Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور صبح دوشنبه  در اولین گردهمایی مدیران استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوره جدید فعالیت خود، گفت: دفاع مقدس تابلوی بی نظیراز همه ی ارزش های انسانی، اسلامی و معنوی بود.

وی افزود: خون مطهر شهدای جبهه مقاومت، طراحی استکبار جهانی را برای از بین بردن حکومت مبتنی بر ولایت و امامت خنثی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد و نام سردار حاج قاسم سلیمانی هنوز دل‌ها را می‌لرزاند. وقتی کار برای خدا باشد و اخلاص خمیر مایه  اعمال شود، خدا این طور فرد را تجلی می دهد.

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دهه اول ماه ذی‌الحجه دهه بسیار با عظمتی است؛ گفت: خداوند به این دهه قسم یاد کرده است؛«والفجر و لیال عشر» و ما را موظف به ذکر و یاد خودش «وَ یَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فی أَیَّامٍ مَعْلُوماتٍ» کرده است. این «ایام معلومات» از حیث ارزش و اهمیت در تراز ماه مبارک رمضان است و پیامبر، عمل خیر در این ایام را ازکی، اعظم و احب دانسته‌اند و حتی برتر از جهاد در راه خدا. از خدا بخواهیم به ما حال توجه و تذکر بدهد. همه کامیابی‌ها و پیروزی‌ها در گرو ارتباط با خداست. ارزش هر کس به میزان ارتباط او با خداست. کسانی که مسئولیتی دارند وظیفه سنگین‌تری در ایجاد ارتباط با خدا و ذکر و یاد پروردگار دارند.

موسی‌پور سپس به تشریح عملکرد هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوره جدید پرداخت و گفت: هر نهاد و مجموعه‌ای بعد از گذشت زمان، نیاز به بازنگری، آسیب‌شناسی و ایجاد تحول در ساختار، برنامه‌ها و روش‌های خود دارد. بی‌تردید ساختار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیازمند تغییر و تحول است و در این مسیر باید نوع مأموریت‌ها با ساختار و ساز و کار موجود شورا تناسب و هماهنگی داشته باشد، لذا متناسب‌سازی ساختار با نوع مأموریت از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه‌های سال ۱۴۰۱ و ساختار پیشنهادی جدید شورا تهیه و در این همایش برای همفکری و بهره مندی از نظرات مدیران ارائه خواهد شد همچنین در این مدت نسخه نخست سند تحول شورا تدوین شد که پس از بحث و بررسی در این همایش و جمع بندی نظرات مدیران دفاتر استانی نهایی می شود.

وی گفت: طبق قانون، شورای هماهنگی وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و راهبری مناسبت ها و مراسم را برعهده دارد و جایگاه ما تصدی‌گری نیست وباید ظرفیت‌های مردمی با هماهنگی و انسجام در چارچوب یک برنامه مدون علیه جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن وارد میدان شوند و شورا نقش هماهنگ سازی و قرارگاهی داشته باشد. یکی از موضوعات مهم که همواره بیان شده؛ مردمی‌سازی و نقش و مشارکت جدی آحاد مردم در برگزاری مراسم و مناسبت هاست. طراوات و تازگی بخشیدن به مناسبت‌ها و مراسم‌ و استفاده از ابتکارات و ایده‌های جدید و طرح‌های نو باید مورد توجه جدی باشد.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم شناخت دشمن تاکید کرد و یادآور شد:  حدود ۷۰ درصد جامعه کنونی، قبل از انقلاب و آن وضعیت فلاکت‌بار و رژیم منحوس و سالهای سیاه و پر از ظلم و فساد و بیداد را درک نکرده‌اند و با هجمه سنگین و عملیات تبلیغاتی و روانی مواجه هستند. دشمن با سیاه‌ نمایی‌ها، کوچک‌نمایی پیشرفت‌ها، بزرگنمایی نقاط ضعف و مشکلات و تلاش در ایجاد فضای یاس و نا امیدی با استفاده از فن آوری های نوین ارتباطی و ابزار هنر،   افکار و اندیشه ها را هدف قرار داده و راهکار مقابله با این ترفند بدخواهان «جهاد تبیین» است. به مقوله تبلیغ و تبلیغات ساده و سطحی نمی توان پرداخت. تبلیغات علم و هنر است. باید با تشکیل هیئت های اندیشه ورز با حضور افراد صاحب نظر و اندیشمندان این حوزه، موضوع شناسی ومسئله یابی کرد و ایده ها و طرح های نو و روش های جدید ارائه کرد.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارکردهای فضای مجازی گفت: نوک تیز حملات دشمنان نظام، جنگ تبلیغاتی است و هم افزایی ظرفیت ها وجهاد تبیین، راه برون رفت از محاصره تبلیغاتی دشمن است و باید مقابله با عملیات روانی و جنگ رسانه ای دشمن، دغدغه جدی همه مسئولان و دستگاه‌های نظام باشد و لوازم و ضرورت‌های آن نیز مورد توجه قرار گیرد.  دشمنان متحد و منسجم عمل می‌کنند و اگر ما پراکنده و متفرق عمل کنیم قطعاً نمی‌توانیم مقابله مناسب در برابر آرایش آنان داشته باشیم. فضای مجازی می تواند فرصتی باشد در مواجهه با تهدید دشمن و این بستگی به اهتمام ما دارد و باید برای این مسئله برنامه‌ریزی کرد و با جوانان و گروه‌های مختلف که رسانه دارند ارتباط برقرار و شبکه‌سازی نمود و در عین حال محتواهای مناسب و کوتاه تولید و  در جهت مقابله با سم‌پاشی‌های فضای مجازی ارائه و حضور جدی و فعال در فضای مجازی داشت.
 
وی با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت عظیم تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی در مساجد و تکایا در کنار بهره‌مندی از نیروی خلاق جوان بسیار اهمیت دارد، گفت: بر نظم در انجام کار، ایجاد تعامل با سایر دستگاهها، جدیت در انجام ماموریتها، بهره‌مندی از ظرفیتهای جدید، ارتباط با عناصر تاثیرگذار، استفاده از نخبگان و ایدههای نوین، بهره گیری از ظرفیتهای استانی، انتقال تجربیات و ایدههای جدید خود به سایر همکاران در استانها و شبکه‌سازی فعال و موثر تاکید کرد.
      
لازم به ذکر است این همایش به مدت دو روز با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد و در این نشست سردار سرلشکر دکتر سلامی فرمانده سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب وزیر محترم اطلاعات و دکتر حسینی معاون رییس‌ جمهور برگزار شد.

کد خبر 689657 منبع: ایسنا برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی فضاى مجازى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی فضاى مجازى شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فضای مجازی موسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم

ایسنا/گیلان مشاور و فعال حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: نیازمند به آگاه سازی پایدار برای نسل جدید هستیم تا در جنگ فرهنگی و بزنگاه‌هایی که دشمن طراحی می‌کند، جامعه دچار لغزش نشود.

زهرا ایمان پور، فعال فرهنگی در اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و ماموریت‌های این نهاد انقلابی که امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی، فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با اذعان به اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: نباید با نسل جوان طبق برنامه وکتاب‌های چندین سال قبل پیش برویم، باید با شناسایی جدید از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی افزود: در راستای خودسازی باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش برویم و برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

همچنین در ادامه این نشست ساجده قادری، مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاه برای ما بود که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری تاکید کرد: ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم برای نسل جدید هستیم تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی شویم، تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای سقوط می‌کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملا یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم‌ پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مال خود تمام قد در این فضا کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل