Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای فارمد از توابع بخش مرکزی در ۱۸ کیلومتری شهر مشهد جاده سیمان واقع شده است. مجاورت روستای فارمد با کارخانه سیمان و نیز سایر کارخانجات صنعتی آن را درمعرض انواع آلودگی‌های زیست محیطی قرار داده است.

در متن پیام شهروند خبرنگار آمده است: سلام صنعت کشاورزی و دامداری روستای فارمد در استان خراسان رضوی با وجود کارخانه سیمان و معادن اژدرکوه از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت عملکرد کارخانه سیمان سهم قابل توجهی در آلودگی هوا دارد. آیا با وجود این ریزگرد‌ها گیاهی توان رشد دارد؟ خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

این موضوع را از یکی از فعالان محیط زیست پیگیری کردیم، علی نظری از فعالان محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارخانه سیمان حدود شصت و هشت سال قدمت دارد و اشتغال مناطق اطراف به این کارخانه وابسته است. در زمان تأسیس کارخانه در اطراف کارخانه جمعیت چندانی زندگی نمی‌کردند، اما با راه اندازی کارخانه به تدریج نیرو‌های کارخانه سیمان در اطراف آن سکونت می‌کنند به طور مثال بخشی از ساکنان روستای فارمد کامیون دار و از نیرو‌های این کارخانه هستند.

او گفت: بنابراین جا به جایی کارخانه سیمان با این عظمت و قدمت و با توجه به اشتغالی که در منطقه ایجاد کرده است امکان پذیر نیست؛ بنابراین از دیدگاه من فرسودگی تجهیزات کارخانه باعث آلودگی شده است و اگر این تجهیزات نوسازی شوند آلودگی حاصل از فعالیت کارخانه کمتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی های زیست محیطی روستای فارمد مشهد کارخانه سیمان روستای فارمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست