Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهزاد رضایی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در ۲۲۲ کد رشته در مقطع کاردانی و ۱۶۹ کد رشته در مقطع کارشناسی دانشجو جذب خواهد کرد که این تعداد کد رشته در ۲۲ مرکز آموزش علمی کاربردی استان ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیش از ۱۲۵ کد رشته تدوین شده و در استان اصفهان نیز از امسال  ۵۷ کد رشته جدید به تعداد رشته‌های استان متناسب با برنامه‌های جامع استان افزوده خواهد شد.

رضایی ادامه داد: این دانشگاه جزو مجموعه‌های دولتی است که هیچ بودجه‌ای برای اجرا ندارد و هدف آن از یک سو توسعه آموزش‌های مهارتی و ایجاد فرصت برای جذب دانشجو در حوزه‌های مختلف و همچنین توسعه آموزش به روز حین خدمت و اشتغال بوده‌ است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به توجه به آموزش‌های مهارت‌محور، افزود: لازم است آموزش‌ها مبتنی بر نیازهای شغلی و‌ محیط کار باشد و دانشجویان مهارت‌های کافی برای جذب در بازار کار را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نام‌نویسی رشته‌های کارشناسی از ۲۹ خرداد و همچنین نام‌نویسی رشته‌های کاردانی نیز از ۱۴ شروع شده و علاقه‌مندان، برای نام‌نویسی باید به سامانه سازمان سنجش کشور مراجعه کنند.

رضایی ادامه داد: پیش‌از این، پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری بود، ولی امسال برای اولین بار، قبل از اعلام نتایج کنکور سراسری این فرصت فراهم شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اضافه کرد: مجموعه‌های آموزشی مختلفی در استان در رشته‌های مربوط به حوزه شهری، هنری، گردشگری، صنعتی، خدمات اجتماعی، حقوق، نظامی، ورزش و جوانان و کشاورزی فعالیت‌های آموزشی متناسب با نیاز روز و‌ آینده در استان در حال ارائه خدمات آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود سهم آموزش‌های مهارتی در کشور ۳۰ درصد باشد، اظهار کرد:  در حال حاضر این میزان ۱۳.۵ درصد است و بر همین اساس افزایش رشته‌های مهارتی متناسب با طرح آمایش استان در دستور کار است.

رضایی گفت: در استان اصفهان ۲۲ هزار فارغ التحصیل کارو دانش و فنی و حرفه‌ای داریم و تنها ۶ درصد به سمت رشته ریاضی فیزیک رفته‌اند که نشان می‌دهد رغبت جوانان به حوزه‌های فنی و مهندسی کمتر و حرکت جوانان به سمت رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز جامعه بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آموزش‌ها توسط مدرسان خبره انجام می‌شود و نیازی به عضو هیأت علمی نیست و به همین دلیل متناسب با نیاز کشور، استان یا شهر رشته راه‌اندازی و از تجربه خبرگان نسل قبل برای آموزش و تربیت نسل جدید استفاده می‌شود. 

وی در ارتباط با میزان اشتغالزایی رشته‌های علمی و کاربردی اصفهان، اضافه کرد: ۵۰ درصد از ورودی‌های علمی کاربردی در حین شغل و خدمت، به دنبال افزایش توان علمی خود هستند و در واقع جویای آموزش‌های حین خدمت هستند و با احتساب این میزان می‌توان گفت بیش‌ از ۷۵ درصد ورودی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل خواهند بود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان دانشگاه جمع علمی کاربردی جذب دانشجو کد رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند. وی گفت: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت. وزیر علوم اضافه کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم. زلفی گل افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند. وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است. زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند. وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحد‌های صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می‌دهد. وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می‌شود الحمدالله روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم. زلفی گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند. وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیات مرتبط خود معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند