Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش موسوی تاکامی پیش ازظهر دوشنبه در آئین بارگیری از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت سه فاز یکپارچه ایران در پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت ناریوران شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، همزمان با دهه امامت و ولایت، این اقدام را پرقدرت‌ترین اقدام عملی این شرکت در دهه اخیر توصیف کرد و گفت: با نصب ترانسفورماتور ۲۳۰/۴۰۰ با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر همراه با فیدرها و تابلوهای کنترل و حفاظت مرتبط ظرف سه ماه گذشته، مشکل افت ولتاژ مناطق وسیعی از مرکز مازندران از جمله بابل، آمل، بابلسر، محمودآباد و قائمشهر مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، عملکرد رله های ریزش بار ولتاژی را یکی از عوامل مهم خاموشی در سال گذشته دانست و اعلام کرد: این شرکت در دولت مردمی با تکیه بر توان داخلی، با برنامه ریزی دقیق و با هدف بهره گیری از حداقل منابع و انتفاع رسانی حداکثر در قالب اندیشه و استفاده از نیروی متخصص، توانست این ترانسفورماتور غول پیکر سنگین وزن را که بالغ بر ۲۱۰ تن وزن دارد را با احداث چندین کنارگذر روی رودخانه‌های استان مازندران که امکان عبور این ترانسفورتور از روی پل‌های موجود به سبب سنگینی و وزن زیاد میسور نبود، از فروردین ماه به سمت محل پست حمل و در ماه گذشته به روی ریل ترانسفورماتور انتقال داد.

موسوی تاکامی در ادامه سخنان خود گفت: با احداث یک بی ۱.۵ کلیدی ۴۰۰ کیلوولت و یک بی ترانسفورماتور ۲۳۰ کیلوولت، این ترانسفورماتور عظیم و پرقدرت بارگیری شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه مازندران و گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، تنها در استان‌های مازندران و گلستان، حدود ۹۰۰ مگاولت آمپر ترانسفورماتور قدرت انتقال نصب شد که معادل حدود ۲۳ درصد ظرفیت پیک استان‌های مازندران و گلستان بوده و که عددی تحسین بر انگیز است.

وی گفت: در حوزه فوق توزیع نیز با افزایش ظرفیت حدود ۵۰۰ مگاولت آمپر ترانسفورماتور، ظرفیت پست‌ها ارتقا یافته است، به طوری که خوشبختانه در سال جاری علیرغم بارگیری بالا از ترانسفورماتورهای قدرت، مشکل عملکرد رله های ریزش بار و یا خاموشی مرتفع شده و عدد خاموشی در دو استان مازندران و گلستان در عدد صفر باقی مانده است.

کد خبر 5535560

منبع: مهر

کلیدواژه: کوروش موسوی برق منطقه ای گلستان ساری عید سعید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی اردبیل حجاب و عفاف مشهد مازندران و گلستان مگاولت آمپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:در حاشیه اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که به میزبانی چالوس گفت: در این اجلاسیه در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

سید عبدالله میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است که با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده ، افزود: همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکرد‌های تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را بر اساس این سند پیش ببریم.

میرغیاثی با بیان اینکه مازندران استانی حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که در استان و در راستای سند تحول برداشتیم این که تلاش شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحد‌های دانشگاهی را برای یک بار به عنوان تشکیل هیأت رئیسه داشته باشیم و با رؤسای واحد‌های دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحد‌های دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درباره اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی،خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بحث اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی بعنوان ضرورت مورد بررسی قرار گرفت ، زیرا در جامعه‌ای که در آن علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است