Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@07:22:42 GMT

پاشنه آشیل گاندوها در آستانه انحلال

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۱۲۳

پاشنه آشیل گاندوها در آستانه انحلال

ایسنا/اصفهان چند روزی از به گوش رسیدن زمزمه‌هایی مبنی بر انحلال تیم‌های منهای فوتبال باشگاه ذوب‌آهن می‌گذرد. خبری نگران‌کننده که واکنش‌های زیادی از اهالی ورزش اصفهان به خصوص علاقه‌مندان به بسکتبال را در پی داشت.

باشگاه فرهنگی، ورزشی ذوب‌آهن که ید طولایی در امور ورزش قهرمانی داشته و توانسته خود را به قطب بسکتبال کشور بدل کند، حال با نگرانی بزرگی روبرو شده که ممکن است تلاش چند ساله گاندوها و رسیدن به سکوی نایب قهرمانی لیگ برتر ۱۴۰۰ را به باد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ظرفیت بالا رشته‌های توپی به خصوص بسکتبال در استان اصفهان، پیشنهاد برای تشکیل تیم دوم و سوم از دیگر باشگاه‌ها به‌عنوان نماینده استان مطرح بود، اما اکنون با توجه به تمرکز ذوب‌آهن بر استعدادیابی و فعالیت آکادمی‌ها، گمانه‌زنی‌ها برای انحلال برخی تیم‌های لیگ برتری پررنگ‌تر شده است.

البته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل باشگاه از قطعی نبودن تصمیم گفت و تأکید می‌کند که مسئولان همچنان در حال بررسی هستند تا کمترین آسیب به ورزش اصفهان و ذوب‌آهن وارد شود.

اما باید در نظر داشت بازیکنان پایه و استعدادهای حاضر در آکادمی به امید بازی در لیگ برتر با تیم ذوب‌آهن پا به رکاب شده و انگیزه گرفته‌اند. تصمیم منحل شدن تیم‌ها می‌تواند آتش این نسل را هم سرد کرده و سبب ترمز قطار پرسرعت بسکتبال استان شود.

مهرداد صدری، مدیر فنی و سرمربی تیم‌های پایه ذوب‌آهن پس از انتشار خبر انحلال احتمالی برخی تیم‌های این باشگاه مانند تیم‌های بسکتبال، با اشاره به تأثیرات این تصمیم بر بسکتبال مجموعه ذوب‌آهن به ایسنا، گفت: انحلال بسکتبال در سال ۹۷-۹۸ ضربه سختی به زیر مجموعه بسکتبال وارد کرد و ثمره چندین سال زحمت کادر فنی ذوب‌آهن از بین رفت، تا جایی که حدود ۹۰ درصد بازیکنان به راحتی در تیم‌های دیگر قرار گرفتند. این در حالی است که ذوب‌آهن زحمت پرورش آنها را کشیده بود.

وی ابراز امیدواری می‌کند: اکنون هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه و مسئولان کارخانه در تلاش هستند که تا حد امکان اتفاق تلخی برای تیم‌های باشگاه نیفتد و مطمئناً همه به دنبال رقم خوردن بهترین شرایط هستند.

صدری تصریح می‌کند: با توجه به گسترش ویروس کرونا و مشکلاتی که همراه داشت، سه دوره مسابقات رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان با همت هیئت بسکتبال در سال ۱۴۰۰ برگزار شد که با حمایت باشگاه، تیم ذوب‌آهن در دو رده به مقام دوم رسید. البته رده سنی مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور از سوی فدراسیون اعلام نشده و این مسابقات برگزار نشد.

وی همچنین خروجی تیم‌های پایه ذوب‌آهن را خوب ارزیابی کرده و می‌گوید: در خصوص خروجی تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان آمار خوبی در کارنامه ثبت شده، به‌طوری که برخی بازیکنان تیم جوانان تا زمان شروع مسابقات ذوب‌آهن در لیگ دسته یک و دو کشور به تیم‌های پادما یدک ایرانیان و گلنور اصفهان به‌صورت کمکی اضافه شده‌اند.

این مدیر بسکتبالی ذوب‌آهن از حضور حسین مهدیان و علی گلستانه از تیم‌های نوجوانان و جوانان باشگاه در رده ملی خبر می‌دهد.

صدری در خصوص برنامه تیم‌های پایه بسکتبال در سال جاری، توضیح می‌دهد: در صورت صلاحدید مدیران و هیئت مدیره باشگاه و مجموعه بسکتبال ذوب‌آهن آماده شرکت در مسابقات لیگ استان و کشور در تمام رده‌های سنی خواهند بود.

مدیر فنی تیم‌های پایه و زیر مجموعه بسکتبال ذوب‌آهن مهم‌ترین و واجب‌ترین کار در حوزه بسکتبال را ایجاد پایگاه قهرمانی در شهرستان‌های نزدیک دانسته و ادامه می‌دهد: مهم‌ترین و واجب‌ترین کارها تشکیل چند پایگاه قهرمانی در شهرستان‌های نزدیک از جمله خمینی شهر، بهارستان، فولادشهر و نجف‌آباد است که در سال‌های نه چندان دور می‌تواند با معرفی بازیکن به تیم‌های اصلی پایه کمک کند.

وی اضافه می‌کند: دادن فراخوان برای جذب بازیکنان مستعد نیز یکی از اقدامات مهم باشگاه ذوب‌آهن است که برای گسترش آن، همکاری بیشتر سایر قسمت‌های مختلف باشگاه و رسانه‌ها را می‌طلبد.

صدری با تأکید بر پتانسیل بسیار بالای بسکتبال استان اصفهان، یادآور می‌شود: بسکتبال اصفهان پتانسیل بالایی دارد و بازیکنان زیادی از صمیم قلب خواهان بازی در تیم بزرگ ذوب‌آهن هستند. بدون شک با صلاحدید باشگاه و تخصیص بودجه لازم می‌توان همدلی لازم برای پیشرفت بیشتر این رشته را فراهم کرد.

مدیر فنی تیم‌های پایه و زیر مجموعه بسکتبال ذوب‌آهن درباره برنامه‌های آموزشی باشگاه نیز، توضیح می‌دهد: کلاس آموزشی از ۱۵ تیرماه در سالن استاد توصیفیان ورزشگاه شفق شروع شد و تاکنون حدود ۲۳ نوآموز از سن ۸ تا ۱۵سال در روزهای زوج هفته مشغول آموزش هستند که احتمالاً اضافه خواهند شد.

وی اضافه می‌کند: این کلاس‌ها با همکاری بخش ورزش‌های همگانی کارخانه و باشگاه ذوب‌آهن تشکیل شده و استقبال خوبی از آن شده است و در پایان دوره نیز نفرات برتر به تیم‌های زیرمجموعه باشگاه معرفی می‌شوند.  ‌

صدری خاطرنشان می‌کند: ترتیبی اتخاذ شود تا به‌صورت قانونمند هر سال تعدادی از بازیکنان جوانان در کنار تیم بزرگسالان تمرین کرده و انگیزه و دلگرمی بیشتری کسب کنند. این گونه می‌توان اتفاق خوب فوتبال را در بسکتبال نیز رقم زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی تيم بسكتبال ذوب آهن باشگاه ذوب آهن مجموعه بسکتبال تیم های پایه لیگ برتر ذوب آهن تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی شبکه‌ برق در بخش دستگرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بخشدار دستگرد گفت: در این بخش با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ۱۱۰ پایه جدید نصب، تعویض و سه کیلومتر شبکه سیمی فرسوده نوسازی همچنین پایه‌های برق ازمعابر به محل مناسب منتقل می‌شود.
مرادی افزود: این طرح در روستا‌های دستگرد امامزاده، ایرانچه و سورک اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • «آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد
  • نوسازی شبکه‌ برق در بخش دستگرد
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان
  • نام جدید ورزشگاه خیبر خرم آباد؛ «لُر آره‌نا»!
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • خبر خوش برای نکونام و استقلالی‌ها در آستانه بازی با ذوب آهن
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند