Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:35:25 GMT

آیا نور لامپ رشد گیاه برای سلامتی مضر است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۴۵۲

آیا نور لامپ رشد گیاه برای سلامتی مضر است؟

 این لامپ می تواند نور مورد نیاز رشد گیاه را تامین کند و نقش موثری در بهبود رشد و ثمردهی گیاهان دارد. استفاده از این محصول به صاحبان گلخانه ها پیشنهاد می شود و همچنین افرادی که در خانه و یا آپارتمان خود گیاه دارند، می توانند از این لامپ استفاده کنند.

 اما اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود آیا نور تولید شده توسط این لامپ خطرناک است! در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا این نور به سلامتی آسیب می زند؟

اگر شما لامپ رشد گیاه را از مراکز معتبر تهیه کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که این لامپ هیچ گونه آسیبی به سلامتی وارد نمی کند. زیرا نور این لامپ به گونه ای طراحی شده است که به تامین رشد گیاه کمک کند و هرگز دارای امواج آسیب رسان به پوست و یا سلامتی نیست. این موضوع برای کسانی اهمیت زیادی دارد که می خواهند از این لامپ در محیط خانه و یا آپارتمان خود استفاده کنند.

طول عمر مفید لامپ رشد گیاه چقدر است؟

طول عمر مفید لامپ رشد گیاه 50 هزار ساعت است. اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا شما می توانید 50 هزار ساعت این لامپ را یکسره و بدون خاموشی استفاده کنید و یا باید در ساعاتی از روز لامپ را خاموش کنید! در پاسخ به این سوال باید بگوییم شما می توانید این لامپ را یکسره روشن نگه دارید و از 50 هزار ساعت طول عمر آن استفاده کنید. اما با توجه به این موضوع که گیاهان در تمامی ساعات روز نیاز به لامپ ندارند، پیشنهاد می شود ساعاتی از روز این لامپ خاموش شود.

گیاهان به چقدر نور نیاز دارند؟

لامپ رشد گیاه در تمامی دوران رشد گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر گیاه شما در دوران رویشی است بهتر است 16 تا 18 ساعت در طول روز روشن باشد و اگر گیاه شما دوران گلدهی و میوه دهی است، بهتر است این لامپ 12 ساعت در طول روز روشن باشد. با وجود این، توصیه می شود قبل از استفاده از لامپ رشد گیاه با متخصصان و کارشناسان مشورت کنید تا بهترین برنامه را برای استفاده از این لامپ مشخص نمایید.

آیا لامپ رشد گیاع در برابر گرد و غبار مقاوم است؟

اگر می خواهید لامپ رشد گیاه در مقابل گرد و غبار مقاوم باشد، در زمان خرید باید به IP آن توجه داشته باشید. IP:65 نشان می دهد که این لامپ مقاومت بالایی در مقابل گرد و غبار دارد و آسیب نمی بیند. این موضوع می تواند در زمانی که لامپ برای محیط هایی مانند گلخانه ها خریداری می شود، اهمیت زیادی داشته باشد. به همین دلیل، توصیه می شود در زمان خرید به این ویژگی لامپ توجه داشته باشید.

تفاوت ال ای دی رشد گیاه با ال ای دی معمولی چیست؟

بسیاری از افراد در این رابطه سوال می پرسند آیا می توان ال ای دی معمولی را به جای ال ای دی رشد گیاه به کار برد. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال منفی است. ال ای دی رشد گیاه طیف نوری مشابه به نور خورشید را تولید می کند و در رشد گیاه موثر است. اما ال ای دی های معمولی تنها طیف نوری سفید یا زرد رنگ را تولید می کنند و برای رشد گیاه کافی نیستند. به همین دلیل، شما هرگز نمی توانید از ال ای دی معمولی به جای ال ای دی رشد گیاه استفاده کنید.

لامپ رشد گیاه  و ال ای دی رشد گیاه را از کجا بخریم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لامپ رشد گیاه و ال ای دی رشد گیاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این لامپ برای بدن انسان مضر نیست و افراد در خانه و یا آپارتمان می توانند برای رشد گیاه خود از آن استفاده کنند. طول عمر مفید آن 50 هزار ساعت است و اگر دارای آی پی 65 باشد، نشان می دهد که در مقابل گرد و غبار مقاوم است.

اگر می خواهید برای خرید لامپ رشد گیاه اقدام کنید، می توانید به سایت تهران گرولایت مراجعه کنید. این سایت تمامی محصولات گلخانه ای را با کیفیت بالا به فروش می رساند و کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، به شما کمک می کنند بهترین محصول را برای گیاهان خود انتخاب کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: نور لامپ لامپ رشد لامپ رشد گیاه رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد