Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خراسان شمالی گفت: استقبال قالیبافان این استان از صندوق اجتماعی روستایی و عشایری کم رنگ بوده است.

محمدرضا غلامزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دولت طی یکی دو سال گذشته طرحی مبنی بر حمایت ۵ ساله از تعدادی از افراد سه دهک پایین جامعه، قالیبافان و تعدادی از مردم روستایی و عشایری داشت، اظهار کرد: طی این طرح قرار بود تا حق بیمه این افراد در این صندوق به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شود اما این طرح به مرحله اجرا در نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس بسیاری از قالیبافان منتظر بودند تا این طرح اجرایی و از مزایای آن استفاده کنند به همین دلیل بعد از عدم اجرای طرح مذکور استقبال چندانی نیز از این صندوق بیمه نکردند.

غلامزاده ادامه داد: در حال حاضر فقط ۷۵۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند و ۲۰۰ نفر نیز ثبت نام اولیه را انجام داده اما واریزی نداشته اند و احتمالا این افراد، کسانی بودند که در انتظار طرح مذکور بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بهترین فرصت برای تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان، مردم روستایی و عشایری است، گفت: در واقع ۷۰ درصد از هزینه های بیمه را دولت و مابقی را خود فرد پرداخت می کند.

به گفته این مقام مسئول در سال مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط دولت برای یک فرد بیمه شده در این صندوق واریز می شود و شخص بیمه شده نیز باید رقم یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: افراد قالیباف در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر این استان نیز می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

رئیس بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر کمتر از۴۰ درصد از جمعیت روستایی مشمول عشایری و روستایی در این استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی اظهار کرد: در این استان ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری خراسان شمالی که در فاصله سنی ۱۸ تا ۵۷ سال قرار دارند مشمول تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه هستند که تاکنون ۶۹هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی افزود: زمانی که این صندوق راه اندازی شد پیش بینی می شد که طی پنج سال تمامی جمعیت عشایری و روستایی مشمول، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند اما این هدف محقق نشد.

غلامزاده ادامه داد: عدم شناخت جمعیت روستایی و عشایری از این بیمه شاید یکی از عللی بوده که تاکنون سبب شده تا تمامی افراد تحت پوشش قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در برخی از خانواده ها دو تا سه نفر مشمول تحت پوشش قرار گرفتن بیمه هستند اما هنوز این امر در میان خانواده ها فرهنگ سازی نشده است که هر نفر از اعضای خانواده می تواند بیمه داشته باشد و از مزایا و حقوق آن استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی قالیبافان بیمه روستایی و عشایر بیمه اجتماعی روستایی و عشایری تحت پوشش این بیمه قرار تحت پوشش قرار خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