Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصیب عباسی گفت: رعایت حجاب و پوشش در جامعه اسلامی یک امر تحمیلی و اجباری از ناحیه حکومتگران نیست بلکه یک امر الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب عباسی، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با گلستان ما گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه اجتماعی مسئله رعایت عفاف و حجاب است، این موضوع نه تنها در گسترده تمدن اسلامی و کشور ایران بلکه در کل جهان به عنوان یک مسئله اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه ادامه داد: وقتی تاریخ را مطالعه می کنیم  در آموزه های همه ادیان و مذاهب رعایت عفاف و حجاب توسط مردان و زنان در جامعه تاکید شده است و شرط اصلی تاکید به این مسئله چیست؟ بررسی تاریخی و پژوهش های صورت گرفته بیان می کند که حفظ کرامت زن و مرد و امنیت روانی و اجتماعی زن و مرد  در جامعه دو رکن مهمی است که اسلام و ادیان به آن توجه کردند و نه تنها اسلام بلکه ادیان مختلف به قید پوشش مناسب تاکید دارند و وظیفه حکمرانان بر حفظ شان و جایگاه انسان ها در جامعه حتی از منظر پوشش است تا بتواند صیانت و کرامت و امنیت انسان ها را در جامعه تامین کند.

عباسی تاکید کرد: در آموزه های اسلامی حجاب به عنوان یک ضرورت و الزام اجتماعی تعریف شده و در روایات از رسول خدا(ص)  و ائمه اطهار(ص) بیان شده که حکومت وظیفه دارد در قلمروی آموزه های الهی امر هدایت مردم و جامعه را به درستی انجام دهد و امری که از ناحیه خداوند مقرر شده قطعا به نفع مردم و به سود آینده مردم و جامعه خواهد بود.

وی ابراز داشت: در آموزه های قرآنی به صراحت بر مردان و زنان این فرض تعریف شده است که در جامعه با پوشش مناسب حضور یابند و در نتیجه رعایت حجاب و پوشش در جامعه اسلامی یک امر تحمیلی و اجباری از ناحیه حکومتگران نیست بلکه یک امر الهی است، حال فرصتی ایجاد شده که حکومت اسلامی در ایران شکل گرفته و مردم باید عامل به آموزه های قرآنی باشند و به عینیت یافتن امر خداوند در جامعه خود را مقید کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دولتها و حکمرانان قوانینی برای پوشش نیز وضع می کنند و لذا پوشش دو بعد دارد که یک بعد آن را حد شرعی و یک بعد آن حد قانون مشخص می کند و لذا از نظر قانونی و شرعی رعایت پوشش برای افراد جامعه الزام آور می شود چرا که می تواند از این طریق امنیت روانی و اجتماعی را برای دیگر افراد جامعه به وجود بیاورد و از سیطره افراد کج رو در جامعه جلوگیری شود.

عباسی متذکر شد: در هفته  گرامیداشت عفاف و حجاب اهمیت علمی و عقلی عفاف و حجاب را باید تشریح کنیم و بیان کنیم که زنان و مردان با انتخاب آگاهانه و تصمیم آگاهانه و شناخت کافی به این انتخاب رسیدند که در جامعه با پوشش مورد نظر اسلام وارد شوند و این معروف یک سبک و مدل در شرایط امروز جامعه است.

وی افزود: امروز دنیا لباس زن را از منظر تجارت می بیند و برای تامین و تصرف و سود حداکثری همه چیزی را ابزار می بیند و انسان را به عنوان یک مصرف کننده و به عنوان یک مدل برای تولید و تجارت در نظر می گیرد و لذا در لباس و عریان گرایی و برهنگی اینگونه تمرکز کرده است و گمان می کند زن با پوشش در جامعه حاضر شود بازارفیلم ها و دیگر بازارها  را از دست می دهند و این در حالی است که خداوند و آموزه قرآنی به کرامت انسان نظر دارد و برای آن احکامی در نظر گرفته است.

این  استاد دانشگاه گفت: امید داریم جمهوری اسلامی با تبیین درست از مهد کودک تا دانشگاه و آموزش و پرورش و مراکز هنری و کانون فکری و پرورشی و دیگر مجامع با گفتگوی شایسته این جوانان را در این مسیر قرار دهند که بهترین مدل و پوشش برای حفظ کرامت و شخصیت انسان پوششی است که خدای متعال در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاد دانشگاه عفاف و حجاب عنوان یک یک امر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند

به گزارش خبرآنلاین روزنامه جوان نوشت:،در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

روزنامه جوان در ادامه نوشت:طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهادها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.
در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهادها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902908

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه اصولگرا: دختری که از ترس پلیس و به اجبار حجاب می زند، در اولین فرصت، کشف حجاب می کند
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است