Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: نرخ دارو‌های مرغ‌های تخم‌گذار افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصدی را تجربه کردند. برای نمونه، قیمت واکسن ۱۳۰هزار تومانی به ۸۳۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، ناصر نبی‌پور، با بیان اینکه اقدامات دولت مردم را در مقابل تولیدکنندگان قرار می‌دهد، افزود: قیمت تمام شده یک کیلو تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان بالای ۴۵ هزار تومان تمام می‌شود این در حالیست که تخم‌مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود؛ به عبارت دیگر تولیدکنندگان کیلویی ۱۰ هزار تومان متضرر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۶ برابری نرخ نهاده‌ها، تصریح کرد: دولت بدون بررسی تبعات اصلاح نظام یارانه‌ای اقدام به جراحی اقتصادی کرد به همین دلیل در خردادماه شاهد فرستادن بیش از ۹ میلیون مرغ تخم‌گذار ۶۰ تا ۷۰ هفته‌ای به کشتارگاه‌ها بودیم.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: نرخ منطقی تخم‌مرغ درب واحد‌های تولیدی باید کیلویی ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان شود. همچنین یک شانه تخم‌مرغ ۲ کیلویی درب مرغداری‌ها با احتساب سود ۵ تا ۶ درصد باید ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان شود که تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست ندهند. واحد‌های صنفی می‌توانند یک شانه تخم‌مرغ را ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان عرضه کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به صادرات روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخم‌مرغ به افغانستان، گفت: تخم‌مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان ادامه روند صادرات را دشوار می‌کند و اگر دولت خواهان متوقف نشدن صادرات است باید مشوق‌های برای صادرکنندگان در نظر بگیرد.

به گفته وی؛ به نظر می‌رسد در شرایط فعلی دادن کالا برگ به مردم بهترین راهکار برای خرید تخم‌مرغ باشد چرا که اعطای یارانه نقدی در بخش‌های دیگر هزینه می‌شود.

نبی‌پور تخم‌مرغ را ارزان‌ترین خوراک در سبد پروتئین مصرف‌کنندگان دانست و افزود: آزادسازی نرخ‌ها نمی‌تواند راهکار حل مشکلات اقتصادی باشد و دولت نیز در این میان وظایفی دارد که باید نسبت به آن‌ها متعهد باشد.

وی با تایید خبر افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصدی قیمت دارو‌های مرغ‌های تخم‌گذار در یک هفته اخیر، خاطر نشان کرد: قیمت واکسن ۱۳۰هزار تومانی به ۸۳۰ هزار تومان رسیده است. اینجا این پرسش مطرح است که نوسان‌های نرخ نیمایی چه میزان بوده است که قیمت یک واکسن در بازه زمانی یک هفته‌ای ۷ برابر تغییر کرد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه نقدینگی مرغداران حداقل ۶ برابر باید ببشتر شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید توجیه اقتصادی ندارد چرا که تولیدکنندگان اطمینانی از فروش محصول تولیدی را ندارند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران میزان تولید روزانه تخم مرغ را حدود ۲ هزار و ۹۰۰ تن دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته با افزایش نرخ مرغ و گوشت قرمز میزان مصرف تخم‌مرغ افزایش پیدا کرد و سرانه مصرف هر فرد به ۱۳ کیلو رسید؛ اما به نظر می‌رسد که میزان مصرف تخم‌مرغ با منطقی شدن نرخ آن در ماه‌های آینده کاهشی شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تخم مرغ افزایش قیمت هزار تومان مرغ تخم تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هفته بارانی برای کرمان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه تحت تأثیر سامانه بارشی، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافرد، امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در برخی مناطق مرکزی و غربی ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار خفیف باران دور از انتظار نیست و در سایر مناطق، جوی نسبتاً پایدار گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه تحت تأثیر سامانه بارشی، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد هستیم.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشینه بارش در نیمه‌غربی، برخی از مناطق شمال و ارتفاعات جنوب استان پیش‌بینی می‌شود و با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از مناطق محتمل است.

وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای شهر کرمان به‌ترتیب ۲۲ و ۹ درجه سانتی‌گراد است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با دمای (۱-) سردترین و منوجان با دمای (۳۶) گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

کد خبر 748652

دیگر خبرها

  • تاکسی بدون خط
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)