Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حامد تقوایی دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص)، در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های پیش روی این کنگره در دهۀ ولایت پرداخت و گفت: نمایشگاه آثار هنری کنگرۀ جهانی محمد (ص) و پویش ملی نمایش و فروش خیریۀ آثار هنری «نذر نگارین»، از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه، در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برپا خواهد شد و تا ۳۰ تیرماه هرروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ضرورت تلاش فرهنگی، دین مبین اسلام و چهرۀ یگانۀ آن؛ یعنی حضرت رسول اکرم صلوات‌الله علیه، در این روزگار اسلام‌هراسی، کاری بسیار ارزنده است و این همان چیزی است که در کنگرۀ جهانی محمد پیامبر رحمت در آیینه‌ی ادب و هنر، به‌شایستگی، در قالب ۲۵ گرایش هنری و به هفت زبان انجام پذیرفت.

دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص) گفت: در این دوره از کنگره، درمجموع حدود ۶ هزار اثر از ۴۰ کشور جهان و تمامی استان‌های کشور دریافت شد که پس از داوری، حدود ۴۳۰ اثر، به‌عنوان آثار منتخب معرفی شد.

او گفت: پس از معرفی آثار منتخب، پویش «نذر نگارین»، به‌عنوان یکی از رویداد‌های کنگرۀ جهانی محمد (ص)، با هدف تبلیغ آیین مهرورزی حضرت رسول اکرم (ص)، از طریق مشارکت در امور خیریه و عام‌المنفعه و معرفی چهرۀ حقیقی پیامبر مهربانی به زبان هنر در جهان آغاز به کار کرد.

دکتر تقوایی گفت: پویش «نذر نگارین» قصد دارد به برکت نام نبی مکرم اسلام (ص)؛ با شعار «به عشق محمد، در راه محبت»، با بهره‌گیری از منابع مالی آحاد جامعه و با جذب حمایت‌های مادی و معنوی واقفان و خیّران و فروش خیریۀ آثار هنری اهدایی از طرف هنرمندان، در زمینۀ ایجاد بازدارندگی فرهنگی در برابر اسلام هراسی، از طریق شبکه سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان باهدف ترسیم اسلام ناب محمدی (ص) به زبان هنر و ادب گام‌های مؤثری بردارد.

او به برخی از اهداف خیریه و عام‌المنفعه در این پویش پرداخت که از آن جمله می‌توان به امورفرهنگی با هدف معرفی پیامبر مهربانی به مردم دنیا، امور خیریه و عام‌المنفعه مانند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به درمان بیماری‌های خاص، دستگیری از نیازمندان، کودکان کار و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند و تسهیلات مالی برای تجاری‌سازی محصولات فرهنگی و هنری اشاره کرد.

به‌گفته‌ی دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص)، در بخش هنری پویش نذر نگارین، هنرمندان سراسر کشور برای اهدای آثار هنری و با شعارِ «به عشق محمد در راه محبت» فراخوانده شدند که درمجموع ۵۵ اثر اهدایی دریافت شده است و درآمد حاصل از فروش این آثار، صرف اهداف پویش خواهد شد.

او گفت: با اتمام این دو رویداد مهم، قصد داریم نمایشگاه آثار کنگرۀ محمد (ص) و آثار اهدایی پویش نذر نگارین را برگزار کنیم که حقیقتا می‌توان آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین نمایشگاه آثار هنری در طول تاریخ استان فارس نامید.

به‌گفته‌ی این مقام مسئول، در نمایشگاه آثار کنگرۀ محمد (ص) و پویش نذر نگارین، آثاری در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث، نقاشی‌خط، نقاشی، پوستر، تایپوگرافی، دیجیتال آرت، عکس، تذهیب، گل و مرغ، نگارگری به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیرکل کنگرۀ جهانی محمد (ص)، ضمن دعوت از همگان برای حضور در این رویداد، خطاب به عموم جامعه گفت: کنگرۀ جهانی محمد در آیینۀ ادب و هنر، دست یاری به‌سوی شما دلدادگان مکتب راستین اسلام و گوهرشناسان عزیز دراز کرده است، تا با بازدید و درصورت امکان خرید آثار هنری هنرمندان مسلمان و نیک‌اندیش که به پویش نذر نگارین اهدا شده است، در کار خطیر و خیر ترویج و تبلیغ اندیشۀ جاوید ساحت نبوت که همانا ترویج مکارم اخلاق است، همراه ارباب هنر آیینی باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار هنری کنگره جهانی محمد نمایشگاه آثار آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای تحقق رشد تولید در آموزش، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی در کشور با حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نهضت پلاتوسازی در دستور کار قرار دارد تا در تمام شهر‌ها و استان‌ها بتوانیم پلاتو‌های قدیمی را احیا و پلاتو‌های جدیدی دایر کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدالت فرهنگی و نگاه به استان‌ها در اقدام‌های عملیاتی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در انتهای سال قبل، وزارت فرهنگ مبالغی را برای انجمن‌های هنری در استان‌ها تخصیص داد که ارسال شده و امید است به تولید آثار در استان‌ها منتهی شود.

وی افزود: استان‌ها و انجمن‌های مختلف اعداد و ارقام متفاوتی از این بودجه دارند؛ نسبت به این که در استانی تولیدات تئاتری که داشته بیشتر یا کمتر بوده مبالغ تا حدودی کم یا زیاد شده است.

محدودیت‌های منابع برطرف می‌شود

سالاری گفت: امسال امیدواریم منابعی که سال گذشته محدود بود مقداری افزایش پیدا کند و اتفاق بهتری بیفتد، اما همه منابع به استان‌ها تخصیص می‌یابد و انجمن‌های استانی از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال، از آنجایی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف نام‌گذاری شده، تلاش کردیم در تمام بخش‌های ادارات‌کل زیر مجموعه معاونت هنری از جمله آموزش که عمدتا آموزشگاه‌ها در ذیل مردم تعریف می‌شوند و مردم و هنرمندان هستند که آن‌ها را اداره می‌کنند، صدور مجوز‌ها و دریافت امکانات مالی از بانک‌ها را تسهیل کنیم، البته باید کمک کنیم فرآیند‌های جذب و تولید آثار هنری بهتر شود.

المپیاد آموزش هنر به صورت المپیکی و تیمی برگزار می‌شود

سالاری گفت: المپیاد آموزش هنر مهمترین اتفاق حوزه آموزش است، که به صورت المپیکی و تیمی امسال برگزار می‌شود، این رویداد در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ تیم‌ها در سه بخش با هم رقابت می‌کنند و نهایتا تیم یا همان آموزشگاه قهرمان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد کمک می‌کند این آموزشگاه‌ها فعال‌تر شوند و تولیدات بهتر و تیم‌ها و گروه‌های هنری خوبی شکل بگیرد و تصورمان این است که المپیاد این کار را خواهد کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: طرح المپیاد آموزش هنر آماده و کار‌های آن انجام شده و امسال عملیاتی می‌شود.

سالاری گفت: در حوزه تئاتر تلاش کردیم با جذب بودجه‌های تولیدی با حمایت وزیر و بخش‌های بودجه‌ای مجموعه، بتوانیم آثار خوبی را از هنرمندان برجسته تئاتر به تولید برسانیم، زیرا برخی از این هنرمندان اکنون به دلیل این‌که منابع مالی ندارند از میدان کنار رفته‌اند. اگر این منابع تامین شود به عرصه برگشته و کار‌های خوبی تولید می‌کنند.

وی افزود: حوزه موسیقی هم مانند تئاتر است، با هماهنگی خوبی که با بنیاد رودکی انجام شده، قرار است یک سری آثار فاخر را با هزینه و کمک بنیاد رودکی عملیاتی کنیم که بتوانیم تولید این آثار را بالا ببریم.

سفارش آثار تجسمی با تامین اعتبارات لازم

سالاری اظهار داشت: در حوزه تجسمی هم به دلیل این‌که تشکل‌ها و انجمن‌های تجسمی تکثر دارند، تلاش می‌کنیم هم تولید آثار و هم سفارش خرید برای آثار را با تامین اعتبارات انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ: نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر

خرید آثار هنرمندان برای موزه

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر اتفاق خوبی در حوزه بودجه و تامین اعتبارات بیفتد، امسال می‌توانیم شاهد باشیم که یک سری آثار هنرمندان برای موزه‌ها خریداری و یک سری از این آثار نیز برای موضوعات خاص تولید شود و از جمله، حضور در جشنواره‌های خارج از کشور را بیشتر کنیم که هنرمندان دیده شوند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که هنرمندان دارند این است که هزینه سفر بالاست و از این طرف، هنرمندان اگر کمک مجموعه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف حکومتی نباشد، نمی‌توانند آثار خود را در خارج از کشور عرضه کنند، باید این اتفاق را تسهیل کنیم.

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر