Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:36:53 GMT

۱۴ روستای اسدآباد آبرسانی سیار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۷۵۲

۱۴ روستای اسدآباد آبرسانی سیار می‌شوند

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت:در حال حاضر ۱۴ روستای اسدآباد به صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شوند.

علی اکبر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد:از این تعداد روستا چهار روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان نبوده ومنبع تامین آب آنها از طریق چشمه و قنات است و به واسطه کاهش بارندگی ها و افت سطح آب چشمه‌ها و قنات این تعداد روستا به صورت دائم آبرسانی سیار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ناپایدار بودن وضعیت آب شرب شهرستان اظهار کرد:در حال حاضر چاه جدید آب شرب شهر اسدآباد حفاری شده و به زودی وارد مدار خواهد شد.

رحمانی تعداد چاه‌های آب شرب اسدآباد را ۱۴ حلقه برشمرد و تصریح کرد: مردم باید باور کنند که کاهش بارندگی‌ها در سال های اخیر موجب خشکسالی در کشور شده و با تنش آبی مواجه هستیم و  باید مصرف آب مدیریت شود و در رعایت الگوی مصرف توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها و افت آب های زیرزمینی ،تصریح کرد: بر اساس هشدار  وزارت نیرو در سال جاری حدود ۳۰۰ شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند که اسدآباد هم از این امر مستثنی نیست.

رحمانی تعداد روستاهای تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد را ۷۴روستا برشمرد و گفت: ۲۸ روستای اسدآباد نیز تحت پوشش امور آب و فاضلاب نیستند.

وی با اشاره به تنش آبی ۱۴ روستای اسدآباد، یاد آور شد:در حال حاضر قطعی برنامه ریزی شده آب در شهرستان از ساعت ۲۳ شب تا ۵ صبح بوده که این روال همچنان تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ اسدآباد در مصرف آب رکوردار و  پرمصرف‌ترین شهر استان است و این در حالیست که اسدآباد بدمصرف ترین شهر استان در استفاده از آب به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها آبرساني سيار اصلاح الگوی مصرف تنش آبی قطعی آب امور آب و فاضلاب روستای اسدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی

   

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی به شهر‌های شازند و آستانه و ۱۰ روستا از اجرای شتابان طرح‌های حوزه آبرسانی در کشور توسط دولت خبر داد.

هاشم امینی با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا، گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستا‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است، افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ طرح در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه تعریف شده است که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند و یکی از این طرح‌ها تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شازند است که با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی با قدردانی از تلاش‌های استاندار مرکزی، گفت: با توجه به رصدی که در کل کشور داریم استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در دو سال گذشته در جهت سیاست‌های دولت مردمی، جریان خدمت در آن شتاب گرفته است. 

در حاشیه‌ افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی، کلنگ‌زنی آغاز نصب انشعاب فاضلاب شهر‌های شازند و آستانه با حضور استاندار مرکزی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور