Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار حذف الزام چاپ مقاله ISI و جایگزینی آن با ایده‌های دانش بنیان را داشته‌اند.

اما ISI چیست؟ ISI مخفف حروف اول موسسه Institute for Scientific Information  به عنوان بخشی از موسسه تامسون رویترز است که یک مرجع تعیین استاندارد و تائید اعتبار نشریات علمی در سراسر جهان است و مقاله‌ای که در این موسسه به چاپ برسد معتبر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران دانشجویان دکتری برای دفاع باید ۲ مقاله ISI از نوع Q۱ داشته باشد که این مسأله مورد انتقاد دانشجویان دکتراست چرا که بسیاری از نشریات ISI Q1 در خارج از کشور هستند و بر اساس نیازمندی کشورهای خارجی طراحی می‌شوند.

سردبیر سوژه فارس من در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما باید بر اساس نیازهای کشور خودمان پروژه تعریف کنند بنابراین بهتر است الزام انتشار مقاله ISI حذف شده و به جای آن ایده‌های دانش بنیان جایگزین شود.

 

وی معتقد است: تائید برخی مقالات در ISI زمان‌بر است و متناسب با نیازهای کشور ما نیست بنابراین از مسوولان می‌خواهیم این الزام را حذف کنند.

در این زمینه محمدرضا دلیری معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: مقاله به عنوان شرط دفاع دکتری مطرح است اما لزوما ارزیابی‌ها با مقاله انجام نمی‌شود یعنی مقاله اصل نیست بلکه برای ما ارتباط با صنعت مهم است.

مهدی گلشنی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف هم با بیان اینکه نفوذ خارجی اجازه نداده که مقالات ISI کنار برود، می‌گوید: ما منکر ارائه مقاله نیستیم و خودمان هم برای مجلات خارجی مقاله ارسال می‌کنیم اما اینکه قید داشته باشیم که حتما برای تز دکتری باید مقاله ارائه شود درست نیست.

وی می‌گوید: مقام معظم رهبری فرمودند مقالات و کارهای پژوهشی یا باید در راستای رفع نیازهای کشور باشد یا در راستای نوآوری؛ بنابراین الزام در ارائه مقاله ISI برای دفاع دکتری با فرمایش مقام معظم رهبری مغایرت دارد زیرا مقاله‌ای که برای رفع نیازهای کشور ما باشد در ISI چاپ نمی‌شود، مقاله‌ای که دارای نوآوری باشد هم یک ساله انجام نمی‌شود بنابراین بهتر است ایده‌های دانش بنیان جایگزین ارائه مقاله ISI شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتری مقاله ایده های دانش بنیان نیازهای کشور مقاله ISI

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها