Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:37:31 GMT

شهر لهستانی میزبان ستون‌های هوشمند سنجش آلودگی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۳۵۸

شهر لهستانی میزبان ستون‌های هوشمند سنجش آلودگی

مقامات لهستانی اعلام کردند که بازدیدکنندگان پارک سیلسیان شهر خوژوف که یکی از بزرگترین پارک‌های مرکز شهری در اروپا است، می‌توانند میزان کیفیت هوا را در عین سادگی به لطف دستگاه‌های جدید ستون‌مانند مشاهده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه سیلیزی لهستان میزبان ستون‌های حسگر تعیین‌کننده میزان آلودگی است که لازم نیست برای خوانش آن‌ها در پارک حضور پیدا کرد بلکه با دانلود برنامه‌ای هوشمند مخصوص نیز می‌توان به سادگی از میزان آلودگی هوا اطلاع پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ستون حسگر، دارای یک چراغ در قسمت بالا است که وضعیت هوا را در مقیاس شش رنگ نشان می‌دهد. محدوده رنگ از سبز، نشان‌دهنده کیفیت هوای بسیار خوب (ذرات مضر بین ۰ تا ۱۰) تا قرمز تیره برای کیفیت هوای بسیار بد (ذرات بیش از ۱۵۰) تغییر می‌کند. در این بین، رنگ سبز روشن نشان‌دهنده کیفیت خوب هوا است و رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب وضعیت هوای متوسط، نسبتاً متوسط و بد را نشان می‌دهد.

در ۷۰ سال گذشته، پارک سیلسیان به منطقه‌ای با پوشش گیاهی متفاوت تبدیل شده است که به عنوان ریه‌های سبز نیز شناخته می‌شود. این مکان یکی از بزرگترین پارک‌های مرکز شهری در اروپا است که محیطی دلپذیر را برای ۱۰۰ هزار ساکن منطقه فراهم می‌کند.

محبوبیت سیلسیان از این واقعیت ناشی می‌شود که به غیر از مناطق سبز گسترده، میزبان مجموعه‌های ورزشی، باغ جانورشناسی، افلاک‌نما و پارک‌های تفریحی و قوم‌نگاری است. به طور معمول در یک سال، بیش از سه میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند، بنابراین دستگاه‌های اندازه‌گیری جدید، پتانسیل زیادی برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی ساکنان دارد.

کد خبر 587411

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا شهرهای جهان لهستان کاهش آلودگی هوا سنجش آلودگی هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق