Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:22:42 GMT

شرایط رو به رشد کرونا نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۳۴۸

شرایط رو به رشد کرونا نگران کننده است

رحمان جلالی ۲۰ تیر ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام وضعیت قرمز دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد گفت: شهرستان‌های رابر، زرند، کوهبنان و عنبرآباد در وضعیت نارنجی هستند.

او می گوید: ۱۱ شهرستان کرمان، راور، نرماشیر، انار، شهربابک، سیرجان، بافت، ارزوئیه، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوب در وضعیت زرد و شهرستان‌های رفسنجان، بردسیر، بم، فهرج، ریگان و قلعه‌گنج وضعیت آبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر تقویت نشست‌های منطقه‌ای و تیم‌های واکنش سریع در استان به ویژه برای مناطق قرمز گفت: شهرستان‌های نارنجی و زرد و همجوار با مناطق قرمز از الان تدابیر را برای مسائل مقابله‌ای داشته باشند.

جلالی تصریح کرد: مدیریت بیماری کرونا سه مولفه واکسن، رعایت دستور العمل ها و مدیریت هوشمند دارد و لذا دستگاه‌ها با آرایش قرارگاهی که وجود دارد، وظایف و سهم خود را اجرا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی، نظارت بر تفرجگاه‌ها و آموزشگاه‌های تابستانی در رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 مهدی احمدی‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: شیب تندی در افزایش موارد بستری و مثبت کرونایی داریم و شرایط مقداری نگران کننده است.

او می گوید: در اوایل خردادماه بسیاری از بخش‌های کرونایی خالی شده بودند، اما با شرایطی که پیش آمده مجدد تخت‌ها اشغال شده‌اند.

احمدی‌نژاد، بیشترین عامل موثر در افزایش بیماری را رعایت نکردن شیوه نامه ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری عنوان کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون در استان قابل قبول است، اما دز یادآور را حتما باید داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان لزوم واکسیناسیون در جمعیت دانش‌آموزی و پادگان‌ها را نیز لازم دانست و گفت: سویه جدید بیماری علائم ترکیبی از درگیری تنفسی و گوارشی دارد.

احمدی‌نژاد می گوید: در رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید سخت‌گیری‌ها حتما انجام شود و مناطق گرمسیری به احتمال زیاد شیوع سریعتر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه به افزایش ۶۲ درصدی موارد ابتلا طی یک هفته گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۱ درصد نوبت اول، ۸۰ درصد نوبت دوم و ۵۴ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون سوم را انجام دادند.

بارانی می گوید: حدود ۲۴۸ هزار نفر در استان هیچ دز واکسنی را تزریق نکردند که جمعیت دانش آموزی نیز جزو آن‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سعید سلامتی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت از آبان ماه 1399 برای دومین بار شروع به فعالیت کرده و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب شرکت موقوفات مبین (70 درصد سهام و 30 درصد بخش خصوصی) توانستیم دوباره شرکت را فعال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در حال حاضر ظرفیت اسمی دامداری این شرکت دو هزار و 500 رأس گله مولد است و در حال حاضر با یک هزار و 700 رأس دام نسبت به تولیدات مختلف اقدام می‌کنیم؛ تولید شیر و گوشت از تولیدات این شرکت است.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با 600 رأس دام تولید 25 تُن شیر داریم، تصریح کرد: در این شرکت اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و در چند شیفت شبانه‌روزی داریم.

سلامتی در خصوص فرهنگ وقف و تأثیرات آن بیان کرد: این دامداری در سال 1385 شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه در سال 1395 به دلایل مختلف از جمله مشکل در تأمین منابع مالی اتمام کار داشت؛ شرکت چند سال فعالیت نداشت ولی با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در سال 99 دوباره به فعالیت برگشته و افزایش اشتغالزایی، رونق تولید، کمک به توسعه شرکت با هدف تأمین گوشت و لبنیات برای مردم از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه سود حاصل از فعالیت این دامداری در بخش‌های مختلف وقف و همچنین برای ایتام، مدرسه‌سازی و دیگر امور خیریه صرف می‌شود.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در شرکت ایجاد آمیخته‌گری برای تولید دام‌های سازگار با آب و هوا و شرایط کشور یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان است و در بحث اصلاح نژاد دام و پرورش گاو شیری به صورت علمی فعالیت دارد؛ برای حفظ و صیانت از نژاد سرابی به عنوان نژاد اصیل ایرانی در حال تکثیر دام هستیم.

بنا به این گزارش، چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 39 شرکت دانش‌بنیان در این دوره نمایشگاه حضور دارند که نسبت به نمایشگاه های سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های صنعت، عمران و تکنولوژی، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور و  فناوری‌های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند