Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@10:56:38 GMT

صفر تا صد ایجاد کسب و کار دیجیتال

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۹۱۸

صفر تا صد ایجاد کسب و کار دیجیتال

 

چکیده : عصر امروز، عصر دیجیتال است. هر روزه بر تعداد کسب و کارهای دیجیتال افزوده می شود. در این مقاله در خدمت شما هستیم با نکات صفر تا صد ایجاد کسب و کار دیجیتال

 

عصر امروز، عصر دیجیتال است. هر روزه بر تعداد کسب و کارهای دیجیتال افزوده می شود. در این مقاله در خدمت شما هستیم با نکات صفر تا صد ایجاد کسب و کار دیجیتال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر نوع کسب و کاری که بخشی از آن یا قسمتی از آن در فضای دیجیتال صورت گیرد، کسب و کار دیجیتال نامیده می شود. دیجیتالی شدن تقریبا برای هر نوع کسب و کار امکان پذیر است. چه بسا کسب و کارهایی که بعد از دیجیتالی شدن رشد چشمگیری داشته اند. اگر شما هم قصد دیجیتالی شدن دارید با ما همراه باشید.

نقشه راه برای دیجیتالی شدن

مسلما اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک روش است. این روش می تواند در بستر سوشیال مدیاها مانند اینستاگرام باشد یا یک سایت یا یک اپ یا هر فرایند دیگری که کسب و کار شما را در فضای مجازی نمایش دهد. ما یک مسیر ایده آل برای کسب و کار دیجیتال را در ادامه مشخص میکنیم ولی انتخاب این یا روش های دیگر وابسته به نوع کسب و کار شما، صلاحدید شما به عنوان صاحب کسب و کار، بودجه شما و... می باشد.

مسیر بهینه دیجیتالی شدن

مسیر کلی و بهینه برای دیجیتالی شدن به صورت خلاصه شامل سه مرحله اصلی می باشد که به شرح زیر است :

ایجاد سایت حرفه ای -> انجام فرایندهای سئو -> تبلیغات و بازاریابی آنلاین

به موازات این مسیر شما می توانید در شبکه های اجتماعی نیز رشد داشته باشید یا در صورت لزوم سفارش طراحی اپلیکیشن نیز بدهید. اما این مسیر هویت برند شما را ساخته و کسب و کار شما را اصولی در دنیای دیجیتال وارد می‌کند تا به راحتی از رقبا شکست نخورید. این مسیر زیرساخت ورود شما و رشد کسب و کارتان در دنیای دیجیتال خواهد بود.

سفارش طراحی سایت

سفارش طراحی سایت اولین قدم برای حرکت در مسیر دیجیتالی شدن است. اگر قصد ورود به دنیای دیجیتال دارید، ابتدا یک سایت سفارش دهید یا یک نیروی توسعه استخدام کنید. سایت سبب ایجاد هویت برای شما در دنیای دیجیتال می شود. بهتر است از ابتدا یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید که در این راه مرتب مجبور به تغییرات و هزینه های چندباره نشوید. سایت شناسنامه برند شماست و باید به نحوی طراحی شود که در لحظه ابتدای ورود کاربر، او را جذب کند. حال چرا داشتن یک سایت انقدر اهمیت دارد؟ چه مزایایی دارد؟

مزایای سایت حرفه ای - معرفی حرفه ای کسب و کار شما

 یک سایت حرفه ای می تواند کسب و کار شما را حرفه ای معرفی کند و جایگاه شما ارتقا دهد. سطح کسب و کار دیجیتال که سایت حرفه ای دارد از یک کسب و کار فعال در سوشیال مدیا یا دارای یک سایت معمولی بسیار متفاوت است.

- وجه تمایز شما از رقبا

یک سایت حرفه ای، زیبا، کاربر پسند و در عین حال ساده از نظر نوع استفاده می تواند سبب تمایز شما از رقبا شود. به طور مثال دو سایت دیوار و شیپور را در نظر بگیرید. این دو سایت در زمینه کاری مشابه و در سطوح حرفه ای طراحی شده اند. اما برای کاربران آیا این دو سایت یکسان هستند؟

- افزایش اعتبار برند

وبسایت سبب افزایش اعتبار برند شما و موقعیت کسب و کار شما در دنیای دیجیتال می شود و همانند شناشنامه به آن هویت می بخشد. سایت حرفه ای می تواند تصورات حرفه ای از کسب و کار شما در ذهن کاربر ایجاد کند.

- دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه پرداخت معتبر

نماد اعتماد الکترونیکی سبب افزایش اعتماد کاربران به وبسایت شما می شود و ساده تر فرایند خرید را انجام خواهند داد. در واقع با کسب نماد شما کسب و کارتان را از ابهامات اگه محصول رو نده ، اگه پولمو بردارن و... جدا خواهید کرد. یکی از مشکلات کسب و کار های اینستاگرامی و تلگرامی بحث پرداخت ایمن می باشد که سایت با داشتن نماد و درگاه پرداخت این مشکل را رفع می کند. با این دو کاربر راحت تر به شما اعتماد خواهد کرد.

- گسترش کسب و کار

شما با دیجیتالی کردن کسب و کار خود و راه اندازی سایت خیلی ساده تر می توانید کسب و کارتان را گسترش دهید. مثلا شما انبارتان محدود است و می خواهید از پتانسیل سایتتان استفاده کنید می توانید به راحتی سایتتان را به یک مارکت پلیس تبدیل کنید و خریدار و فروشنده را به هم وصل کرده و درصد از تراکنش بردارید. یا روش های دیگر درآمدی به سایتتان اضافه کنید مثل تبلیغات خارجی  و...

- فروش در مکان و زمان دلخواه

با داشتن سایت شما از محدودیت های جغرافیایی و زمانی خارج می شوید و مشتریان شما می توانند از سرتا سر کشور یا حتی از خارج از کشور در هر ساعتی از سایت شما خرید انجام دهند. شما با راه اندازی یک سایت به صورت یکباره مشتریان خود را چند برابر می کنید.

آیا این همه مزایا برای شروع کافی نیست؟ همین حالا اقدام کنید. قبل از اینکه از رقبا جا بمانید.

سفارش سئو

فکر کنید شما یک سایت حرفه ای داشته باشید ولی کسی آن را نبیند... . پس مهم ترین قدم بعد طراحی سایت سفارش سئو و انجام فرایندهای سئو سایت است. هدف از ایجاد سایت حرفه ای این است که وقتی کاربر عبارت را جستجو کرد مثلا خرید کوله پشتی سایت شما را در نتایج ببیند، وارد شود و سایت انقدر خوب باشد که مراحل خرید را طی کند. پس حتما باید در نتایج گوگل قرار بگیرید و قرارگرفتن در نتایج گوگل ملزم به انجام عملیات سئو می باشد.

البته راه دیگری برای قرارگیری در نتایج گوگل وجود دارد: گوگل ادز. با تبلیغات در گوگل می توانید فورا در نتایج گوگل قرار بگیرید. اما این فرایند کمی هزینه بر است و به صورت موقت سایت شما بالا قرار میگیرد و ب محض عدم پرداخت سایتتان در نتایج نخواهد بود. این شیوه می تواند در ابتدای کار و قبل از به نتیجه رسیدن سایت انجام شود.

بازاریابی برای موتورهای جستجو

بازاریابی برای موتورهای جستجو یا SEM (Search Engine Marketing) شامل دو فرایند سئو و تبلیغات کلیکی (گوگل ادز) می باشد. در هر دو هدف قرارگیری سایت شما در نتایج گوگل است اما با هم تفاوت هایی دارند :

سئو : زمان طولانی تری برای رسیدن به نتایج نیاز دارد ، از زمانی که به نتیجه برسد ماندگاری بیشتر دارد، هزینه کمتری نیاز دارد، همیشگی است. گوگل ادز: به محض پرداخت و راه اندازی کمپین در نتایج خواهید بود ، موقت است، هزینه بیشتری نیاز دارد.

استفاده از این دو شیوه کاملا به نوع کسب و کار و بازاریابی شما وابسته است. برای مثال برای خرید کفش بهتر است سئو کنید و در زمان عید از ادز استفاده کنید. یا برای اتفاق های کوتاه مدت مانند یک جشنواره و... از گوگل ادز استفاده می شود.

مزایای سئو - نرخ بالای بازدید

روزانه هر شخص تقریبا یک کیورد را سرچ میکند و به صورت کلی آمار بازدید از یک سایت بسیار بیشتر از یک کسب و کار فیزیکی است که محدود به جغرافیا می باشد.

- ماندگاری در نتایج گوگل

پس از رسیدن به جایگاه مناسب در گوگل و تثبیت جایگاه، با کمی فرایند های اصلی می توانید برای طولانی مدت در نتیجه گوگل باقی بمانید و چه تبلیغاتی بهتر از بودن در گوگل.

- هزینه به صرفه

با قرارگیری در نتایج گوگل شما سایت خود را در معرض دید اکثر مخاطبان هدف خود می گذارید و هزینه انجام این کار با این مقدار بازدهی در دنیای سنتی بسیااااار بیشتر از فرایند سئو می باشد. این روش مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی می باشد.

- رشد چند برابری

سئو می تواند دروازه های جدیدی به روی کسب و کار شما باز کند و سبب رشد چند برابری بازدید و فروش شما شود. این امکانی که سئو فراهم می کند تقریبا با هیچ روش تبلیغاتی دیگری قابل مقایسه نیست.

سفارش خدمات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین به هر نوع بازاریابی گفته می شود که در بستر آنلاین انجام می‌گردد. شیوه های متداول دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :

بازاریابی موتور های جستجو (سئو و گوگل ادز)، تبلیغات کلیکی داخلی مانند یکتانت، تبلیغات بنری، بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، بهبود نرخ تبدیل و...

پس از طراحی سایت و شروع فرایند سئو ، برای رشد بیشتر نیاز است تا به سراغ بازاریابی آنلاین بروید. برای انتخاب شیوه مناسب لازم است تا مخاطب هدف خود را کامل بشناسید و شیوه های دسترسی به او را بدانید. انتخاب شیوه مناسب وابسته به متغیرهایی مانند نوع کسب و کار، زمینه کاری، نوع مشتریان، ویژگی های دموگرافیک مشتریان، نوع محصولات (کالا یا خدمت) ، شیوه پرداختی و... می باشد.

به صورت کلی هزینه تبلیغات در بستر آنلاین از هزینه تبلیغات فیزیکی کمتر است و تعداد افراد بیشتری آن را خواهند دید به شرطی که از شیوه درستی استفاده شود.

مزایای خدمات دیجیتال مارکتینگ - هزینه به صرفه نسبت به تبلیغات فیزیکی

از نظر هزینه این نوع تبلیغات به نسبت تبلیغات چاپی قدیمی، تبلیغات رادیو و تلویزیون، بیلبورد، نصب بنر و... بسیار مقرون به صرفه تر است و شما با هزینه کمتر می توانید در کانال های بیشتری تبلیغات داشته باشید . بازدهی بهتری دریافت کنید.

- بازدید بیشتر برای تبلیغات

با تبلیغات در محیط های دیجیتال شما کسب و کار خود را به تعداد افراد بیشتری می توانید نشان دهید و افراد بیشتری را جذب کنید.

- نتایج قابل سنجش و امکان بهبود در کمپین های بعدی

تبلیغات آنلاین به نسبت تبلیغات سنتی قابل سنجش هستند و شما می توانید به آمار بازدید آن، نرخ کلیک آن و ... دسترسی داشته باشید.

- تبلیغات هدفمند

وقتی شما در دنیای سنتی تبلیغات می کنید مثلا یک بنر، آن بنر را همه افراد می بینند که خیلی از آنها ممکن است مشتری شما نباشند. اما در دنیای آنلاین شما می توانید مخاطبان هدف خود را بیابید و مستقیما برای آنها بازاریابی کنید و نرخ جذب خود را بالاتر ببرید.

مشاوره رایگان

اگر قصد ورود به دنیای دیجیتال دارید و می خواهید در این پروسه با مشاوران متخصص در ارتباط باشید، شرکت رایانیتا این امکان را فراهم کرده تا بتوانید مشاوره رایگان بگیرید. این شرکت بیش از ۷ سال سابقه درخشان و افتخار رتبه برتر کشوری طراحی سایت دارد و میتواند شما را در این مسیر همراهی کند.

برای ارتباط با مشاوران این مجموعه با شماره ۰۲۱۴۷۶۲۰۰۷۰ در تماس باشید یا از طریق سایت RAYANITA.COM درخواست مشاوره رایگان ثبت نمایید تا مشاوران در طی ۲۴ ساعت با شما تماس بگیرند.

این شرکت خدمات طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، سئو تخصصی، خدمات دیجیتال مارکتینگ و انواع طراحی های گرافیکی را ارائه می دهد و در تمامی این زمینه ها می توانند به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.

 

برچسب ها : طراحی سایت,سئو سایت

منبع: فردا

کلیدواژه: کسب و کار دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.

سردار علی مویدی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا اظهار کرد: ابزار و الزامات کافی برای رصد کردن نوع ماموریت و نوع خطا و کم‌کاری همکاران وجود دارد.

او با بیان اینکه در مجموعه پلیس پیشگیری تلاش داریم تا خدمات با کیفیت بهتری انجام شود، گفت: همچنین برای زودتر به صحنه رسیدن پلیس ۱۱۰ هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا باعث رضایت شهروندان هم شود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال ۱۴۰۳، دیجیتالی شدن کلانتری‌ها است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به کمبود کلانتری در کشور گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد، کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد