Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در کشور در هفته دوم تیرماه افزایش بسیار چشمگیری داشته و تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا در ۱۶ استان با افزایش بارز و در ۷ استان با افزایش مختصر همراه بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با افزایش موارد ابتلا و بستری کرونایی در کشور، رنگ قرمز و نارنجی باز هم به نقشه ایران بازگشت و هم‌اکنون 4 شهرستان در وضعیت قرمز، 14 شهرستان در وضعیت نارنجی، 142 شهرستان در وضعیت زرد و 288 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در هفته دوم تیرماه شاهد افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا بوده‌ایم؛ به طوری که در هفته دوم تیرماه، 591 مورد بستری داشته‌ایم در حالی که این آمار در هفته ماقبل، 311 نفر بوده است.

تعداد افرادی که در هفته دوم تیرماه با تست مثبت کرونا فوت کرده‌اند 18 نفر بوده که نسبت به هفته اول تیر، دو نفر کاهش داشته است.

آخرین وضعیت کرونا در استان‌های ایران

تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در کشور افزایش بسیار چشمگیری داشته و از 1414 نفر در هفته اول تیر به 3260 نفر در هفته دوم تیرماه رسیده است که افزایش 2.3 برابری را نشان می‌دهد.

هرمزگان

در هفته دوم تیرماه روند بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان‌ هرمزگان، افزایش بارز داشته و موارد فوتی ایستا بوده است. بروز موارد بستری بیش از متوسط کشوری و میزان مرگ و میر صفر بوده است.

 کرمان

در استان کرمان در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز داشته و موارد فوتی ثابت بوده است. بروز موارد بستری بالاتر از متوسط کشوری و میزان مرگ و میر صفر بوده است.

 یزد

در یزد تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا افزایش بارز داشته و تعداد فوتی‌ها ثابت مانده است. بروز موارد بستری بالاتر از متوسط کشوری و بروز فوتی‌ها در هفته گذشته صفر بوده است.

قم

در قم تعداد بیماران بستری دارای افزایش بارز و بالاتر از متوسط کشوری بوده است و میزان مرگ و میر استان در هفته گذشته صفر بوده است.

خراسان جنوبی

در استان خراسان جنوبی میزان بستری‌ها افزایش بارز و تعداد فوتی‌ها افزایش مختصر داشته است. تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری بالاتر است.

چهارمحال و بختیاری

در چهارمحال و بختیاری روند موارد بستری دارای افزایش بارز و فوتی‌ها ایستا بوده است. بروز بستری بالاتر از میانگین کشوری و مرگ و میر صفر بوده است.

مازندران

در مازندران افزایش موارد بستری در هفته گذشته بارز بوده و فوت استان ثابت مانده است. بستری بالاتر از میانگین کشوری و مرگ و میر کرونایی صفر بوده است.

اصفهان

استان اصفهان نیز در هفته گذشته شاهد افزایش بارز موارد بستری و فوتی بر اثر کرونا بوده و روند این دو شاخص از متوسط کشوری بالاتر بوده است.

لرستان

در استان لرستان بستری افزایش بارز داشته و فوت استان ثابت مانده است. بروز بستری بیش از متوسط کشوری و مرگ و میر صفر بوده است.

بوشهر

استان بوشهر با افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا مواجه بوده و بروز بستری بالاتر از متوسط کشوری و فوت استان صفر بوده است.

خراسان شمالی

در خراسان شمالی در هفته دوم تیرماه تعداد موارد بستری و فوتی ثابت مانده است. البته بروز بستری بالاتر از متوسط کشوری است اما آمار مرگ و میر هفتگی صفر بوده است.

خراسان رضوی

در خراسان رضوی موارد فوتی ایستا و بستری افزایش بارز داشته است. بروز بستری بیش از متوسط کشوری و مرگ و میر صفر بوده است.

تهران

در پایتخت نیز تعداد موارد بستری دارای افزایش مختصر و تعداد فوتی‌ها دارای روند کاهشی بوده است. بستری و مرگ و میر استان بالاتر از متوسط کشوری است.

البرز

در البرز روند بستری افزایش بارز داشته و موارد فوتی ایستا بوده است. بروز موارد بستری کمتر از متوسط کشوری و مرگ و میر استان صفر بوده است.

همدان

در همدان موارد بستری دارای روند افزایشی بوده و فوت استان ثابت مانده است. بروز موارد بستری کمتر از میانگین کشوری و مرگ استان صفر بوده است.

گیلان

گیلان در هفته اخیر شاهد افزایش بارز بستری‌ها و ثابت ماندن فوتی‌ها بوده است. بروز بستری پایین‌تر از میانگین کشوری و مرگ و میر استان بیش از متوسط کشور است.

