Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم تکواندو امید ایران سطح مسابقات تکواندو بازی‌های کشورهای اسلامی را بالا دانست و آن را به اندازه یک رقابت قهرمانی جهان کوچک تشبیه کرد. - اخبار ورزشی -

علی‌محمد بسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آغاز ادوهای تیم تکواندو امید ایران برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: قرار بود یک هفته بعد از پایان تورنمنت آزاد کره جنوبی تمرینات خود را شروع کنیم و از روز گذشته با دعوت از 12 بازیکن تمرینات را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اردو به مدن 28 روز دنبال می‌شود و بعد به مسابقات اعزام خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پایان مهلت ارسال اسامی بازیکنان، ترکیب تیم ملی برای حضور در این مسابقات مشخص شده است یا نه، گفت: ترکیب را اعلام کردیم، اما با توجه به اینکه ممکن است روی روحیه بازیکنانی که به‌عنوان حریف تمرینی در اردو حضور دارند، اثرگذار باشد، فعلاً اعلام نکردیم. از بین این 12 نفر، اسامی هشت نفر به ستاد برگزاری مسابقات اعلام شده است.

سرمربی تیم تکواندو امید ایران در مورد عملکرد بازیکنان این تیم در تورنمنت کره جنوبی یادآور شد: تورنمنت کره جنوبی یکی از تورنمنت‌های سخت دنیاست و کشورهای دنیا برای حضور در این مسابقات برنامه‌ریزی می‌کنند. از طرفی کره‌ای‌ها در هر وزن هشت تا 10 بازیکن داشتند و هر کدام نیز از دیگری بهتری بودند. خیلی از بچه‌های ما برای اولین بار وارد میدان بین‌المللی خارج از کشور می‌شدند، اما در مجموع با توجه به سطح تورنمنت عملکردشان راضی‌کننده بود.

بسحاق راجع به حضور چهار بازیکن قهرمانی آسیا در اردوی تیم امید و هماهنگی میان این تیم و تیم بزرگسالان گفت: قرار بود فدراسیون تیم امید تشکیل بدهد، اما به علت تراکم مسابقات در نهایت دو تیم بدون شرایط سنی تشکیل شد. دو تیمی که برای مسابقات مکمل همدیگر هستند، اما از مهر ماه تیم امید تشکیل خواهد شد و بازیکنان 18 تا 21 سال زیر نظر سرمربی تیم امید خواهند بود.

وی با پذیرش اینکه تیم تحت هدایتش، تیم امید نیست، گفت: از اول هم گفته بودیم و شرایط سنی بچه‌ها نیز نشان نشان می‌دهد که این تیم، تیم امید نیست، اما با اسم تیم امید فعالیت می‌کند. 

سرمربی تیم امید تکواندو در پاسخ به این سؤال که بهتر نبود کار تشکیل تیم امید از ابتدا صورت می‌گرفت و بازیکنان این تیم به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام می‌شدند، گفت: برای تشکیل تیم امید حداقل بازیکنان باید یک سال در اردو قرار بگیرند و به تورنمنت‌های مختلف اعزام شوند تا در مسابقات کشورهای اسلامی و حتی قهرمانی آسیا از آنها استفاده شود، اما چون محدودیت زمان داشتیم متأسفانه این اتفاق نیفتاد. البته در این تیم نیز بازیکنانی مانند حاجی موسایی 18 ساله حضور دارند و خیلی از بچه‌ها نیز 19 و 20 ساله هستند. قطعاً با تشکیل تیم امید سیاست فدراسیون نیز این خواهد بود که آن تیم به مسابقاتی مانند کشورهای اسلامی اعزام شود. 

بسحاق درباره سطح مسابقات کشورهای اسلامی گفت: هیچ مسابقه‌ای را نه دست‌کم می‌گیرم و نه بزرگ می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد از  هر مسابقه‌ای دست پر برگردیم. در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز ترکیه میزبان است که چند ماه پیش قهرمان اروپا شد و بسیار قدرتمند است. ازبکستان به‌عنوان تیم مدعی و اردن تیم سوم آسیا نیز در این مسابقات حضور دارند. آذربایجان به‌عنوان نایب قهرمان اروپا و مصر و تونس نیز از دیگر کشورهای قدرتمند هستند و در اصل این مسابقات یک قهرمانی جهان کوچک است. به خاطر همین و با توجه به حضور بهترین تیم‌ها ما نیز باید یک تیم حداقل قدرتمندی را اعزام کنیم. 

وی  در مورد نامشخص بودن کادر فنی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: به ما گفته شده است که بعد از پایان هر مسابقه درباره ادامه کار تصمیم‌گیری خواهد شد. قرار نیست قرارداد کادر فنی دو تیم طولانی مدت باشد و تا شهریور ماه بسته شده است. برای حضور در مسابقات جهانی و ادامه همکاری با تیم امید نیز تصمیم با کمیته فنی و فدراسیون بوده و هنوز تصمیم‌گیری نشده است. در حال حاضر نیز هر دو تیم در اردو هستند و خیلی من و مقانلو فاصله فنی نداریم و تفکرات‌مان نزدیک به‌هم است. هر کادری هم انتخاب شود هیچ اتفاق نخواهد افتاد و امیدواریم تیم خوبی به مسابقات جهانی اعزام شود. 

برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی؛ 12 تکواندوکار به اردوی تیم امید دعوت شدند

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکواندو ایران تکواندو علی محمد بسحاق تکواندو ایران تکواندو علی محمد بسحاق کشورهای اسلامی قهرمانی جهان برای حضور سرمربی تیم تیم امید دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • چه کسی جانشین امید عالیشاه می شود؟
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • ترکیب شمس‌آذر مقابل گل‌گهر مشخص شد
  • جانشین کاپیتان پرسپولیس مشخص شد
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند