Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل امور مالیاتی استان یزد از ارائه تاکنون ۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان به این اداره کل، ۸۴ درصد این اظهار نامه‌ها را توافقی و میزان مالیات ۵۶ درصد آنها را صفر اعلام کرد.

«علی خورشیدی» امروز دوشنبه به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی(۱۶ تا ۲۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز شانزدهم تیرماه در روزشمار تقویم کشور به نام «روز مالیات» ناگذاری و با توجه به نقش رسانه‎ها در این حوزه، همان روز نیز به عنوان «مالیات و رسانه» نام نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که خوشبختانه استان یزد در جذب اعتبارات درون استانی جزو ادارت برتر کشوری است، از تلاش این اداره کل برای تقویت ساختارهای بودجه‌ای استان از طریق مالیات ستانی خبر داد و گفت: خوشبختانه در توزیع درآمدهای عمرانی استان در این رابطه اتفاقات خوبی روی داده است.

خورشیدی از تحقق بالغ بر ۱۰۰ درصدی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این منابع جهت تقویت ساختار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق فاقد دهیاری‌ها و نیز مناطق حاشیه‌نشین جذب و توزیع شده است.

وی در این خصوص اعلام کرد: میزان اعتبار جذب شده در سال ۹۸ معادل ۳۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ معادل ۶۱۹ میلیارد تومان بوده که این میزان برای سال گذشته ۱۴۵۰ میلیارد تومان از ناحیه عوارض کالا و خدمات و ۵۰ میلیارد تومان نیز از ناحیه عوارض آلایندگی بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اضافه کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال نیز ۵۷۵ میلیارد تومان از قبال عوارض کالا و خدمات و ۴۸ میلیارد تومان نیز از محل عوارض آلایندگی در استان جذب شده و در سه ماهه ابتدای امسال نیز هفت درصد رشد عوارض ارزش افزوده در استان اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: عوارض حاصل از کالا و خدمات اخذ شده از سوی اداره کل مالیاتی استان بین تمام مناطق استان توزیع می‌شود ولی عوارض آلایندگی تنها بین شهرهای متاثر از آلایندگی توزیع می‌شود

به گفته‌ی خورشیدی، تاکنون در سال جاری بالغ بر ۷۱ هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف استان ارائه شده است که نسبت به ۵۶ هزار اظهارنامه مالیاتی سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این در حالیست همچنان انتظار افزوده شده سه هزار اظهارنامه مالیاتی در این بخش را برای امسال داریم.

وی در مورد افزایش مالیاتها که گاها مورد گلایه مردم است نیز اظهار کرد: از مجموع ۷۱ هزار اظهارنامه دریافتی، ۵۶ درصد یعنی ۴۱ هزار اظهارنامه دارای مالیات صفر بوده‌اند و ۲۹ درصد نیز زیر ۵ میلیون تومان مالیات داشته‌اند.

وی از بهبود دیدگاه‌های مردم یزد درخصوص مالیات نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: امسال از ۷۱ هزار اظهارنامه ارائه شده، ۸۴ درصد براساس توافق با اصناف بوده که بیانگر رضایت‌مندی مودیان از این اداره کل است.

خورشیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته از قبال فعالیت‌های اداره کل امور مالیاتی استان مبالغی به حوزه‌های ورزش، نوسازی مدارس و همچنین سازمان مدیریت برای طرحهای حاشیه شهر کمک شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف و وصول نیز شده است ولی امسال تنها یک مورد فرار مالیاتی به ارزش هشت میلیارد تومان شناسایی و در دست اقدام است.

وی به معافیتهای مالیاتی در امور خیریه در بخشهای مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: خیرین یزدیها در کشور سرآمد هستند و در این باره معافیتهای مالیاتی خوبی اختصاص یافته است.

وی راجع به مشمولیت معافیت پوزهای فعال نیز اظهار کرد: میزان مالیات در این بخش براساس معادلات سازمان مالیاتی برای اصناف متفاوت تعیین و در صورت مشمول بودن، مودیان از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

این مسئول متذکر شد: تراکنش‌های بانکی در دستگاه‌های پوز، فی‌نفسه مشمول مالیات نمی‌شود بلکه تراکنشهای درامدی در محاسبه مالیات لحاظ می‌شود.

خورشیدی در رابطه با مالیات بر خانه‌های خالی در استان نیز اعلام کرد:‌ قیمتهای ارزش اجاره‌ای استان تا پایان وقت اداری امروز برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال می‌شود و با اعلام تعداد واحدهای خالی به اداره کل امور مالیاتی، تا پایان تیرماه به صاحبان خانه‌های خالی از طریق پیامک اطلاعرسانی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان امور مالیاتی يزد هزار اظهارنامه مالیاتی کل امور مالیاتی استان میلیارد تومان سال گذشته اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکتهای معتمد) یا سایر سامانههای دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌‌های خود را ارسال نمایند.

 بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است