Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:44:38 GMT

اتحادیه اروپا ساختمانی سری و ضدجاسوسی می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۱۹۳

اتحادیه اروپا ساختمانی سری و ضدجاسوسی می‌سازد

اتحادیه اروپا در نظر دارد با هزینه هشت میلیون یورو ساختمانی را در بروکسل بسازد تا رهبران این اتحادیه بتوانند بدون خطر شنود روسیه یا دیگر کشورها، جلسات محرمانه خود را در امنیت برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، یک یادداشت که به دست پایگاه خبری «یورو آبزرور» رسیده نشان می‌دهد که این تالار می‌تواند ۱۰۰ تن را در خود جای دهد (۳۴ رهبر، ۳۴ یادداشت‌نویس به اضافه کارکنان فنی و تدارکاتی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا در حال حاضر ۲۷ عضو دارد، اما ممکن است در آینده ظرفیتش افزایش یابد. این اتاق همچنین می‌تواند توسط سفرا و مقامات ارشد این اتحادیه در نشست‌های سطح پایین‌تر استفاده شود.

این اتاق به اینترنت متصل نیست، اما به تحهیزات و نمایشگر بزرگی برای کنفرانس مجهز بوده و میکروفون‌هایش مستقیما با سیم به اتاقک‌های مترجمان وصل هستند.

در نهایت این اتاق و اتاقک‌های مترجمان در محفظه ایزوله شده مورد تایید اتحادیه قرار می‌گیرد تا «خطر سوءاستفاده» از امواج الکترومغناطیس و رادیویی ساطع شده از نمایشگرهای آی‌تی و سیم‌ها را کاهش دهد، امواجی که ممکن است از راه دور رهگیری شده و محتوای نشست‌ها را فاش سازد.

هرکس که قصد ورود به این فضا را دارد، حتی یک نظافتچی، باید برای حضور خود در آنجا دلیلی موجه و مجوز امنیتی «محرمانه» اتحادیه اروپا را داشته باشد.

مجوز «محرمانه» دومین رده امنیتی ارشد در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

این مجوز برای دسترسی به اطلاعاتی صادر می‌شود که ممکن است در صورت منتشر شدن «آسیب جدی» به منافع اتحادیه اروپا بزند. بر اساس خط مشی امنیتی این اتحادیه، فاش شدن اطلاعات سری این اتحادیه ممکن است «تنش‌های بین‌المللی را افزایش داده، جان انسان‌ها را به خطر انداخته یا نظر عمومی» در اروپا را به خطر بیاندازد.

امنیت این اتاق تا حدی بالاست که حتی رهبران اتحادیه نیز پیش از ورود به این اتاق باید تلفن همراه، لپتاپ، ساعت هوشمند، جاکلیدی الکترونیک و حتی سمعک‌های خود را در محفظه‌ای که عایق صوتی است گذاشته و از وارد کردن آن‌ها به این اتاق خودداری کنند.

انتظار می‌رود این ساختمان تا سال ۲۰۲۴ در محل ساختمان شورای اروپا در بروکسل ایجاد شود. مکان دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما مقامات به دنبال مکانی نزدیک به محل برگزاری نشست‌های عادی اتحادیه هستند تا رهبران بتوانند در صورت لزوم به راحتی بین این دو ساختمان رفت‌وآمد داشته باشند.

بلژیک اخیرا دو «جاسوس» روس را اخراج کرد که آن‌ها را «متخصصان رهگیری سیگنال» معرفی کرد.

اما در سال‌های گذشته اسرائیل و چین نیز به شنود و جاسوسی از نشست‌های این اتحادیه در بروکسل متهم شده‌اند.

در یادداشت اتحادیه اروپا آمده است، این محفظه قبل و بعد از هر جلسه پاکسازی می‌شود تا تجهیزات شنود شناسایی، مکان‌یابی و خنثی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا اتحادیه اروپا نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرآنلاین، شرکت آسترازنکا پس از اعتراف به اینکه واکسن کووید ۱۹ تولید آن به عوارض جانبی نادر اما مرگبار منجر می شود، واکسن های کرونای خود را از سراسر جهان جمع آوری کرد.

مهر در گزارشی به نقل از ایندپندنت نوشت: قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904315

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!