهای مختلف، شعبات پارک، شرکت‌های مستقر، محصولات فناور و ناحیه نوآوری را تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود