Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مالیات بر خانه‌های خالی طرحی بود که مقرر شد پس از وارد شدن به مرحله اجرا مالکان را مجبور به عرضه ملک‌هایشان به متقاضیان مسکن برای خرید، رهن و اجاره کند، اما پس از گذشت چند سال از تصویب این طرح، شاهد اجرای موفق آن نیستیم.

به گزارش ایسنا، قطعا برای اجرای چنین طرح عظیمی نیازمند یک بانک اطلاعاتی قوی از تعداد خانه‌های خالی هستیم، حال این سوال مطرح می‌شود که آیا دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک آمار دقیقی از این خانه‌ها نداشته و یا عزمی برای اجرای این طرح ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌نظر می‌رسد ابهامات زیادی در ساز و کارهای اجرایی برای اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی وجود دارد، تعلل در اجرای این طرح بسیار طولانی شده است، در حالیکه اجرای آن کمک بزرگی به کاهش قیمت مسکن و اجاره بها خواهد کرد.

باتوجه به تلاطم‌های بازار مسکن نباید اجازه دهیم که این طرح بسیار ارزشمند به ورطه فراموشی سپرده شود و دلالان حوزه مسکن با احتکار و عدم عرضه مسکن به این تلاطم دامن بزنند.

اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی موفقیت چندانی نداشته است

حمیدرضا منتظری- سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار کرد:  اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی مستلزم شناسایی از سوی مراجع ذیربط از قبیل وزارت راه و شهرسازی است و نقش امور مالیاتی مطالبه مالیات از واحدهای شناسایی شده خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نهایی اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی عدالت اجتماعی و پرهیز و اجتناب از احتکار منازل مسکونی است، گفت: اما به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات تاکنون موفقیت چندانی در اجرای طرح حاصل نشد.

منتظری با اشاره به اینکه اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی اگر منجر به تشویق یا اجبار مالکین به عرضه خانه‌های خالی در بازار اجاره شود رهاورد چشمگیری خواهد داشت، یادآور شد: باتوجه به تاکید بر اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود که این امر مهم محقق شود.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری  خاطرنشان کرد: اجرای طرح  مالیات بر خانه‌های خالی در حال حاضر مشمول شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰هزار نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری سازمان امور مالیاتی خانه خالی اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه