Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزیر محیط زیست سوریه به منظور توسعه همکاری برای تثبیت مالکیت در مناطق تحت تاثیر جنگ در سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایران اکونومیست، حسن بابایی روز دوشنبه در دیدار با حسین مخلوف وزیر محیط زیست سوریه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی دارد تجربه یک صد ساله خود را  در اختیار سوریه قرار دهد و همچنان که در دوران مقاومت در کنار سوریه بودیم و بسیاری از فرماندهان عزیز ما از جمله سردار سلیمانی و سردار همدانی در دفاع از سوریه و جبهه مقاومت به شهادت رسیدند، اکنون نیز که این کشور توانسته به وضعیت پایدار امنیتی دست یابد، در دوران سازندگی هم در کنار سوریه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به تخصص بالای کارشناسان و بهره‌گیری از فناوری نوین پیشرفته در حوزه تثبیت مالکیت‌ها و نقشه‌برداری هوایی با استفاده از پهپادهای پیشرفته در کمترین زمان ممکن، تهیه نقشه‌های کاداستری چندمنظوره در لایه های مختلف آموزشی، فرهنگی و دفاعی که در برنامه ریزی شهری موثر است، می‌تواند به سوریه کمک کند.

بابایی اظهارداشت: ما مردم سوریه را برادران و خواهران خود می‌دانیم و ارائه خدمات به مردم این کشور جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

حسین مخلوف وزیر محیط زیست سوریه نیز در این دیدار گفت: در جنگ تروریسم در سوریه با هم شریک بودیم و از آرمان‌ها و اخلاق دفاع کردیم و در این راستا جا دارد یاد شهدا را گرامی داریم زیرا خون شهدای ما در سوریه آمیخته شده است.

وی با بیان اینکه ثبت مالکیت در سوریه تابع امور محلی و محیط زیست است، افزود: بسیاری از پرونده‌های املاک در مناطقی که به دست تروریست‌ها افتاد، از بین رفته البته در مناطقی دیگر با وجود شرایط بسیار سخت، مدارک حفاظت شده است.

وزیر محیط زیست سوریه خواهان توسعه و تقویت همکاری با سازمان ثبت اساد و املاک ایران شد و اضافه کرد: پس از آزادسازی مناطقی که به دست تروریست ها افتاده بودمصوبه ای صادر شد تا پرونده‌های املاک از بین رفته مجدد صادر شود البته این پرونده‌ها با حفظ حقوق اداری و قضایی تشکیل می‌شود و امور ثبت شرکت‌ها و مالکیت فکری زیر نظر وزارت تجارت داخلی سوریه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، کاداستر ، قوه قضاییه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کاداستر قوه قضاییه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وزیر محیط زیست سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را با توجه ویژه به محیط زیست پیرامونی و گسترش جنگل‌های حرا به محیط زیست استان بوشهر اهدا کرد. 

به گزارش شانا، محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجتمع در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌هاژ مهمی برداشته است.

وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدام‌های لازم و برنامه‌ریزی برای توجه به مسائل محیط زیستی مناطق پیرامونی، بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا کرد و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشته شد.

رئیس اچ‌اس‌ئی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی نیز یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است و پارسال بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدام‌های شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه ثبت شد.

مسعودنیا همچنین بیان کرد: پارسال بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

وی یادآدر شد: یکی از موارد مهم در حوزه توجه به هوای پاک، اختصاص بیش از ۱۵ هکتار از زمین‌های اطراف شهرستان کنگان (بی‌بی‌حبش) به پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی به‌منظور احداث فضای سبز و پارک کوهستانی است که این موضوع گامی بزرگ با هدف توجه به مسئولیت‌ اجتماعی مناطق پیرامونی است.

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر