Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند وضعیت بارندگی کشور کاهشی بوده، اما پیش‌بینی مؤسسه تحقیقات آب نشان می‌دهد که حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان این هفته و هفته آینده شاهد بالاترین میزان بارش خواهند بود.

به گزارش ایران اکونومیست، هم‌زمان با آغاز فصل تابستان و گرم‌تر شدن دمای هوای کشور میزان بارش‌ها به‌شدت کاهش‌یافته است به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از حوضه‌های آبریز اصلی و درجه‌دو کشور کمترین میزان بارش را در این هفته و هفته بعد تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، گزارش تازه مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز بیانگر آن است که هفته جاری، وقوع بارش‌های مناطق واقع در جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین باتوجه‌به چشم‌انداز بارش  پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌ها برای مناطق واقع در جنوب شرق کشور مورد انتظار است.

این هفته بیشترین بارش در کدام حوضه‌های آبریز اتفاق افتاد؟

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان این هفته بیشینه بارش ۴۷ میلیمتری و متوسط محدوده یک میلیمتری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز مرزی شرق هم بیشینه بارش ۲۱ میلیمتری و متوسط محدوده ۱ میلیمتری را شاهد است.

این هفته حوضه آبریز فلات مرکزی  بیشینه بارش ۹ میلیمتری داشت که متوسط محدوده ندارد.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریای خزر هم  بیشینه ۲ میلیمتری و بدون متوسط محدوده بارش است.

در هفته جاری ۲ حوضه آبریز فلات دریاچه ارومیه و قرن قوم هیچ میزان بارشی ندارند.

این هفته از مجموعه ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور، ۱۸ حوضه بدون بارش است.

وضعیت بارش حوضه‌های آبریز در هفته منتهی به ۳۱ تیر چگونه خواهد بود؟

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان که در هفته منتهی به ۲۴ تیرماه شاهد بالاترین میزان بارش بود، در هفته منتهی به ۳۱ تیرماه هم شاهد بیشترین میزان بارش خواهد بود به‌گونه‌ای که بیشینه بارش ۲۸ میلیمتری و متوسط محدوده ۱ میلیمتری را تجربه خواهد کرد.

مقام دوم پربارش‌ترین حوضه‌ آبریز اصلی در هفته منتهی به ۳۱ تیرماه متعلق به حوضه آبریز مرزی شرق  با بیشینه ۱۸ میلیمتر خواهد بود که ۱ میلیمتر هم متوسط محدوده خواهد داشت.

پس از آن انتضار می‌رود حوضه آبریز اصلی فلات مرکزی هم در هفته منتهی به ۳۱ تیرماه  بیشینه بارش ۱۳ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری داشته باشد.

حوضه آبریز دریای خزر هم در هفته منتهی به ۳۱ تیرماه  بیشینه ۱ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری را به خود می‌بیند.

در بازه زمانی یاد شده، از مجموعه ۶ حوضه آبریز اصلی کشور ۲ حوضه  دریاچه ارومیه و قرن قوم بدون بارش خواهند بود.

همچنین از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ در۲۰ حوضه  قطره‌ای باران نخواهند داشت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دریای عمان ، بارش باران ، دریاچه ارومیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دریای عمان بارش باران دریاچه ارومیه حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان میلیمتری و متوسط محدوده حوضه های آبریز بیشینه بارش ۱ میلیمتری آبریز اصلی میزان بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج فارس به دست دلاور مردان ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس خانه ما است گفت: این روز نشانه حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

دوستی گفت: روز ۱۰ اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج فارس را زنده نگه داریم.

کد خبر 6092095

دیگر خبرها

  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران