Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدحسین‌ حسینی بر لزوم برخورد قاطع با پروژه‌بگیران مقابله با «حجاب اسلامی» تاکید کرد و گفت: پروژه سرکشی در برابر قانون حجاب اسلامی- نه حجاب اجباری- شروع پروژه هنجارشکنی در برابر قوانین‌ و ولنگاری اجتماعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمدحسین‌ حسینی امروز در گفت‌وگو با گلستان ما اظهار کرد: بحث حجاب یک مقوله مهم هم از منظر اجتماعی و هم دینی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین باب هم؛ تلاش‌های زیادی از سمت مخالفان دین و نظام برای ضربه زدن به آن صورت گرفته است.

وی افزود: مهم تر از هر موضوعی؛ ضعف عملکردی ما در رسانه بوده که باعث شده دشمن ازاین خلأ بهره کافی برده و با استفاده از سفسطه‌های واژگان و انواع شیوه‌های مختلف، کلیشه‌های شومی از حجاب در اذهان مردم بسازد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان توضیح داد: به‌عنوان مثال «حجاب اجباری»، آوردن کلمه اجبار برای حجاب، از نظر دینی دارای مشکل است. اما با سواستفاده از مواد قانونی و تاکیدات به حفظ حجاب؛ واژه اجبار برای حجاب مطرح شد. قطعا نمی‌توان از یک منکر برای امر به یک معروف استفاده کرد و اینطور هم نیست که با اجبار بتوان کسی را مسلمان کرد یا وادار به حفظ حجاب.

حسینی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی حجاب و حفظ آن ماهیت‌های مختلف دارد که بحث درباب آن بسیار طولانی است، تصریح کرد: نظارت نادرست و عدم اجرای درست قوانین توسط ضابطین آن؛ منجر به سواستفاده از خلأ های قانونی شده است.

وی ادامه داد: اگرشخصی در ایران اسلامی تمایلی به حفظ حجاب «عرف مناسب نه حجاب تماما اسلامی» ندارد؛ این یک عقیده شخصی بوده و هیچ اجباری بر فرد نیست.

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان تاکید کرد: اما عمل به قوانین در هرکجای دنیا واجب بوده و درصورت رعایت نشدن موجب اجرای احکام قهری خواهد شد.

حسینی گفت: افرادی که معترض به قانون حجاب اسلامی- نه حجاب اجباری- درجمهوری اسلامی ایران هستند؛ و این را می‌گویند که انسان در انتخاب عقیده و پوشش آزاد است؛ آیا نظری درخصوص  «اجبار» به ترک حجاب اسلامی در فرانسه ندارند؟.

وی با اشاره به اینکه هرکس در هر کشوری که زندگی می کند باید تابع قوانین باشد، ابراز کرد: اینطور نیست که چون عده‌ای با قانونی مشکل دارند، دست به هنجارشکنی بزنند. اگر اینطور باشد هرگز سنگی رو سنگ بند نخواهد شد چراکه وجود هرقانونی؛ قطعا مخالفینی هم دارد و اگر سرکشی کردن دربرابر آن عادی شود؛ جامعه دچار هنجارشکنی و ولنگاری اجتماعی خواهد شد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان گفت: اسلام؛ آن چیزی که غربی ها و بازتاب‌های رسانه‌ای آنها منعکس می‌کنند نیست. بسیاری از مولفه‌های دینی را دچار تحریف، تغییر یا تعبیر به‌نفع می‌کنند تا از آنها استفاده برند. قطعا در خصوص حجاب در ایران هم چنین رخ داده و عملکرد ضعیف مدافعان حجاب، ضابطان قضایی و کارشناسان فضای‌مجازی دراین امر دخیل بوده‌است.

حسینی ادامه داد: پروژه سرکشی در برابر قانون حجاب اسلامی- نه حجاب اجباری- شروع پروژه هنجارشکنی دربرابر قوانین‌ و ولنگاری اجتماعی است.

وی گفت: قطعا باید قانون اجرا شود و در فرهنگ عامه ما؛ باید این مسئله مورد هجمه قرارگرفته، یعنی قانون پذیری و رعایت آن ولو هرچند باب میل نباشد؛ اصلاح شود.

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان بیان کرد: کیفیت اجرای قانون حجاب، نحوه برخورد با متخلفین و تدابیر کنترل آن؛ نیازمند کار کارشناسی عمیق است و صرفا برخورد قهری جوابگو نیست ولی در مرحله آخر، باید اکیدا و باید برخورد قهری صورت گیرد تا زمینهٔ هنجارشکنی از باب عمل نکردن به قوانین؛ درکشور مرسوم و باز نشود.

حسینی، هوشیاری در برابر تحرکات دشمن را ضرورتی مهم خواند و گفت: مقابله صحیح با هجمه های عظیم فضای مجازی، برخورد دربرابر قانون‌شکنی؛ همه و همه زمینه‌های حفظ حجاب است.

وی بیان کرد: اینکه از لحاظ دینی حجاب چه اهمیت و کیفیتی دارد، قطعا ضرورت دینی است که توصیه بوده؛ اما صرفا نمی‌توان با این الگو با عدم رعایت حجاب مقابله کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجاب اسلامی حجاب اجباری حجاب اجبار قانون حجاب حفظ حجاب نه حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور عفاف و حجاب با حضور فرمانده انتظامی کل کشور در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه برای اجرای قانون گفت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهاد‌ها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می‌کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی‌خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می‌بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند