Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات شهری در نبود تشکیلات منسجم و در راس آن شهردار در شهرداری شهرکرد روز به روز بحرانی‌تر می‌شود و لازم است هر چه سریع‌تر این مهم تعیین تکلیف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر بر اساس ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور، انتخاب شهردار برای مدت چهار سال است، وظیفه‌ای که شورای شهر ششم در شهرکرد بعد از گذشت یک سال از روی کار آمدن هنوز نتوانسته به درستی آن را محققر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری همچنان بلاتکلیف است و شهرداری با سرپرست اداره می‌شود، مسئله‌ایی که باعث اعتراضات گسترده در این شهر شده است.

با توجه به گفته مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری چهارمحال و بختیاری، اختیارات سرپرست به اندازه شهردار نیست و همین مسئله است که باعث شده امروز در شهرکرد حتی زباله‌ها بر زمین بماند، خیابان‌ها جولانگاه سگ‌ها ولگرد باشد، خوردوهای سنگین هر زمان و هر مکانی که دوست دارند پارک کنند و...

مشکلات شهری در نبود تشکیلات منسجم و در راس آن شهردار در شهرداری شهرکرد روز به روز بحرانی‌تر می‌شود و لازم است هر چه سریع‌تر این مهم تعیین تکلیف شود.

از همین رو با توجه به اظهارات مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری چهارمحال و بختیاری و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که زمان ورود دستگاه‌های بالادستی در امر تعیین تکلیف شهردار شهرکرد فرارسیده است.

استانداری چهارمحال و بختیاری می‌تواند در امر انتخاب شهردار شهرکرد ورود کند
 
بهادر عبدالغنی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات انتخاب شهردار شهرکرد، اظهار کرد: در فرایند انتخاب شهردار شهرکرد، شورای شهر ششم تاکنون چهار نفر را به عنوان سرپرست و شهردار انتخاب کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه سه ماه پیش نامه‌ای درخصوص شهردار شهرکرد با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری به شورای اسلامی شهر شهرکرد ارسال شد، افزود: شهردار سابق (محمدتقی جاپلقی) با یک حمایت تمام قد با هفت رای انتخاب شد اما علی‌رغم این اتفاق شاهد رویکرد دوگانه‌ای از سوی شورای شهر بودیم.
 
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در نهایت محمدتقی جاپلقی با ابلاغ وزارت کشور شهردار شهرکرد شد، این موضوع تنها چهار ماه به طول انجامید و عدم سکونت وی در شهرکرد بهانه‌ای برای برکناری وی شد اما دلیل اصلی این اتفاق، مباحث داخلی بود که بین شورا و شهردار گذشت و نهایتا شهردار وقت برکنار شد.
 
عبدالغنی عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری شهرکرد مجددا وارد فرایند سرپرستی شده است و تقریبا دو ماه است که شهرداری توسط سرپرست اداره می‌شود، نامه‌نگاری‌ها در این خصوص انجام شده و حتی حساسیت موضوع تعیین تکلیف شهردار شهرکرد به وزارت کشور هم ابلاغ شده است.
 
وی با بیان اینکه مجددا در انتخاب شهردار جدید هم با شرایط احراز مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: قبول داریم این اتفاقات در خصوص انتخاب شهردار شهرکرد منجر به عدم خدمت‌رسانی صحیح و مناسب به شهروندان می‌شود و همواره در مباحث مختلف آن در فرایند قانونی نامه‌نگاری‌ها انجام شده است.
 
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به نظر می‌رسد با شرایطی که وجود دارد، طبعیتا سرپرست اختیارات کامل شهردار را ندارد و نمی‌تواند کارکرد مدنظر در ارائه خدمات شهری در شهرکرد را ارئه دهد.
 
عبدالغنی با تاکید بر اینکه تخلفات اعضای شورای اسلامی در هیات حل اختلاف مطرح می‌شود که دبیرخانه این هیات در حوزه معاونت امور عمرانی و دفتر امور شهری و شوراها استانداری است، بیان کرد: فرجه زمانی یک ماهه برای انتخاب شهردار همواره مطرح است.
 
وی تاکید کرد: مد نظر هست تا گزارش عملکرد یک ساله شورای شهر شهرکرد با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی جهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرکرد و دفتر امور شهری و شوراها استانداری استان ارائه شود و نهایتا اگر تخلفی ازجمله ترک فعل، کم کاری و... برابر با قانون تشکیلات و وظایف شوراها محرز شود، قطعا برابر با قانون برخورد از سوی هیات حل اختلاف انجام خواهد شد.

شهردار سابق شهرکرد نباید بدون جایگزین برکنار می‌شد
 
علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: زمانی که شهردار پیشین شهرکرد برکنار شد هم کتبا و هم شفاها اعلام کردم که نباید با عجله این اقدام انجام می‌شد، باید گزینه جایگزین برای شهردار انتخاب و بعد شهردار برکنار می‌شد.
 
وی افزود: همان زمان رئیس شورا اسلامی شهر شهرکرد قول داد که ظرف یک ماه بر سر انتخاب شهردار به نتیجه برسند، این قول مربوط به اسفندماه است، یک ماه شد سه ماه و خردادماه سرپرست شهرداری شهرکرد انتخاب شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بعد از اینکه شهردار انتخاب می‌شود افرادی که با آن مخالف هستند به مرکز مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما با این انتخاب مخالف هستیم، همچنین طومارنویسی‌هایی می‌شود که به شدت اشتباه است.
 
حیدری عنوان کرد: متاسفانه وجود برخی دودستگی‌های در شورای شهر شهرکرد کار انتخاب شهرداری را به این مرحله رسانده است، به لحاظ قانونی حدود 45 روز از خردادماه گذشته و شورا در انتخاب شهردار هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است که در تعیین تکلیف انتخاب شهردار ورود کند و در چهارچوب وظایف باید در این موضوع ورود کنم.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ انتخاب شهردار کار شاق و خارق العاده‌ایی نیست که یک سال است با کش و قوس‌های فراوان در شهرکرد مواجه شده است.
 
انتخاب شهردار وظیفه اصلی و ابتدایی شورای شهر است، وظیفه‌ایی که یک سال است در شهرکرد با کش و قوس‌های فراوان مواجه است، انتخاب چهار شهردار در یک سال عملکرد شورای شهر شهرکرد است، عملکردی که به هیج وجه قابل قبول مردم و مسوؤلان ذی‌ربط نیست.
 
شهر نمی‌تواند معطل دودستگی‌های داخلی در شورا بماند که گروهی شهردار را انتخاب کنند و گروهی دیگر با تهیه طومار و مراجعه به نهادها درمرکز آنرا ملغی کنند.
 
مسؤولان شهری در شهرکرد، مردم منتظر هستند تا شهردار شهرکرد تعیین تکلیف شود، مسئله‌ای که بسیار پیشتر از این باید تعیین تکلیف می‌شد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری انتخاب شهردار شهرکرد شورای شهر شهرکرد شهرداری شهرکرد تعیین تکلیف یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است