خوزستان

خوزستان در هفته گذشته با افزایش موارد بستری و ثبات در آمار فوتی‌ها روبرو بوده و بروز بستری کمتر از متوسط کشوری و فوتی بالاتر از میانگین سایر استان‌ها بوده است.

کرمانشاه

در کرمانشاه موارد بستری افزایش بارز داشته و فوت استان ثابت مانده است. بستری کمتر از متوسط کشوری و فوتی صفر بوده است.

زنجان

روند بستری در زنجان در هفته اخیر افزایش بارز داشته و فوتی ثابت مانده است. بروز بستری کمتر از متوسط کشوری و مرگ و میر صفر بوده است.

فارس

تعداد بستری در فارس افزایش بارز داشته و فوتی ثابت بوده است. بروز بستری و مرگ و میر در این استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

کهگیلویه و بویراحمد

در کهگیلویه و بویراحمد بستری و فوت ثابت بوده و میزان بستری کمتر از متوسط کشوری و فوتی صفر بوده است.

کردستان

کردستان در هفته گذشته شاهد افزایش موارد بستری و ثابت ماندن تعداد فوتی‌ها بوده است. بستری کمتر از میانگین کشوری و مرگ و میر صفر بوده است.

آذربایجان غربی

در آذربایجان غربی بستری افزایش مختصر داشته و فوت ثابت مانده است. بروز بستری کمتر از میانگین کشوری و مرگ صفر بوده است.

قزوین

در قزوین موارد بستری و فوتی ثابت مانده و بروز بستری کمتر از میانگین کشوری و فوتی صفر بوده است.

مرکزی

در مرکزی روند بستری و فوت استان کاهشی بوده و بستری کمتر از میانگین کشوری و مرگ صفر بوده است.

آذربایجان شرقی

در آذربایجان شرقی بستری افزایش مختصر داشته و فوتی ثابت مانده است. بستری کمتر از میانگین کشور و فوتی صفر بوده است.

اردبیل

در استان اردبیل بستری افزایش مختصر داشته و فوت ثابت مانده است. بستری کمتر از میانگین کشور و فوتی صفر بوده است.

سیستان و بلوچستان

در سیستان و بلوچستان بستری افزایش مختصر یافته و فوتی ثابت بوده است. بستری پایین‌تر از متوسط کشور و مرگ و میر صفر بوده است.

ایلام

در ایلام بستری و فوت ثابت بوده است؛ بستری کمتر از میانگین کشوری و فوتی بیش از متوسط کشوری است.

سمنان

در سمنان بستری کاهش یافته و فوت ایستا بوده است. بستری و مرگ استان هر دو صفر بوده‌اند.

گلستان

در گلستان بستری و فوت استانی ثابت مانده و هر دو شاخص صفر بوده است.

روند همه‌گیری کرونا در استان‌های کشور

بنا بر این گزارش، تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا در 16 استان با افزایش بارز و در 7 استان با افزایش مختصر همراه بوده است.

در 30 استان کشور شاهد کاهش یا ایستایی موارد فوتی بر اثر کرونا بوده‌ایم و تنها در استان اصفهان موارد فوتی افزایش بارز داشته است.

آمار کرونا در ایران| شناسایی 2375 بیمار جدید/ تعداد فوتی‌ها 2 رقمی شد مراجعه 4000 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تهران/ چه کسانی باید دوز یادآور واکسن را تزریق کنند؟ رنگ قرمز و نارنجی به نقشه کرونایی کشور بازگشت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان های ایران بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا استان های ایران بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بستری بالاتر از متوسط کشوری میانگین کشوری و مرگ و میر متوسط کشوری و مرگ و میر تعداد بیماران بستری شده متوسط کشوری و فوت افزایش موارد بستری بیش از متوسط کشوری هفته دوم تیرماه تست مثبت کرونا بیش از متوسط کشور میزان مرگ و میر بروز موارد بستری شهرستان در وضعیت استان با افزایش مرگ و میر استان مبتلا به کرونا کرونا در استان تعداد فوتی ها موارد بستری ثابت بوده افزایش بارز هفته گذشته کشوری و فوتی بستری و فوتی بستری دارای شاهد افزایش بستری و فوت موارد فوتی فوت ثابت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران

معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از چهار درصد به ۱۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی‌مهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث دو مگافارم در ری و فیروزکوه، افزود: برنامه‌ریزی اولیه برای احداث دو مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغ‌داری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه‌ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

منبع: فارس

کد خبر 747811

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا